Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@00:21:45 GMT

قرآن بر خودشناسی و معرفت به نفس تاکید دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۵۷۴۲

قرآن بر خودشناسی و معرفت به نفس تاکید دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی اسدالهی، مدرس دانشگاه‌های استان، امروز در جلسه اخلاق کارکنان سازمان جهاددانشگاه آذربایجان‌شرقی به مناسبت نیمه شعبان با بیان این‌که «خودشناسی و معرفت به نفس» اولین مسئله‌ای است که قرآن کریم بر آن تاکید کرده است، افزود: قرآن کریم آدمی را به پنج طایفه «بشریت، انسانیت، آدمیت، اولوالاباب و عبادالرحمان» تقسیم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با معرفی کتاب «امام زمان(عج) از ولادت تا ظهور» از علامه رفیعی، اظهار کرد: طبق روایات یاران امام زمان(عج) به چهار گروه «اوتاد، ابدال، انصار و اصحاب» تقسیم می‌شوند که فقط اصحاب امام زمان(عج) 313 نفر هستند.

وی با تاکید بر این‌که جاودانه بودن دومین مسئله‌ای است که در قرآن کریم بر آن تاکید شده است، گفت: بدین صورت که انسان جاودانه بوده و از عالمی به عالم دیگر منتقل می‌شود.

اسدالهیٰ با بیان این‌که ناقص بودن سومین چیزی است که قرآن بر آن تاکید کرده و می‌فرماید که کامل، خداوند بوده و انسان‌ها ناقص‌اند، افزود: قران کریم بر امیدوار بودن به «رحمت واسعه‌ی الهی، حسیب بودن خداوند و قانون استخلاف(حاکم شدن عدل جهان)» تاکید کرده است.

این استاد دانشگاه ا بیان این‌که امام زمان(عج) 69 سال در غیبت صغری بوده و با چهار نواب خاص خود در ارتباط بوده است، اظهار کرد: البته با نواب عامی هم در ارتباط بوده که شیخ مفید یکی از آن‌هاست.

وی با اشاره به وظایف منتظران در خصوص امام زمان(عج)، اظهار کرد: معرفت نسبت به امام زمان(عج) و ائمه اظهار، تزیین (مایه زینت امام عج بودن)، ترجیح دادن، ثبات داشتن و همچنین تمسک و توسل به امام زمان(عج) است.

اسدالهی در ادامه بر چهار خصلت که از دید ائمه اطهار(ع) ناپسند است، اشاره کرد و گفت: نباید همدیگر را تحقیر کرده و در مورد ائمه(ع) غلو کنیم؛ همچنین باید مودبانه به زیارت ائمه(ع) مشرف شویم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

احسان طاهری اظهار داشت: از مجموع هزار و ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری شرکت کردند.

وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.

بیشتر بخوانید

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

طاهری اضافه کرد: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان