Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد گفت: علاوه بر میزان تخریب‌های ناشی از سیل، دلایل تخریب‌های این حادثه بسیار مهم است؛ به نحوی که دست‌اندازی و دست کاری‌های بستر رودخانه، محیط‌زیست، طبیعت، مراتع و جنگل‌های فرا دست در میزان تخریب اثرگذار بوده است.

معاون شهرسازی و معماری ادامه داد: در خرم آباد نیز تغییر مسیر جای رودخانه و بهم ریختگی اکوسیستم، کانالیزه شدن برخی قسمت‌ها و پل‌های غیرکارشناسی سال‌های قبل در تخریب تأثیر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اولین جلسه شورا در سال جاری، به دلیل اهمیت موضوع آسیب‌شناسی سیل در دستور کار قرار گرفت که علاوه بر بررسی دلایل تخریب، چند نکته اساسی عنوان شد.

صادق مالواجرد افزود: قوانین مربوط به توجه ویژه به محیط زیست و اراضی بالادست و حفظ حرایم رودخانه‌ها باید ضمانت اجرایی داشته باشد که به این سرمایه‌ها دست‌اندازی نشود.

وی ادامه داد: بازنگری در محدوده بستر و حریم رودخانه‌ها باید اجرایی شده و در طرح‌های شهری تطبیق داده شود تا از ساخت و ساز در این مناطق، جلوگیری گردد.

دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ایران، با تاکید بر ضرورت بازنگری ضوابط ساخت و ساز بر اساس اقلیم ادامه داد: تدوین طرح جامع سیلاب و مناسب‌سازی پیرامون رودخانه‌ها یکی از برنامه‌های مهم مورد توجه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر برخورد با رویه‌های تخلف و ساخت و ساز پیرامون رودخانه‌ها افزود: چنانچه لازم باشد در مجلس شورای اسلامی و یا در هیأت وزیران، برخی مقررات برای داشتن ضمانت اجرایی تغییر می‌کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران ساخت و ساز قانون معماری وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

کیلومتر ۱۲۰ محور شهداد _نهبندان در استان کرمان به دلیل طغیان رودخانه و تخریب جاده تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان، کیلومتر ۱۲۰ محور شهداد _نهبندان در استان کرمان به دلیل طغیان رودخانه و تخریب جاده تا اطلاع ثانوی مسدود است.

در ادامه فیلم مربوط به تخریب جاده را ببینید:

کد خبر 748190

دیگر خبرها

  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • تخلفی که در «سنگلج» رخ داده است