Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:27:44 GMT

کاهش 4درصدی صدور مجوز واردات سموم گیاهی آماده در سال 97

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۷۱۲۶

کاهش 4درصدی صدور مجوز واردات سموم گیاهی آماده در سال 97

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر آفتکش های سازمان حفظ نباتات کشور گفت: پارسال در حمایت از تولیدکنندگان داخلی، صدور مجوز واردات سموم حاصل از تکنیکال و آماده مصرف در مقایسه با سال های گذشته چهار درصد کاهش یافت تا کارخانه های تولید سموم داخلی آنها را فرموله و آماده مصرف کنند.

به گزارش شنبه تارنمای وزارت جهاد کشاورزی، سعیده نوربخش افزود: سال های گذشته واردات سم آماده مصرف 30 درصد و سم حاصل از تکنیکال 70 درصد بود اما پارسال از 33 هزار تن سم وارداتی با ارز 4200 تومانی، 26 درصد مربوط به سم آماده مصرف و 74 درصد مربوط به سم حاصل از تکنیکال می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: از 26 درصد سم آماده مصرف وارد شده، 20 درصد متعلق به سموم اصلی اروپایی بود که شرکت های هند و چین توان ساخت این نوع سموم را ندارند و فقط 6 درصد سم آماده مصرف از کشورهای هند و چین وارد شد که توان رقابت با تولید داخل را دارد.
نوربخش اضافه کرد: با وجود تحریم ها و مسائل ارزی 33 هزار تن سموم آماده مصرف و حاصل از تکنیکال توسط انجمن های تولیدکننده و واردکننده سموم با ارز دولتی 4200 تومانی در سال 97 به کشور وارد شد.

** راهکارهایی برای جلوگیری از کم فروشی
نوربخش تصریح کرد: امسال با توجه به تخصیص ارز 4200 تومانی به سم، سازمان حفظ نباتات برای جلوگیری از کم فروشی و مشکلاتی در این زمینه، موجودی شرکت های واردکننده، تولیدکننده و عملیات توزیع را به طور مرتب پایش می کند.
«در صورت دریافت گزارشی مبنی بر فقدان سم مورد نیاز در یک استان، بلافاصله اقدامات لازم برای توزیع انجام می شود».
این مسئول درباره ممنوعیت صادرات سم تکنیکال به سایر کشورها گفت: برای جلوگیری از خروج ارز دولتی از کشور، به شرکت هایی که سم تکنیکال را با ارز دولتی وارد کرده اند اجازه صادرات داده نمی شود و فقط در مواردی که سم حاصل از تکنیکال به طور کامل در داخل تولید شود، همچون روغن ها یا مخلوط بردو که تولید کامل داخلی است اجازه صادرات داده می شود.
وی میزان متوسط مصرف سالیانه سم در کشور را 25 هزار تا 30 هزار تن اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، طبق سیاست وزارت جهاد کشاورزی سموم بخش کشاورزی باید همانند دارو زیر نظر سازمان حفظ نباتات با نسخه کلینیک ها در اختیار متقاضیان قرار گیرد اما این موضوع رعایت نمی شود.
سموم مورد مصرف بخش کشاورزی نزدیک 25 درصد از محل واردات و 75 درصد توسط شرکت های داخلی تهیه و تامین می شود.
چندی پیش به دلیل تحریم علیه ایران با وقفه واردات مواد اولیه تولید سم روبرو شدیم اما اکنون در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

اقتصام*9186*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومت 92 سم واردات صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم لایحه ای است که دولت با هدف حمایت از تولید و کمک به رشد اقتصادی کشور به مجلس ارائه داده است. به زعم بسیاری از کارشناسان، مجلس باید با فوریت به بررسی و تصویب این لایحه بپردازد. به نحوی که بستری برای مقابله با سوداگری و حمایت از تولید در کشور به وجود بیاید.

یکی از جنبه‌های اساسی حمایت از تولید از طریق مشارکت مردم، حمایت مالیاتی هدفمند از بخش تولیدی است. با کاهش فشار مالیاتی بر فعالیت‌های تولیدی، دولت‌ می‌تواند فضای مساعدی را برای رونق کسب و کار و گسترش فعالیت‌های اقتصادی ایجاد کند.

کاهش مالیات‌ تولید نه تنها به کسب‌وکارهای موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند، بلکه بازیگران جدید را برای ورود به بازار تشویق می‌کند و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند.

بنا بر آنچه گفته شد، کاهش نرخ مالیات عملکرد تولید از 25 درصد به 15 درصد که در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مطرح شده است، موجب خواهد شد که تولید جذابیت بیشتری پیدا کند. از طرف دیگر تغییر پایه‌های مالیاتی مبتنی بر اخذ مالیات از مجموع درآمد به جای اخذ مالیات از نیروی کار موجب خواهد شد که تولید بیشتر از قبل رقابت‌پذیر شود و به این ترتیب سرمایه به این سمت جریان خواهد یافت.

نظرات رحمان سعادت، استاد اقتصاد دانشگاه سمنان را در خصوص مزیت های لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در ادامه می خوانید.

سعادت در گفتگو با تابناک اقتصادی با اشاره به این موضوع که افزایش تولید در کشور می تواند به تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم کمک کند، تصریح کرد: یکی از اهداف مهمی که می توانیم در دستور کار داشته باشیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم، حمایت از تولید است.

وی ادامه داد: کاهش مالیات عملکرد تولید از 25 به 15 درصد که حدود 40 درصد است، مثبت ارزیابی می شود. دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای حمایت از تولید انجام داده است که از جمله آن ها می توان به مدار تولید برگرداندن بسیاری از شرکت ها و کارگاه ها اشاره کرد.

استاد اقتصاد دانشگاه خاطرنشان کرد: متمرکز شدن دولت بر مالیات ستانی از بخش های غیرمولد اقتصاد بسیار اقدام درستی است. تا جائیکه می توانیم باید به حمایت از تولید به لحاظ مالیاتی بپردازیم و مالیات فعالیت های مخرب و سوداگرانه را افزایش دهیم. در لایحه جدید مالیاتی دولت در زمینه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، علاوه بر کاهش 40 درصدی مالیات تولید، بر اعطای مادام‌العمر مشوق های مالیاتی برای شرکت های تولیدی صادرات محور در مناطق آزاد تاکید شده است و مشوق های هوشمند و هدفمند جدید مالیاتی نیز تعریف شده است.

سعادت گفت: متاسفانه بخش تولید در کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است. به ویژه تحمیل شدن مالیات های بی حد و حصر بر این بخش بسیار مشکل ساز شده است. کاهش مالیات عملکرد تولید می تواند به بهبود این وضعیت منجر شود و راه تنفسی برای بخش تولید در کشور ایجا کند.

وی ادامه داد: کاهش مالیات عملکرد تولید از 25 به 15 درصد قابل توجه است. تقریباً به میزان 40 درصد مالیات تولید را کاهش می دهیم که عدد در خور توجهی به شمار می رود. به طور مثال، اگر قرار بود مالیات تولید را به میزان 5 درصد کاهش دهیم، تأثیری در حمایت از تولید نداشت، اما کاهش 40 درصدی مالیات این بخش بسیار می تواند کمک کننده باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام گرفته است. منظور از مردم، آحاد جامعه است. مردم سرمایه های خرد را در اختیار دارند. پیشنهاد دولت مبنی بر در نظر گرفتن مشوق های مالیاتی برای سرمایه گذاری های خرد مردمی مثبت ارزیابی می شود. زیرا می تواند سرمایه ها را به بخش های مولد اقتصاد کشور سوق دهد.

سعادت گفت: پیشنهاد معافیت مادام العمر مناطق آزاد و شرکت های صادرات محور که رشد فروش سالانه 3 درصد دارند نیز در لایحه مطرح شده است که منطقی به نظر می رسد. این طور اقدامات بستری برای جذب سرمایه ها فراهم می کند.

وی در پایان تأکید کرد: پیشنهادهایی خوبی در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مطرح شده است. اجرایی کردن این لایحه می تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند. نیاز است مجلس به سرعت به بررسی و تصویب این لایحه بپردازد تا از مزیت هایش بهره مند شویم.

 

دیگر خبرها

  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • جزییات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار