Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف استان گیلان گفت: رویکرد جدید سازمان اوقاف روی آوردن به فعالیت‌های اقتصادی و رونق تولید است. ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در دیدار با نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وضع معیشتی جامعه و مردم نسبت به گذشته سخت‌تر شده است و ضروری است که مسئولان توجه بیشتری نسبت به وضعیت زندگی مردم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف استان گیلان با اشاره به نامگذاری هوشمندانه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: علت تاکید مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی در سال‌های اخیر این است که فشارها و تحریم‌ها شدت گرفته و ضروری است که ما توجه خود را به استفاده از ظرفیت‌های داخلی معطوف کنیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی سرشار از منابع انسانی، طبیعی و معدنی است تصریح کرد: باید طوری منابع و ظرفیت‌های انسانی، طبیعی و معدنی موجود در کشور را مدیریت کنیم که وابستگی ما به کشورهای دیگر رفته رفته از بین برود تا بتوانیم اقتصاد کشور را با تکیه بر توان جوانان این مرز و بوم شکوفا کنیم.

رونق تولید در صنعت دام چگونه محقق می‎شود؟تحقق رونق تولید به‌شرط اصلاح بروکراسی/ فعالان اقتصادی را به ناکجاآباد می‌فرستندتحقق رونق تولید و اقتصاد در فاینکس 2019

علیزاده با اشاره به رویکرد جدید سازمان اوقاف و ورود آن به عرصه‌های تولید و رفع نیاز روز جامعه خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقف از دیرباز برای رفع نیازهای مردم به‌ویژه محرومان وجود داشته است و سازمان اوقاف به عنوان یک نهاد مردمی همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا به تولید در کشور رونق دهد.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف در کنار فعالیت‌های فرهنگی به فعالیت‌های اقتصادی نیز می‌پردازد افزود: رویکرد اخیر سازمان اوقاف این است که وقف‌های جدید را در جهت ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، کاهش فاصله طبقاتی و آموزش فنون و حرفه‌های مختلف هدایت کند و تلاش‌های زیادی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف استان گیلان ضمن درخواست از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای کمک به سازمان اوقاف در جهت مبارزه با موقوفه خواری گفت: سازمان اوقاف گیلان در کنار سازمان اوقاف کشور با جدیت بحث تثبیت مالکیت موقوفات را دنبال می‌کنند و خوشبختانه اقدامات خوبی نیز در سال‌های اخیر در این زمینه رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم انگیزه وقف در جامعه بیشتر شود و افراد بیشتری به این کار خیر روی بیاورند اظهار داشت: اگر نگرش برخی افراد جامعه به سنت حسنه وقف تغییر کند، این اقدام خداپسندانه در جامعه نهادینه می‌شود و در این صورت مردم آثار و برکات وقف را در زندگی خود بیشتر حس می‌کنند.

انتهای پیام/ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورها خواهان محصولات شیلاتی قشم هستند

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به کیفیت بالای محصولاتی شیلاتی تولیدی در این منطقه، گفت: کشورهایی همچون چین، روسیه، سریلانکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس از مشتریان ثابت محصولات شیلاتی این منطقه هستند. - اخبار استانها -

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری تسنیم از قشم، مریم نوری بالانجی امروز در نشست بررسی عملکرد شیلات قشم در سال گذشته، اظهار داشت: عمده محصولات شیلاتی این منطقه میگو و ماهی پرورشی است که براساس استانداردهای بین‌المللی و با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شوند.

وی شمار مزرعه‌های پرورش میگو و ماهی در قشم را 13 واحد عنوان کرد و گفت: پارسال در این واحدها دو هزار و 180 تن میگو و 310 تن هم ماهی در قفس برداشت شد.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به استقبال بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات قشم خاطرنشان کرد: ما از فعالان این بخش و صنایع دریاپایه حمایت ویژه‌ای انجام می‌دهیم.

نوری بالانجی با بیان اینکه در تمام آیتم‌های سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید در حوزه شیلات قشم در سال گذشته شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای بودیم، گفت: سیاست کلی سازمان منطقه آزاد قشم، پرورش میگو با روش متراکم و فوق متراکم است.

وی با اشاره به نقش مهم فعالیت‌های شیلاتی در رشد و توسعه اقتصاد، تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده، فعالیت‌های دریاپایه شیلاتی با داشتن سهم 30 درصدی از تولید ناخالص همه فعالیت‌های دریاپایه در کشور، مهمترین نقش را در اقتصاد دریا ایفا می‌کند.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی قشم و با توجه به سودآوری بالای فعالیت‌های دریاپایه، این سازمان علاوه بر موضوعات شیلاتی و کشاورزی از سرمایه‌گذاری در تمام موضوعات صنایع دریا پایه حمایت می‌کند.

نوری بالانجی با اشاره به استقبال شرکت‌های شیلاتی برای حضور در رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریا محور ایران که به میزبانی قشم برگزار می‌شود، افزود: قشم یکی از قطب‌های مهم در حوزه تکثیر و پرورش میگو و ماهی در قفس ، تولید خوراک دام، طیور و آبزیان کشور است که می‌تواند نقش بسزایی در تأمین امنیت غذایی کشور ایفا کند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • دفاع بذرپاش از وعده ۴ میلیون مسکن رئیسی
  • واکنش رئیس سازمان سینمایی به اظهارنظرها درباره بیکاری سینماگران و زیر سوال بردن فروش فیلم‌ها
  • بیکاری سینماگران ربطی به رونق اقتصاد و فروش فیلم‌ها ندارد
  • رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد
  • کدام کشورها خواهان محصولات شیلاتی قشم هستند
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟