Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهراسادات عامری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به فعالیت‌هایی که طی سال 97 انجام شد، اظهار کرد: دوره توانمندافزایی مدیران مؤسسات قرآنی با حضور حدود 50 مؤسسه با موضوعاتی چون مدیریت عرفانی و معنوی، تبیین امور مالی، تشریح قوانین مربوط به بیمه و مزایای بیمه با حضور اساتید با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در مصلای قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز گلایه از اینکه آن گونه که بایدوشاید به اتحادیه قم بها داده نمی‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان قم محور فعالیت‌های قرآنی کشور است؛ اما در حقش ظلم شده است و امکانات استان قم ضعیف است و با وجود تکمیل پرونده و مدارک، اتحادیه قرآنی استان قم ثبت رسمی نشده است. حال آنکه بسیاری از مؤسسات موفق در سطح ملی و بین‌المللی چون جامعةالقرآن، مؤسسه تدبر در کلام وحی، نورالیقین، آیات هدایت، نورالثقلین، مؤسسه نورالمجتبی(ع) از این استان هستند؛ اما با این وجود مزایا و اعتباراتی که به قم می‌رسد، صفر و در حد صفر است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی قم ادامه داد: همچنین دوره خبرنگاری ویژه مدیران و مسئولان روابط عمومی مؤسسات با مشارکت اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآنی استان و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

عامری با اشاره به برنامه‌های هفته قرآن و عترت این استان که اتحادیه نیز در اجرای آنها همکاری کرده است، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن ویژه خردسالان و بزرگسالان در رشته‌های حفظ، تجوید و قرائت قرآن در سطح استان ویژه بانوان و آقایان در هفته قرآن و عترت استان، برپایی نمایشگاه قرآن طی ماه مبارک رمضان به مدت هفت روز در مجتمع ناشران استان و با حضور حدود 30 مؤسسه با هدف ارئه محصولات و گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، برگزاری دوره مدیریت آموزش ایده‌ها و کارآفرینی قرآنی طی بازه زمانی یک ماه با حضور مدیران مؤسسات و اهدای جوایز به ایده‌های برتر قرآنی استان از جمله برنامه‌های این سال بوده است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های سال 97 اتحادیه، اضافه کرد: برگزاری دوره آموزش نماز با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور 25 مدیر مؤسسه با هدف تبیین جایگاه نماز به مدت چهار روز، تشکیل 12 جلسه هیئت مدیره و سه جلسه فوق‌العاده با حدود 40 مصوبه آموزشی و بازدید از مؤسسات قرآنی استان قم و رسیدگی به مشکلات و معضلات تشکل‌های قرآنی بخشی دیگر از فعالیت‌های اتحادیه در سالی که گذشت بود.

عامری تأکید کرد: تجلیل از دانشجویان حافظ قرآن دانشگاه حضرت معصومه(س)، دیدار با مراجع عالیقدر چون آیت‌‌الله العظمی نوری همدانی برگزاری کرسی تلاوت و همایش بزرگ اربعینیه در جمکران و برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی از دیگر فعالیت‌های قابل ذکر اتحادیه در سال 97 است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی قرآن اتحادیه قرآنی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بنا بر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان سرچهان، چهل و دومین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی شهرستان‌های بوانات، پاسارگاد، سرچهان و بخش مشهد مرغاب شهرستان خرمبید به میزبانی سرچهان برگزار شد.
در این دوره از مسابقات، دانش آموزان در ۱۲ رشته قرآنی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
مراسم اختتامیه مسابقات قرآن در تالار نگین شهر کره‌ای برگزار و در پایان با لوح تقدیر و هدایایی از برگزیدگان تجلیل شد.
در حاشیه این مراسم دانش آموزان مدارس سرچهان طرح بوم و نشاط خود را به نمایش گذاشتند.
شهرستان سرچهان در شمال شرق فارس و در فاصله ۱۹۲ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان