Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:04:16 GMT

تعطیلی بازارچه مرزی چذابه یک ماهه شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۷۹۳۱

تعطیلی بازارچه مرزی چذابه یک ماهه شد

اهواز - ایرنا - سرپرست گمرک چذابه گفت: سیلاب و آبگرفتگی جاده های غرب خوزستان در محدوده شهرستان آزادگان ،موجب شده تا بازارچه مرزی چذابه در یک ماه گذشته غیرفعال باشد.

رامین هندیجانزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:به دلیل فروکش نشدن سیلاب در جاده های منتهی به مرز و حتی اضافه شدن آب ورودی به مسیرها ، تعطیلی بازارچه مرزی که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی غرب خوزستان دارد تداوم یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: جریان سیلاب و آبگرفتگی در مسیر دهلاویه - بستان به سمت چذابه تا توقفگاه شهرداری به طول 30 کیلومتر، مانع بازگشایی این بازارچه شده است.
هندیجانزاده بیان کرد:تا زمانی که فرمانداری دشت آزادگان یا پلیس راه خوزستان ، امنیت و خطرساز نبودن مسیر بستان - چذابه را به گمرک اعلام نکنند کامیون های حامل کالاهای غیرنفتی نمی توانند به سمت پایانه تجاری چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز حرکت کنند.
سرپرست گمرک چذابه ، از بازرگانان ، فعالان اقتصادی و ترخیص کاران خواست تا اعلام از سرگیری فعالیت بازارچه مرزی چذابه،برای صادرات کالاهای خود از مرز شلمچه یا بازارچه مرزی سایر استان ها استفاده کنند.
پارسال حدود 550 میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی از پایانه تجاری چذابه صادر شد.
از ابتدای فروردین امسال نیز عزیمت کاروان های زیارتی عتبات عالیات نیز از پایانه مسافری چذابه به همین دلیل متوقف و کاروان های زیارتی از مرز شلمچه برای عزیمت زائران به شهرهای مقدس عراق استفاده می کنند.
مرز تجاری چذابه در سال 1384 بر روی صادرات کالاهای غیرنفتی و عزیمت زائران عتبات عالیات گشوده شد.
فعالیت 2 پایانه تجاری و مسافری چذابه که در جوار هم ساخته شده اند نقش مهمی در ایجاد اشتغال ساکنان بومی منطقه دارند.
به گزارش ایرنا طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون در فروردین امسال ، سبب آبگرفتگی و در معرض سیلاب قرار گرفتن 12شهرستان حاشیه این رودخانه ها در خوزستان شده است.
6065/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيلاب 98 گمرك چذابه اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی ارتش، دانش آموزان مناطق مرزی استان خراسان جنوبی که در محاصره سیل قرار دارد، توسط خودروهای ارتش به محل برگزاری کنکور سراسری منتقل شدند.

با توجه به بارش باران و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مرزی استان خراسان جنوبی، دانش آموزان مناطق مرزی شهرستان قائنات توسط یگان های ارتش به محل آزمون کنکور سراسری منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد