Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده معاونت پرستاری مقیم در اردوگاه جوادالائمه حمیدیه از ۵۰ هزار خدمت پرستاری به بیماران سیل زده استان خوزستان توسط پرستاران بحران در بیمارستان صحرایی حمیده خبر داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سعید لک با بیان اینکه علی رغم اینکه در جریان سیل اخیر که روستا‌ها و شهر‌های زیادی در کشور خسارات دیدند، اما این پدیده طبیعی مغلوب همدلی و همراهی ایرانیان شد و فروکش کرد، افزود: قطعا مردم سیل زده کشورمان هنوز به خدمات مراقبت و بهداشتی درمانی نیاز دارند که به این منظور تیم‌های خدمت رسانی پرستاران در کنار سایر تیم‌های سلامت در شهر و روستا‌های مورد نیاز مناطق سیل زده به ویژه استان خوزستان حضور یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




نماینده معاونت پرستاری مقیم در اردوگاه جوادالائمه حمیدیه اظهارداشت: ۵۰ نفر از پرستاران آموزش دیده مدیریت بحران، تکنسین اتاق عمل و هوشبری در دو گروه ۲۵ نفره از ۲۰ فروردین وارد استان خوزستان شده و در ارودگاه‌های جوادالائمه حمیدیه و ثامن الائمه تاکنون مستقر هستند.

وی گفت: طبق آخرین اطلاعات جمع آوری شده در حال حاضر، تیم اعزامی پرستاران در محل اردوگاه و به صورت و سیار در روستا‌های اطراف در مجموع ۵۰ هزار خدمت پرستاری در قالب پرستاری از بیماران، پیشگیری، خودمراقبتی و توانبخشی، مشاوره کودکان و سالمندان، پانسمان، تزریقات، نوار قلب و علایم حیاتی و بررسی پوست و مو انجام شده است.

نماینده معاونت پرستاری مقیم در اردوگاه جوادالائمه حمیدیه ادامه داد: همچنین پرستار سلامت جامعه، سلامت روان و سلامت سالمندی نیز، آماده ارائه خدمت به بیماران در مناطق سیل زده بوده و تا عادی شدن شرایط در استان مستقر خواهند بود.

وی افزود: بیمارستان صحرایی که پیش از این در کرمانشاه به دلیل بحران زلزله مستقر شده بود، در حال حاضر در اردوگاه جواد الائمه حمیدیه استان خوزستان مستقر هست و بخش‌های مختلفی از جمله زنان و زایمان، بخش عمومی و تخصصی، داخلی و اطفال دارد که در صورت شدت بیماری و نیاز مراجعه کنندگان به این بیمارستان اعزام می‌شوند.

لک، گفت: بیمارستان صحرایی در استان خوزستان تاکنون بیش از ۵ هزار نفر ویزیت رایگان متخصصین زنان، اطفال، داخلی، پوست، طب اورژانس و عمومی قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: گروهی از پرستاران مدافع حرم نیز به منظور انجام اقدامات لازم و به عنوان مدافع وطن راهی کمک به مردم سیل زده کشور شده و ارائه خدمت می‌کنند.

نماینده معاونت پرستاری مقیم در اردوگاه جوادالائمه حمیدیه، افزود: جلساتی پیرامون نیاز‌ها و رفع مشکلات و مسائل برگزار می‌شود. همچنین هماهنگی با معاون درمان و ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم با حضور مدیر پرستاری این دانشگاه به صورت مستمر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیل زده سیل بهداشت سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با تاکید بر اهمیت تحقق رشد تولید با مشارکت مردمی، اظهار کرد: در برنامه پیش‌بینی شده برای سال جاری مقرر شده است ۲۰ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۲ نفر ساعت آموزش توسط بخش‌های دولتی و خصوصی به ۱۹ گروه هدف در استان خوزستان ارائه بشود.

وی ادامه داد: این میزان تعهد آموزشی شامل ۶ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۷۰۰ نفرساعت در بخش دولتی و ۱۳ میلیون ۲۳۰ هزار و ۳۲۲ نفرساعت در بخش آمورشگاه‌های غیردولتی و آزاد در استان خوزستان خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد: برنامه امسال در چارچوب نهضت ملی مهارت‌آموزی و در راستای ارتقای وزن مهارت، توانمندسازی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای، توسعه و تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی و تربیت نیروی انسانی توانمند تدوین شده است.

وی افزود: چنانچه تقاضای آموزش در سال جدید بیش از تعهد ارائه شده باشد، ظرفیت آموزشی برای این کار فراهم است. حرفه‌های آموزشی بر اساس نیازسنجی آموزشی صورت گرفته تا زمینه کارآفرینی و اشتغال مولد و پایدار برای کارجویان شهری و روستایی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم شود.

ملایی هزاروندی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها برای ۱۹ گروه هدف برنامه‌ریزی شده که در بخش خدمات، کشاورزی صنعت فرهنگ و هنر است، گفت: گروه‌های هدف این آموزش‌ها شامل آسیب‌دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، دانش آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار، بانوان سرپرست خانوار، زندانیان، ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی، زندانیان، روستاییان، عشایر، مناطق محروم مرزی، سربازان، کودکان‌کار، متقاضیان مهارت آموزی، افراد دارای بیمه بیکاری، معتادان بهبود یافته و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد تعهد مهارت‌آموزی در بخش آزاد و غیردولتی ارائه می‌شود، یادآور شد: در استان خوزستان حدود ۵۵ مرکز ثابت دولتی و بیش از هزار و ۵۰۰ آزاد غیردولتی فعال هستند.

کد خبر 6098105

دیگر خبرها

  • چرا در دیدار پرسپولیس و سپاهان آمبولانس نبود
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • سپاه حضرت ولیعصر به وجود افراد فعال و جهادی نیازمند است
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • سه بانک دیگر به فهرست ارائه دهندگان خدمت چک الکترونیکی اضافه خواهند شد
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند