Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، الیزابت وارن، سناتور دموکرات از ایالت ماساچوست در سنای آمریکا روز جمعه ۳۰ فروردین (۱۹ آوریل) گفت: «گزارش تحقیق رابرت مولر، بازرس ویژه اثبات می‌کند که یک کشور خارجی و دشمن آمریکا، در انتخابات ما در سال ۲۰۱۶ دخالت کرده تا به انتخاب شدن دونالد ترامپ کمک کند و ترامپ نیز از این کمک استقبال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

به گفته الیزابت وارن، دموکرات‌ها خواستار انتشار متن کامل گزارش مولر هستند. این سناتور دموکرات در توئیتی نوشت ترامپ از هنگام ورود به کاخ سفید تلاش کرده که از تحقیقات درباره دخالت خارجی در انتخابات جلوگیری کند. به گفته وارن، "این به معنای آن است مجلس نمایندگان باید روند استیضاح رئیس جمهور را به جریان بیاندازد".

 

اما روند استیضاح ترامپ بخت اندکی برای موفقیت دارد، زیرا برای استیضاح رای دو سوم سنای آمریکا ضروری است، در حالی که اکثریت سنا در دست جمهوری‌خواهان است که علیرغم برخی انتقادها، همچنان از ترامپ پشتیبانی می‌کنند.

 

گزارش نهایی مولر روز پنجشنبه ۲۹ فروردین (۱۸ آوریل) منتشر شد. مولر نزدیک به دو سال (۲۲ ماه) درباره تماس‌های میان تیم انتخاباتی ترامپ و روس‌ها تحقیق کرد.

 

یکی از قسمت‌های گزارش مولر که از همان ابتدا نظر بسیاری رسانه‌ها را خود جلب کرد، نقل قولی است از دونالد ترامپ که بعد از مطلع شدن درباره آغاز تحقیقات رابرت مولر بیان کرده است.

 

چنانکه در گزارش آمده، زمانی که در ماه مارس سال ۲۰۱۷ اعلام شده که رابرت مولر به شکل مستقل این تحقیقات را آغاز می‌کند، ترامپ به کلی وحشت‌زده شده و از بیان موضوع هم خودداری نکرده است.

 

به نوشته این گزارش، وقتی جف سشنز، وزیر دادگستری وقت به دونالد ترامپ خبر داده که رابرت مولر (رئیس اسبق اف‌بی‌آی) برای این کار انتخاب شده، او در پاسخ گفته است: "اوه خدای من. این وحشتناکه. این پایان ریاست جمهوری منه." او در ادامه دستکم دوبار از عباراتی نامناسب برای توصیف وضعیت خودش استفاده کرده است.

 

یکی دیگر از بخش‌های مهم گزارش مولر، جزئیات مکالمه دونالد ترامپ با دونالد مک‌گن، وکیل و مشاور حقوقی کاخ سفید است که اندکی بعد از آغاز به کار مولر رخ داده است. در این مکالمه، دونالد ترامپ به مک‌گن دستور داده که مولر را برکنار کند.

 

بعد از اینکه رسانه‌ها در ابتدای سال ۲۰۱۸ خبر دادند که دونالد ترامپ به دنبال اخراج رابرت مولر است، یکی از وکلای ترامپ با مک‌گن تماس گرفته و از او خواسته تا به شکل علنی این خبر را تکذیب کند. مک‌گن از طریق وکیلش این درخواست را رد کرده است.

 

در گزارش آمده که کمپین ترامپ و تعدادی از حلقه اطرافیانش، چندین بار با روس‌ها تماس گرفته‌اند و در ستاد ترامپ این باور وجود داشته که اطلاعات دزدیده شده و منتشر شده توسط روسها، به نفع او در انتخابات است.

 

اعضای ستاد ترامپ همچنین به ویکی‌لیکس و ای‌میل‌های هک شده و منتشر شده حزب دموکرات توسط این وب سایت نیز علاقه نشان داده‌اند و معتقد بودند که این اتفاق نیز برایشان خوب است.

 

این اتفاقات از سوی دموکرات‌ها، زیر پا گذاشتن اصول وطن‌دوستی و تکیه به توطئه‌های بیگانگان توصیف شده، اما بازرس ویژه در نهایت به این نتیجه نرسیده که در جریان این تماسها و اظهارنظرهای موافق با مسکو، قانون‌شکنی صورت گرفته است.

 

"ممانعت برای اجرای عدالت" یکی از اتهامات مهم است که متناسب با ابعادش می تواند حتی به استیضاح ترامپ نیز منجر شود. اما در این بخش، گزارش مولر حاوی نتیجه‌گیری روشنی نیست.

 

در گزارش به صراحت نوشته شده که به هیچ وجه امکان تبرئه رئیس‌جمهور از این اتهام وجود ندارد و این بخش گزارش نشان می‌دهد ادعای ماه گذشته دونالد ترامپ مبنی بر "تبرئه کامل"، درست نیست.

 

در یکی از قسمت‌های مهم گزارش آمده است: "اگر بعد از تحقیقات کاملی که انجام دادیم به این نتیجه می‌رسیدیم که رئیس‌جمهور چنین جرمی مرتکب نشده، حتما به صراحت وبه شکل شفاف این موضوع را اعلام می‌کردیم. اما بر اساس مستنداتی که در دست داریم و استانداردهای حقوقی، نمی‌توانیم چنین چیزی اعلام کنیم. شواهدی که درباره اقدامات رئیس‌جمهور و انگیزه‌های موجود به دست آوردیم، مساله بغرنجی درست کرده که موجب می‌شود تا نتوانیم با قاطعیت بگوییم که اقدام مجرمانه‌ای رخ نداده است."

 

در گزارش تاکید شده که امکان احضار رئیس‌جمهور در زمانی که هنوز قدرت را در دست دارد، وجود ندارد. اما در آن آمده که کنگره می‌تواند از طریق استیضاح، مساله را بررسی کند و درباره نتیجه نهایی، تصمیم‌گیری کند.

 

در گزارش مولر علاوه بر اینکه پرسش اتهام "ممانعت برای اجرای عدالت" بی‌پاسخ گذاشته شده، به ۱۰ مورد اشاره شده که همگی در این ارتباط، بررسی شده‌اند.

 

برخی از این موارد بر افکار عمومی پوشیده نیست و موضوعاتی مثل اخراج جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی، به شکل علنی بارها در رسانه‌ها مطرح شده است.

 

یکی دیگر از موارد که این اتهام مطرح است، بیانیه مطبوعاتی دروغی است که دونالد ترامپ در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ برای پسرش نوشته است. پسر ترامپ در آن زمان به دلیل دیدار با روسها با پرسش‌های رسانه‌ها روبه‌رو بود. ماموران روس به ستاد ترامپ قول داده بودند که اسنادی از "خرابکاری" هیلاری کلینتون در اختیارشان بگذارند.

 

ترامپ در آن زمان و قبل از اینکه ای‌میل‌های رد و بدل شده بین پسرش و مامور روس علنی شود، در بیانیه مطبوعاتی پسرش دست برده و همه اطلاعات را درباره اینکه در این جلسه قرار بوده اطلاعاتی از فعالیت‌های هیلاری کلینتون در اختیار او قرار گیرد، خط زده است. در عوض در این بیانیه آمد که پسر ترامپ قرار بوده درباره مساله فرزندخواندگی کودکان روس در آمریکا صحبت کند.

 

این بخش از گزارش رابرت مولر یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی است که منتقدین ترامپ از آن به عنوان شاهدی بر لزوم تحقیقات بیشتر کنگره اسم می‌برند. در واقع همین حالا نیز در کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان که در کنترل دموکراتهاست، تحقیقاتی در همین زمینه در جریان است.

 

در پی انتشار گزارش خلاصه‌شده رابرت مولر، ترامپ احساس می‌کند که کاملا از زیر بار اتهام‌های تبانی احتمالی با روسیه به‌طور کامل رهایی یافته است. اما دموکرات‌ها برخلاف او معتقدند که گزارش مولر رفتار "ناصادقانه" و "غیراخلاقی" رئیس جمهور را تایید می‌کند.

 

دموکرات‌ها می‌خواهند از اکثریت خود در مجلس نمایندگان آمریکا استفاده کرده و موضوع‌های مطرح شده در گزارش مولر را به بحث عمومی در جامعه آمریکا بگذارند.

 

با این‌حال دموکرات‌ها در پیگیری به جریان انداختن ترامپ هم‌نظر نیستند. در حالی که گروهی از آنها پیگیر استیضاح ترامپ هستند، گروهی دیگر این اقدام را بی‌نتیجه می‌دانند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا انتخابات روسیه استیضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی

دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ترامپ متهم است که از طریق وکلای خود به استورمی دنیلز بازیگر فیلم های مستهجن حق السکوت پرداخته است.

کد خبر 847274 برچسب‌ها خبر ویژه فیلم و سریال ایرانی دونالد ترامپ

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن