Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@13:00:04 GMT

عامل اصلی ابتلا به آسم و آلرژی؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۰۵۷۴

معین گفت: عامل ژنتیک یکی از موثرترین عوامل در بروز انواع بیماری‌ها و به خصوص آلرژی، آسم و اختلالات سیستم ایمنی است. ناطقان: مصطفی معین، رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی اظهار کرد: یکی از فعالیت های اصلی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی بررسی بیماری‌های نقص سیستم ایمنی و اختلالات سیستم دفاعی بدن است؛ افراد مبتلا به اختلالات سیستم ایمنی بیشتر در معرض انواع عفونت‌، سرطان‌ و بیماری‌های از این قبیل قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: تحقیقات این مرکز بیشتر جنبه پایه‌ای داشته و به دنبال آن هستیم با حرکت در مرزهای دانش و ایجاد نوآوری به تولید علم کمک کنیم، همچنین این مرکز تلاش می‌کند با کاربردی و بالینی کردن این علوم در بهبود راه های درمانی همراه شود.

معین گفت: یکی از اولویت‌های مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی بررسی التهابات و تاثیر آن بر بروز انواع بیماری‌هاست؛ التهاب در حال حاضر در سطح جهانی به عنوان یکی از اولویت‌های پژوهشی قرار گرفته و این مرکز نیز در این حوزه به تحقیق اقدام کرده است. برای انجام این تحقیقات به همراهی تمام همکاران، استادان و پژوهشگران در رشته‌های مختلف پزشکی نیاز داریم تا نقش التهاب در بروز بیماری‌ها را شناسایی و راه کنترل آن را پیدا کنیم.


رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی بیان کرد: از مهم‌ترین پژوهش هایی که در مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی انجام می‌شود انجام تحقیقاتی روی ساختار ژنتیک است؛ عامل ژنتیک به عنوان یکی از موثرترین عوامل در بروز انواع بیماری‌ها و به خصوص بیماری‌های آلرژی، آسم و اختلالات سیستم ایمنی مطرح می‌شود، پس باید به دنبال راهکاری برای کنترل آن باشیم.

وی  تصریح کرد: در چند سال اخیر بیش از ۱۵ تست تشخیصی در اختلالت ژنتیکی برای سنین قبل از تولد در این مرکز راه اندازی شد تا از بروز چنین اختلالاتی در کودکان جلوگیری شود. پیش از این برای انجام این تست‌ها نمونه‌های آزمایشگاهی به خارج از کشور ارسال می‌شد اما امروزه به راحتی در این مرکز قابل انجام است و حتی در برخی موارد محصر به فرد بوده و هموطنانمان را از سراسر کشور به این مرکز می‌کشاند.


معین افزود: انجام این تست‌ها که در سال‌های گذشته با مشارکت کشورهای خارجی انجام می‌شد علاوه بر هزینه بالایی که به بیماران تحمیل می‌کرد بسیار زمان بر بود و می‌توانست برای بیمار خطرناک باشد.

رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی گفت: مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی در حال حاضر این امکان را دارد تا برای کسانی که بر اثر ابتلا به بیماری نیاز به انجام پیوند مغز استخوان یا پیوند سلول‌های بنیادی پیدا می‌کنند همراهی کند و این عمل ها در این مرکز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از حدود ۱۰ سال پیش کمیته پیوند در این مرکز شکل گرفت تا علاوه بر انجام تست‌های آزمایشگاهی و تشخیص بیماری بتواند آن‌ها را در امر درمان و انجام پیوندهای مغز استخوان و پیوند سلول‌های بنیادی همراهی کند. منبع: مهر برچسب ها: آسم ، آلرژی ، ژنتیک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آسم آلرژی ژنتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل جنایت خونین در بوستان ولایت

مرد جوانی که در بوستان ولایت مرتکب قتل شده بود، توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دوشنبه بیست‌و‌هفتم فروردین ماه امسال، کارکنان انتظامات بیمارستان شهدای هفتم تیر، مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت بخش اورژانس به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کردند.

به‌دنبال اعلام این خبر، تیم بررسی صحنه جرم تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند با جسد مرد جوانی مواجه شدند که براثر ضربات چاقو به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که مقتول در جریان نزاع با یکی از آشناهای خانوادگی خود در بوستان ولایت ضربات چاقو خورده و به بیمارستان موردنظر واقع در شهر ری منتقل شده، اما اقدامات درمانی فایده‌ای نداشته است و نهایتاً به کام مرگ فرو رفته است.

تیم جنایی پس از پایان تحقیقات میدانی در بیمارستان و صحنه جرم، مأموریت یافتند با اقدامات فنی و اطلاعاتی مخفیگاه قاتل فراری را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در خزانه

پس از انتقال جسد برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی، کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی مخفیگاه متهم را در جنوب شناسایی کردند.

سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به دنبال دریافت این اطلاعات مهم، بی‌درنگ راهی مخفیگاه مورد نظر در جنوب تهران شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را در یک عملیات منسجم بازداشت کردند.

متهم در همان بازجویی‌های اولیه صراحتاً به جرم قتل فامیل خود با ضربه چاقو در بوستان ولایت اعتراف و عنوان کرد به‌خاطر برقراری روابط خارج از چارچوب مقتول با یکی از اعضای خانواده‌اش دست به این جنایت هولناک زده است.

به گزارش تسنیم، مرد جنایتکار برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل چاقو کشی در ایلام 
  • بازداشت عامل جنایت خونین در بوستان ولایت
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین