Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@00:22:51 GMT

400 هکتار به سطح گلخانه های آذربایجان غربی افزوده می شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۰۷۰۷

400 هکتار به سطح گلخانه های آذربایجان غربی افزوده می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از توسعه گلخانه های استان در سطح 400 هکتار خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رسول جلیلی در  جلسه کمیته استانی هماهنگی اجرای نظام صدور پروانه واحدهای گلخانه ای و پرورش قارچ خوراکی در استان در سال جاری اظهار کرد: در حال حاضر  ۹ شهرک کشاورزی در استان وجود دارد که شامل ، ۸ شهرک گلخانه ای در سطح ۴۷۷ هکتار و یک شهرک شیلاتی در سطح ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ هکتار است.

 جلیلی افزود: تاکنون از مجموع ۵۴۴ واحد گلخانه ای در استان ، به تعداد ۲۱۲ واحد گلخانه ای در سطح ۱۲۰ هکتار و ۲۲ واحد شیلاتی در سطح ۳.۲ هکتار به متقاضیان واگذار شده است و روند واگذاری نیز  در قالب فراخوان به سرمایه گذاران همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در سال جاری توسعه واحدهای گلخانه ای در سطح ۴۰۰ هکتار در دستور کار سازمان داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: یک فضای جدیدی در حوزه توسعه تولید در محیط های کنترل شده در بخش کشاورزی فراهم شده است که می توان با حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این زمینه ، از این فرصت به وجود آمده در جهت ارتقای رونق تولید در بخش کشاورزی و همزمان رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای توسعه شهرک های کشاورزی در استان ، در حال حاضر ۵۸۲ هکتار از عرصه های ملی واقع در محدوده منطقه آزاد ماکو و شهرهای شمالی استان برای ایجاد واحدهای گلخانه ای شناسایی و امکان سنجی شده است که با تکمیل و اماده سازی زیر ساختهای این واحدها به متقاصیان و سرمایه گذاران در این زمینه واگذار می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: از سرمایه گذاران در زمینه کشت های متراکم گلخانه ای با اعطای کمک های فنی اعتباری و مشوق های صادراتی حمایت می کنیم.

وی بیان کرد: ارتقای راندمان  تولید در واحد سطح به اندازه 10 برابر کشت در فضای آزاد ،تولید بیش از یک محصول در سال،  افزایش کیفیت و هزینه محصول تولیدی بدلیل کنترل دقیق آفات و بیماری ها با روش های کنترل بیولوژیکی و کاهش مصرف سموم ،صرفه جویی در مصرف آب و همچنین ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای جوانان و دانش آموختگان بخش کشاورزی را از مزایای استفاده از کشت های متراکم گلخانه ای است.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان غربی بخش کشاورزی جهاد کشاورزی سرمایه گذاران صرفه جویی در مصرف 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۷ میلیون شاخه‌ گل نرگس از لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از صادرات بیش از ۱۷ میلیون گل شاخه‌بریدۀ نرگس از گلخانه‌های این استان خبر داد. - اخبار استانها -

محمدحسن کیانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد گفت: پنج هکتار از سطح گلخانه‌های لرستان به کشت گل‌های شاخه‌بریده اختصاص دارد.

او  با بیان اینکه گل‌های شاخه‌بریده گل‌ها یا غنچه‌هایی به‌همراه ساقه و برگ است که برای دسته‌گل، سبد گل و یا حلقه‌گل استفاده می‌شود، اضافه کرد: انواع گل‌های رز در گلخانه‌های لرستان کشت می‌شود و این گل‌ها در بازار این استان و تهران به فروش می‌رسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام تولید گل نرگس در اراضی برخی از شهرستان‌های این استان، بیان کرد: این گل به‌صورت فضای باز در رومشکان و پلدختر کشت می‌شود.

تولید سالانه 16هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

کیانی‌فر یادآور شد: بیش از 17میلیون گل شاخه‌بریدۀ نرگس از گلخانه‌های لرستان به استان‌ ایلام، عراق و کشورهای قطر، امارات و عراق صادر می‌شود.

او با بیان اینکه برداشت گل محمدی در سطح هزار هکتار ‌از اراضی لرستان، آغاز شده‌است، اضافه کرد: برداشت این گل در الیگودرز از اوایل خرداد آغاز می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: زنحیره ارزش برای این استان در طرح راهبردی زنحیره ارزش گل محمدی مصوب شده‌است و با این اقدام پیش‌بینی می‌‌شود سطح زیر کشت گل محمدی از یک‌هزار هکتار به 10هزار هکتار برسد.

کیانی‌فر خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 300 لیتر اسانس و بیش از 30هزار تن گل محمدی تر با تعریف زنحیره ارزش برای این محصول در لرستان تولید شود.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ هزار هکتار از باغات کشور به سیب درختی اختصاص دارد
  • مانور سراسری مبارزه با زنگ زرد گندم در آذربایجان غربی آغاز شد / مبارزه بر علیه بیماری‌های برگی در بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع غلات استان
  • ۲ هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات در آذربایجان غربی مبارزه شد
  • باغات در سطح ۶۵ هزار هکتار نوسازی شد
  • صادرات ۱۷ میلیون شاخه‌ گل نرگس از لرستان
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی