Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، با روشن شدن جزئیات بیشتر از پرونده بازداشت ۲ جاسوس اماراتی در ترکیه، نشانه‌هایی از ارتباط آن‌ها با محمد دحلان از رهبران سابق جنبش فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین به دست آمده است.

دادستانی عمومی ترکیه در استانبول دو شهروند فلسطینی را به اتهام جاسوسی برای امارات به دادگاه ارجاع داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مطلع در دادستانی ترکیه اعلام کردند این دو فرد بازداشت شده، به وجود ارتباط بین خود و محمد دحلان که مقیم امارات است، اعتراف کرده اند. همچنین یکی از آن‌ها در خصوص ارتباط احتمالی با قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی مورد تحقیق و بازجویی قرار می‌گیرد.

محمود واثق خبرنگار المیادین از استانبول با بیان این موضوع در گزارشی گفت: تنش در روابط ترکیه و امارات به روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی محدود نمی‌شود. به نظر می‌رسد پس از بازداشت دو شهروند فلسطینی و زندانی شدن آن‌ها در ترکیه، تنش و درگیری پنهان بین دو کشور علنی شده است.

آنکارا ادعا کرده است دو فرد بازداشت شده، جاسوس امارات هستند و به ترکیه آمده اند تا با تأسیس یک شبکه جاسوسی پیشرفته، اطلاعات محرمانه دولت ترکیه را در دو عرصه سیاسی و نظامی به نفع ابوظبی جمع آوری کنند.

مصطفی سرکان تحلیلگر سیاسی ترکیه‌ای در این خصوص می‌گوید: به نظرم زمان بازداشت این دو فرد بسیار مهم است، در حال حاضر ما شاهد نزاع منافع بین ترکیه و امارات در پرونده‌های متعدد منطقه‌ای هستیم. امارات نیز با اتهامات خطرناکی در زمینه هدف قرار دادن اقتصاد ترکیه مواجه است. به بیان ساده تر، کشف شبکه جاسوسی، به معنای تشدید تنش‌ها از جانب ترکیه است.

خبرنگار افزود: شش ماه پیگیری و نظارت بر تحرکات و فعالیت‌های سامر سمیح شکری و زکی یوسف حسن وجود ارتباط بین آن‌ها و محمد دحلان را اثبات می‌کند. مقامات ترکیه از این موضوع پرده برداشته و افزودند این دو متهم به انجام مأموریت در زمینه جمع آوری اطلاعات از تبعیدشدگان سیاسی عرب مقیم ترکیه و تلاش برای دستیابی به ساختار تنظیماتی گروه اخوان المسلیمن در استانبول اعتراف کرده اند. این اتهامات باعث شده است تا برخی ناظران آن را در چارچوب نزاعی بسیار گسترده‌تر و عمیق‌تر از عملیات جاسوسی تفسیر کنند.

ابراهیم بازان نویسنده و روزنامه نگار ترکیه‌ای در این باره می‌گوید: نمی توان موضوع بازداشت این دو فرد را خارج از دایره نزاع بین محور‌ها تصور کرد که در حال حاضر در منطقه جریان دارد. منظورم نزاع بین دو محور ترکیه و قطر از یک سو و محور عربستان، امارات، مصر از سوی دیگر است. نزاعی واقعی بین این دو محور در جریان است و به نظرم پس از کشف این شبکه جاسوسی، شاهد تشدید تنش‌های بیشتری خواهیم بود.

خبرنگار در پایان گفت: نزاع میان ترکیه و امارات موضوعی قدیمی است که هر بار تجدید می‌شود. ترکیه هیچ گاه از توجیه اتهامات ضمنی علیه امارات در خصوص دست داشتن در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ چشم پوشی نکرده است. در مقابل، ابوظبی در مناسبت‌های مختلف و به هر بهانه‌ای درباره گسترش نفوذ ترکیه در کشور‌های عربی هشدار داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترکیه فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر عجیب محمد صادقی بعد فرار از ایران: جنسیت خودم را نمی‌دانم!

رکنا نوشت: محمد صادقی بازیگر تلویزیونی پس از ماجرای بازداشت و زمانی که درست با قید وثیقه آزاد بود از ایران فرار کرد و بعد از آن در خصوص فرا جنسیتی اش صحبت کرد.

محمد صادقی که پس از بازداشت سند خانه مادرش را به عنوان وثیقه گذاشته بود و سپس از کشور فرار کرد، در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی عنوان کرده از نظر روانی جنسیت خود را نمی‌داند. زن پوشی وی پیشتر سوژه فضای مجازی شده بود.

او در بخشی از حرف هایش گفت:من نمی‌توانم از نظر روانی تعریفی برای جنسیت داشته باشم، از نظر فیزیکی مشخص است که من مرد هستم، اما بعضی اوقات دوست دارم احساسات زنانه از خود بروز بدهم و نمیتوانم تعریف دقیقی از آن داشته باشم!!

tags # بازیگر سینما سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • تصاویر عجیب محمد صادقی بعد فرار از ایران: جنسیت خودم را نمی‌دانم!
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما