Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:15:22 GMT

چرا نفت ۱۰۰ دلاری دوباره سر زبان‌ها افتاد؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۲۱۵۵

چرا نفت ۱۰۰ دلاری دوباره سر زبان‌ها افتاد؟

گزارش جدید بانک آمریکا مریل لینچ نشان می‌دهد احتمال اینکه قیمت نفت امسال جهش پیدا کند، بسیار بیشتر از انتظارات گذشته بازار شده است.

به گزارش ایسنا، بازار نفت امسال به دلیل توافق کاهش تولید اوپک پلاس، تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و کندی رشد تولید نفت شیل آمریکا، به سرعت دچار محدودیت عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین، اجرای مقررات جدید سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) ممکن است این وضعیت را تشدید کند به خصوص که ذخایر جهانی نفت در نتیجه شرایط مذکور، افت کرده‌اند.

تحلیلگران بانک آمریکا مریل لینچ در یادداشتی نوشتند: اکنون که ذخایر فرآورده‌های نفتی در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد، ما شاهد تکرار وضعیت مشابه سال ۲۰۰۸-۲۰۰۷ هستیم که ظرفیت پالایش دیزل دیگر وجود نداشت. وضعیت مشابه ممکن است در ماه‌های آینده تحت تأثیر مقررات جدید IMO روی دهد.

با این حال بانک آمریکا مریل لینچ خاطرنشان کرده که بین افزایش قیمت در زمان حال و سال ۲۰۰۸ تفاوت‌های مهمی وجود دارد که شامل وجود ظرفیت مازاد تولید بالاتر در سال ۲۰۱۹، افزوده شدن ۱.۱ میلیون بشکه در روز به ظرفیت پالایش و انتظارات برای رشد سریع‌تر عرضه نفت شیل آمریکا است. با این حال برخلاف محدود شدن تدریجی عرضه بازار دیزل در سال ۲۰۰۸، به دلیل اجرای مقررات جدید درباره سوخت‌های دریایی از ابتدای سال ۲۰۲۰، جهان ممکن است یکباره با سیل افزایش تقاضا برای این سوخت‌ها مواجه شود.

تحت مقررات جدید IMO، میزان سولفور سوخت‌های دریایی باید از ۳.۵ درصد به ۰.۵ درصد کاهش پیدا کند. در نتیجه مالکان کشتی ناچار هستند استفاده از سوخت‌هایی مثل نفت کوره را کنار بگذارند و می‌توانند از فناوری اسکراب یا از سوخت‌های دارای سولفور کمتر مانند دیزل استفاده کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بانک آمریکا مریل لینچ اعلام کرده که مقررات مذکور ممکن است تقاضا برای سوخت‌های تقطیری را ۱.۱ میلیون بشکه در روز افزایش دهد که علاوه بر نرخ رشد سالانه ۵۰۰ هزار بشکه در روز و تقاضای بالاتر در فصل زمستان خواهد بود. تقاضای بالاتر برای سوخت‌های تقطیری ممکن است قیمت‌های نفت خام را بالا ببرد زیرا پالایشگاه‌ها به فرآوری نفت بیشتر برای تولید این سوخت‌ها روی خواهند آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه

کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1403 ایجاد شد.

حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • هم‌تیمی مسی لو داد: او خیلی انگلیسی بلد نیست
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد