Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@21:45:18 GMT

اصفهان در نیمه شعبان غرق شادی و سرور است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۲۲۷۴

اصفهان در نیمه شعبان غرق شادی و سرور است

به گزارش ایرنا، همزمان با نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) هیات های مذهبی و نهادهای فرهنگی استان اصفهان با برگزاری مراسم باشکوه، در تکایا، حسینه ها و مساجد این اعیاد فرخنده را جشن گرفتند.
مردم این استان از چند روز گذشته تاکنون با آذین بندی مساجد، معابر و خیابان ها، خود را برای برگزاری آیین های جشن و شادی آماده کردند تا میلاد صاحب عصر(عج) را گرامی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم ولایتمدار استان اصفهان همراه با سایر مردم ایران اسلامی در اماکن عمومی و مذهبی همچون امامزادگان، مساجد و حسینیه ها اقدام به برگزاری جشن ولادت منجی عالم بشریت کردند.
پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در نقاط مختلف این خطه با پخش شیرینی، چای و شربت در خیابان ها و میادین های اصلی و شهرهای مختلف استان مولود حضرت مهدی (عج)را جشن گرفتند.
مردم ولایتمدار استان اصفهان از پیر و جوان و کوچک و بزرگ با حضور پررنگ و گسترده خود در آیین ولادت حضرت مهدی (عج) ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.
بقاع متبرکه این خطه از جمله آرامگاه سید محمد(ع) خمینی شهر، آرامگاه امامزادگان شاه سلیمان(ع)، حلیمه خاتون(س) و محمد (ع) مبارکه و آرامگاه امامزاده شاهرضا(ع) شهرستان شهرضا در این روز بزرگ، پذیرای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت استان اصفهان هستند.
بسیاری از زوج های جوان نیز نقطه آغاز زندگی مشترک خود را نیمه شعبان انتخاب کردند که وجود اتومبیل های گل زده در نقاط مختلف شهر و استان اصفهان در نوع خود جذاب و دیدنی است.
اجتماع منتظران مهدی موعود در حسینیه ها و مساجد تا پاسی از شب و دعا برای آمدن حضرتش از دیگر برنامه های این روزهای مردم ولایتمدار استان اصفهان است.
بنا بر روایات ،حضرت مهدی (عج) امام دوازدهم شیعیان، روز جمعه نیمه شعبان 255 هجری قمری در سامرا متولد شدند.
پدرش، پیشوای یازدهم حضرت امام حسن عسکری (ع) و مادرش، بانوی گرامی نرجس است، میزان فضیلت و معنویت نرجس خاتون تا آن حد بالا بود که حکیمه خواهر امام هادی (ع) که خود از بانوان عالیقدر خاندان امامت بود، او را سرآمد و سرور خاندان خویش و خود را خدمتگزار او می نامید.
آن حضرت پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام عسکری(ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کرد، غیبت صغری پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در سال 260 آغاز شد و تا سال 329 ادامه پیدا کرد، در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق نواب اربعه به اداره امور مردم می پرداختند.
دوره غیبت کبری نیز با پایان یافتن غیبت صغری و از سال 329 هجری قمری شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بدانند ادامه خواهد داشت.
از جمله القاب آن حضرت؛ حجت، قائم، خاتم، منتظر، خلف صالح، صاحب الزمان، بقیة الله است و مشهورترین آنها مهدی است.
7150/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بیت عصمت و طهارت پدر چای زندگی مشترک شادی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی محمودنژاد در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: در ایام دهه کرامت به همت خادمان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها اتفاقاتی در حوزه‌های هنری و مهندسی این آستان مقدس از جمله افتتاح برخی پروژه‌ها و رونمایی از برخی دستاوردهایی که در طول سال گذشته در این آستان مقدس انجام شده رقم خواهد خورد.

وی ابراز کرد: از جمله پروژه‌هایی رونمایی خواهد شد تکمیل ضریح مطهر رأس الحسین (ع) برای کشور سوریه که به همت خادمان حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده و در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) رونمایی می‌شود و آماده ارسال به آن مکان مقدس است.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده است گفت: این درب طلای فاخر با بهره‌گیری از هنرمندان قم و اصفهان و تیم فنی و هنری آستان قدس رضوی ساخته شده و در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه این دو پروژه از منابع خیرینی که با آستان مقدس همکاری می‌کنند تأمین منابع شده است افزود: همچنین در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا ساخت یک زائرسرا به زیربنای ۳ هزار مترمربع شروع شده که برای ارائه خدمت به زائران اربعین و همچنین در طول سال ساخته شده و تلاش می‌شود که تا پایان دهه کرامت به بهره‌برداری برسد.

محمودنژاد افزود: ما در حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم پروژه‌های هنری و عمرانی از جمله کاشی‌کاری، نقاشی و مقرنس‌کاری داریم که برخی در فاز اول و برخی در فاز تکمیلی قرار دارد و در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

کد خبر 6093128

دیگر خبرها

  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند