Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، شریعتی استاندار خوزستان گفت: لازم است برای پروژه‌های تکمیلی در استان اجرا شود از جمله اینکه علاج بخشی و افزایش ارتفاع سد دز جزو از اولویت‌ها باشد و این کار می‌تواند ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت این سد اضافه کند و نقش تاثیرگذاری در کنترل سیلاب‌ها داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پایداری سد‌ها به عنوان یک اولویت است که ما این اولویت به دنبال پیشگیری از آسیب دیدن، شکسته شدن سد‌ها و مدیریت رهاسازی آب بودیم تا پایداری، ایمنی سد و تاسیسات وابسته آن به خوبی حفظ شود و تلاش کردیم پایین‌دست مورد توجه باشد و رهاسازی تا حد امکان به گونه‌ای باشد که کمترین خسارت مالی و زیربنایی برای پایین دست ایجاد شود در این زمینه نقش سد‌ها برای جلوگیری از کنترل سیل در استان بر کسی پوشیده نیست.

شریعتی تصریح کرد: از مهر سال گذشته تا امروز ۳۵ میلیارد مترمکعب آورد رودخانه‌های استان بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آبی این رقم به ۵۰ میلیارد مترمکعب برسد که کار مدیریت آب را سخت می‌کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در سیلاب اخیر خوزستان ۳ هزار و ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه خروجی دز بوده و ۲ هزار و ۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه خروجی کرخه، یکهزار و ۷۰۰ متر مکعب بر ثانیه خروجی کارون و ۶۰۰ متر مکعب بر ثانیه خروجی مارون بوده است، اما خوشبختانه هیچ تلفاتی نداشته‌ایم و با پهنه بندی‌های لازم و بررسی‌های لازم تلاش شد این شرایط مدیریت شود.

این مقام مسئول بیان داشت: در تلاش برای جابه‌جایی و تخلیه کمترین مناطق بودیم و یک کار جهادی با مشارکت و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های مسلح صورت گرفت و اقداماتی نظیر پخش سیلاب، ایجاد دایک و انحراف آب انجام شد تا بتوانیم سه اولویت خود را در سرلوحه کار خود داشته باشیم و در واقع تلفات نداشته، سد‌ها پایدار باشد، زیرساخت‌های شهری آسیب نخورد و خسارت کشاورزی هم به حداقل برسد.

بهبهود وضعیت ریز گرد‌ها در خوزستان

وی گفت: سد‌ها خوشبختانه پُر شده و بسیاری از آب‌ها به کانون‌های ریزگرد هدایت شده‌اند وضعیت کانون‌های ریزگرد نیز بهبود یافته و محیط زیست خوزستان با آبگیری تالاب‌ها در نتیجه سیلاب اخیر وضعیت بهتری پیدا کرده که موجب احیای آن‌ها شده است. این سیلاب موجب تجدید منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی و آبیاری جنگل‌ها و تثبیت خاک شد.

شریعتی افزود: سد دز با قدمت ۵۶ سال ساخته شده است و با این وضعیت نیاز به مدیریت سد داشتیم، سد گتوند مشکلات خاص خود را دارد و سد کرخه بیش از ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب را تجربه نکرده است و در عین حال می‌بایست تا ۶.۲ میلیارد مترمکعب آب را تحمل می‌کرد.

استاندار خوزستان در پایان گفت: مسیر قدیمی سد دز اگر احیا شود می‌تواند به عنوان یک کانال سیلاب‌بر کمک کند و حجم زیادی از آب را هدایت کند و ساخت سد بختیاری می‌تواند عمر سد دز را بالا ببرد و در نهایت موضوع بیمه سیل هم برای جبران خسارت در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و زیربنایی در کشور اجرایی شود.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلاب حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی:۶ بازی آینده فولاد از زن و بچه ام برایم مهمتر است/شاید سال بعد باشم ۱۰ بازیکن را نخواهم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالله ویسی در نشست خبری ظهر امروز با اصحاب رسانه در خصوص اینکه بازیکنی مثل سلجوقی چند سال است در فولاد حضور دارد ولی فقط 7 دقیقه برا این تیم به میدان رفته است اظهار کرد: این نفرات در فهرستی که از طرف مربیان پیشین بسته شده جذب شدند و اتفاقا برای من قابل احترام هستند چون اگر منصوریان می‌دانست می‌خواهم به فولاد بیایم شاید به من زنگ می‌زد و می‌گفت  فلان بازیکن به درد تو می‌خورد یا خیر. هر مربی با نظر خودش نفراتش را می‌گیرد. شاید من اگر سال دیگر در فولاد باشم ۱۰ بازیکن را نخواهم. نمی‌توانم بگویم که این بازیکنان چرا الان در تیم ما حضور دارند یا ندارند.

وی با اشاره به حضورش در فولاد بعد از جدایی از نفت آبادان گفت: فکر می کنم آخرین گزینه بودم. نمی‌خواستم بیایم چون شرایطم خوب نبود و اوضاع و احوال مردم خوزستان هم مناسب نبود. نمی‌خواستم در این وضعیت دخیل باشم ولی آقای رضاییان برای من قابل احترام است. الان هم بهانه نمی‌آورم و نمی‌گویم که این تیم بد بسته شده چون رو به جلو باید برویم. از گذشته حرف زدن دردی را دوا نمی کند.

سرمربی فولاد تاکید کرد: امروز هر سه تیم استان خوزستان حالشان بد است. باید بدی ها را کم کرده و به هم کمک کنیم حال مردم خوزستان خوب شود. الان عزل و نصب چاره کار  فولاد نیست که بگوییم مثلا فلان بازیکن پول گرفته و باید به خانه اش برود. الان اگر دستیارم را بیرون کنم و یک نفر دیگر را بیاورم، تا بیاید با جو آشنا شود و حواشی را جمع کند کلی زمان می برد. الان باید به هم کمک کنیم و بعدا کارشناسی کنیم. 

ویسی ادامه داد: شرمنده‌ام که مردم خوزستان این روزها حالشان خوب نیست اما ما با تمام وجود تلاش می‌کنیم. مطمئنا اتفاق بدی برای فولاد رقم نمی‌خورد. جدول لیگ برتر نشان دهنده بد بودن فولاد خوزستان نیست. مثلا یک نفر در تلویزیون می‌گوید عبدالله شاخه به شاخه می‌شود، بله چون من کارم شاخه به شاخه است، من مربی فوتبال هستم . مگر گواردیولا از بایرن مونیخ به منچستر سیتی نرفت؟ من در هر جایی بودم بد کار نکردم و کمک کردم. الان هم برای کمک کردن به اینجا آمدم. الان حتی اگر از هم بدمان می‌آید باید به هم کمک کنیم. باید هم را قبول کنیم تا سه تیم را حفظ کنیم.

وی افزود:باید وضعیت باشگاه از همان اول کالبدشکافی می شد، اگر الان همه چیز را بشکافیم و سرطان را ببینیم، سرطان به جاهای دیگر سرایت می‌کند. اگر بگویم تیم بد بسته شد، بازیکن به خودش می‌گیرد. الان وقت کالبدشکافی نیست چون بعد از بازی‌ها باید این کار را انجام دهیم. کالبدشکافی وضعیت فولاد بماند برای پایان فصل که یک متخصص بیاوریم و آن را بررسی کنیم.ان شاالله سال دیگر قهرمانی فولاد را جشن می‌گیریم. الان وضعیت به شکلی است که استرس باید از مغز و ساق این بچه ها باید بیرون بیاید. قول شرف می‌دهم تمام وجودم را برای تیم و مجموعه فوتبال خوزستان می‌گذارم. اگر آقایان پورموسوی و فراز کمالوند کمک بخواهند با تمام توانم به آنها کمک می کنم.

سرمربی فولاد با اشاره به اینکه سال بعد در این تیم حضور دارد یا خیر گفت: روز گذشته در جلسه هیات مدیره کارخانه  حضور پیدا کردم و از من برای سال آینده برنامه خواستند اما فعلا شش بازی باقیمانده از زن و بچه و خانواده‌ام هم  برایم مهمتر هستند. فقط به این بازی‌ها فکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • ویسی:۶ بازی آینده فولاد از زن و بچه ام برایم مهمتر است/شاید سال بعد باشم ۱۰ بازیکن را نخواهم