Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@03:42:59 GMT

وضعیت روستای چم مهر مناسب نیست

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۳۱۵۰

وضعیت روستای چم مهر مناسب نیست

فرمانده سپاه استان سمنان گفت: روستای چم مهر وضعیت مناسبی ندارد.

سرهنگ حمید دامغانی در جلسه ستاد بحران، اظهار کرد: بعد از وقوع سیل در حالی‎که در حال عملیات در استان گلستان و سمنان بودیم با وضعیتی که استان لرستان داشت به شهرستان پلدختر ورود پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: با هماهنگی که در راس سپاه انجام شده سه سپاه استانی را معین شهر پلدختر کردند که به سه قسمت تقسیم و فعالیت آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه استان سمنان خاطرنشان کرد: بیش از 81 ماشین آلات مهندسی در شهرستان پلدختر توسط سپاه به کارگیری شده است.

دامغانی اضافه کرد: موکب‎های استان در آنجا مستقر شدند که به طور متوسط روزانه 5 هزار پرس غذا پخت می‎شد.

وی بیان کرد: کار لایروبی و پاکسازی از معابر، منازل و مغازه‎ها به صورت شبانه روزی انجام شد که انعکاس خوبی را به دنبال داشت.

فرمانده سپاه استان سمنان ادامه داد: بعد از انجام عملیات در شهر به روستای چم مهر رفتیم که ارتفاعی گل و لای در این روستا در بعضی نقاط به 5 متر نیز می‎رسید.

دامغانی اظهار کرد: بسیاری از خانه‎ها دیگر قابلیت اسکان ندارد و اموال مردم زیر گل و لای مانده است و شرایط مناسبی نیست.

وی بیان کرد: البته اقدامات بسیار خوبی در آنجا صورت گرفت ولی به دلیل شدت آسیب جوابگو نیست.

فرمانده سپاه استان سمنان ادامه داد: کار لایروبی معابر و کوچه‎های چم مهر تا چند روز آینده برطرف انجام خواهد شد.

26 هکتار برای جابجایی روستای چم مهر نیاز است

رضایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در جلسه ستاد بحران، اظهار کرد: کار بازسازی در استان لرستان با ستادهای معین که از قبل استقرار پیدا کرده‎اند بسته شده است.

وی تصریح کرد: استان اصفهان بازسازی شهرستان پلدختر و روستاهای بخش مرکزی آن را عهده‎دار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد تغییراتی صورت گیرد باید زیر نظر رئیس بنیاد مسکن کشور انجام شود.

رضایی اضافه کرد: برای روستاهای چم مهر بالا و پایین بحث زمین باید تعیین تکلیف شود که حدود 340 خانوار هستند و یک روستای 15 خانواری هست که باید در کنار اینها تعریف شود و باید جابجا شوند.

وی بیان کرد: برای جابجایی آنها یک سایتی در سر سه راهی چم مهر وجود دارد که اراضی ملی بوده و کار آن زمان‎بر خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان ادامه داد: 26 هکتار برای این روستاها نیاز است.

جاسم محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان نیز گفت: در روستای چم مهر 44 خانواده تحت پوشش کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد آمادگی لازم را برای ساخت منازل تحت پوشش را دارد.

آخرین منزل مسکونی در شهرستان پلدختر برق‎دار شد

فریدون خودنیا در جلسه ستاد بحران، اظهار کرد: امروز آخرین منزل مسکونی در شهرستان پلدختر برق‎دار شد.

وی تصریح کرد: در پلدختر و شهرستان چگنی آب، برق، گاز و ... به طور موقت وصل شده است و 15 روز دیگر هم مصرف بالا می‎رود و با افت فشار روبرو خواهیم شد که باید فکر اساسی در این راستا صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان خاطرنشان کرد: استان سمنان تامین یکسری کالای اساسی را برای ما داشته باشند یا اینکه امکانات را به صورت قرضی به ما بدهند.

خودنیا اضافه کرد: با وقوع سیل نوروز امسال، شبکه یک‎هزار و 145 روستای استان قطع شد که با تلاش شبانه روزی 106 تیم عملیاتی تاکنون شبکه برق یک‎هزار و 139 روستا وارد مدار شده است.

وی ادامه داد: جدیدترین برآورد خسارت سیل به برق لرستان یک‎هزار و 190 میلیارد ریال و بیش از 580 کیلومتر شبکه دچار خسارت شده است.

بازسازی روستای چم مهر در اختیار استان سمنان قرار گیرد

احمد مرادپور در جلسه ستاد بحران، اظهار کرد: کاری که سپاه استان سمنان انجام داد کار شبانه‎روز و خستگی‎ناپذیر بود.

وی تصریح کرد: اگر امکان داشته باشد از صفر تا صد روستای چم مهر بالا و پایین را در اختیار استان سمنان قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: برای بحث اسکان نیز اگر استان سمنان متولی باشد که بهترین حالت نیز همین است.

مرادپور اضافه کرد: سپاه و ارتش به صورت شبانه روزی کار کردند و دستگاه‎های اجرایی نیز به نحو احسن کار را انجام می‎دادند.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‎کنم کل کار در اختیار استان سمنان قرار گیرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، عصر امروز چهارم اردیبهشت آئین تودیع و معارفه استاندار لرستان با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور، نماینده ولی فقیه در استان، اعضای شورای تامین و اداری استان و معاونین استاندار لرستان برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم، فرهاد زیویار استاندار سابق را انسانی اخلاق‌مدار و نجیب  دانست و گفت: وی تمام توان خود را در مأموریتی که داشتند به کار گرفتند و تلاش‌های پیدا و پنهان در نزد خداوند متعال ثبت و ضبط است.
 حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی گفت: لرستان با وجود ظرفیت‌های فراوان و نیرو‌های انسانی متعهد و متخصص به علل داخلی و بیرونی در وضعیت موجود قرار گرفته است و تا وضعیت مطلوب فاصله دارد.
نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر برنامه‌ریزی صحیح برای خروج استان از وضعیت موجود و آرزوی موفقیت برای شفقت استاندار جدید لرستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های لرستان اگر برنامه‌ریزی درستی صورت پذیرد می‌تواند به گونه‌ای عمل کرد که بیکاران استان‌های دیگر هم در این استان مشغول به کار شوند.
امام جمعه خرم‌آباد افزود: در لرستان ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد وجود دارد و بار‌ها در تریبون نماز جمعه اعلام کردیم و برای فعال کردن آن نیاز به توجه ویژه دارد، همچنین مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور باید با تخصیص اعتبار فعال شوند و انتظار می‌رود استاندار جدید با ارتباط وسیع خود با مرکز  بتواند در راه رفع این مشکلات اقدام کند و نگاه دولت به استان لرستان عوض شود.
وی با اشاره به اینکه گره‌ها در استان لرستان به دست مرکزنشینان حل می‌شوند، افزود: مردم لرستان، مردمی ولایتمدار و علاقه‌مند به نظام اسلامی هستند و امیدواریم تدابیری اندیشه شود که عمر خدمتگزاری استانداران ما به معدل خوبی برسد.
فرمانده سپاه لرستان نیز با اشاره به اینکه براساس ظرفیت‌های موجود در لرستان آن‌گونه که باید اقداماتی انجام نشده است، بیان کرد: سپاه استان در حوزه اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۱، ۳۲۰ میلیارد و در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ پرداخت کرده است.
فرمانده سپاه لرستان با اشاره به اینکه در حوزه آبرسانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۴۲۵ میلیارد تومان طرح در دست اقدام بوده افزود: از این میزان ۷۰ درصد آن عملیاتی شده است و  در مرحله دوم آبرسانی ۹۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا شده است.
وی افزود: ۱۸ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی قرارداد صورت گرفته است، و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و امیدواریم به سرانجام برسد..
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان تاکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نیروی انسانی، منابع طبیعی و همچنین صنایع دست نخورده باقی مانده، اما به اندازه ظرفیت‌ها اقدام نشده است.
سردار باقری بیان کرد: برای استفاده از استعداد‌های موجود در لرستان باید ظرفیت‌های دولت پای کار بیاید، در غیر اینصورت شاهد تغییر نماینده دیگر از دولت در این استان خواهیم بود و برای آبادانی لرستان تمام قد ایستاده‌ایم و تلاش خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات وعده صادق اشاره و ادامه داد: رژیمی که فکر می‌کرد ارتش قدرتمندی دارد، اما قدرت پوشالی داشت به فرمان مقام معظم رهبری به دست نیرو‌های سپاه درهم شکسته شد.
خبر در حال تکمیل است .....

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • ۲۳۰ مربی در سپاه و بسیج استان سمنان فعالیت می‌کنند
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان