Web Analytics Made Easy - Statcounter

متروی دهلی به زودی قرار است به نخستین متروی سبز جهان تبدیل شود و فقط از انرژی خورشیدی استفاده کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اکونومیک تایمز، متروی دهلی به زودی به نخستین متروی جهان تبدیل می‌شود که سوخت خود را به طور کامل از منابع طبیعی به دست می‌آورد. شرکت موسوم به "DMRC" که مسئولیت اجرای طرح متروی دهلی را بر عهده دارد، اخیراً اعلام کرده که قصد دارد نیروی حاصل از یک پروژه انرژی خورشیدی موسوم به "روا"(Rewa) را در متروی دهلی به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین بار است که DMRC برای تأمین نیرو، از چنین منبعی استفاده می‌کند. مقامات DMRC در بیانیه‌ای گزارش دادند که تاکنون، از پنل‌های خورشیدی موجود در محوطه شرکت برای نیازهای ضروری مانند تهویه هوا و تأمین نور ایستگاه‌های مترو استفاده کرده‌اند اما اکنون DMRC قصد دارد از انرژی خورشیدی پروژه روا برای راه‌اندازی مترو استفاده کند. این شرکت در حال حاضر برای حدود ۶۰ درصد از نیازهای الکتریکی خود از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند و قصد دارد تا سال ۲۰۲۱، همه عملیات اجرایی خود را با کمک انرژی خورشیدی انجام دهد.

براساس این بیانیه DMRC نیرویی برابر ۲۷ مگاوات را از پروژه روا دریافت کرده و قصد دارد آن را تا ۹۹ مگاوات افزایش دهد. این شرکت قصد دارد انرژی حاصل از پروژه روا را برای نیازهای ضروری و کارهای اجرایی به کار گیرد.

یکی از مقامات DMRC در این باره گفت: قرارداد استفاده از پروژه روا، در سال ۲۰۱۷ امضا شد اما این طرح اکنون در مرحله اجرا قرار دارد. شرکت ما اکنون دریافت انرژی از این پروژه را آغاز کرده و قصد دارد کار خود را گسترش دهد تا نخستین متروی سبز جهان، کار خود را آغاز کند.

روا، یکی از بزرگترین پروژه‌های مربوط به انرژی خورشیدی در جهان است و DMRC قصد دارد سالانه حدود ۳۴۵ میلیون واحد نیرو را از این پروژه دریافت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انرژي خورشيدي مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی سقاییان نژاد بعداز ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار قم از مونوریل در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری قم برای حل مشکلات مونوریل عزم دارد و در این راستا به مصوبه سفر رییس جمهور در سفر استانی در خصوص این پروژه عمل کرده است.

شهردار قم بیان کرد: شهرداری و دولت در زمینه موضوع مونوریل قم اختلافی با یکدیگر ندارند هر چند نگرانی‌های فنی و اقتصادی در خصوص اجرای این پروژه وجود دارد.

سقاییان نژاد با بیان اینکه همه مباحث در زمینه پروژه مونوریل کارشناسی و فنی بوده افزود: تلاش می شود در نهایت تا اقدامی با صرفه و صلاح مردم قم صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه حل مشکلات مونوریل قم در دفتر معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در این جلسه موانع و مشکلات مونوریل قم دسته بندی و برنامه ریزی لازم برای رفع آنها صورت گرفت.

شهردار قم بیان کرد: دولت و شهرداری تصمیمات مشترکی در خصوص مونوریل قم اتخاذ کردند که در مرحله اول ۴.۷ کیلومتر از این پروژه اتمام و به بهره برداری خواهد رسید و ۶.۸ کیلومتر دیگر در مرحله دوم تکمیل خواهد شد.

سقاییان نژاد با بیان اینکه نمی خواهیم خطB متروی قم حذف شود افزود: اجرای خطوط A و B متروی قم در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم آمده و جز لایفنک حمل و نقل شهری قم است.

کد خبر 6094696

دیگر خبرها

  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • کاهش ناترازی انرژی با نصب پنل‌های خورشیدی در اصفهان
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود