Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:30:04 GMT

آثار جنگ از چهره برخی مناطق خوزستان هنوز پاک نشده است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۳۹۶۱

آثار جنگ از چهره برخی مناطق خوزستان هنوز پاک نشده است

اهواز – ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: 30 سال از پایان جنگ تحمیلی گذشته اما آثار جنگ از چهره برخی مناطق خوزستان هنوز پاک نشده است

به گزارش ایرنا محمود صادقی روز یکشنبه در هفتاد و چهارمین نشست شورای شهر اهواز در سالن اجتماعات این شورا با تاکید بر لزوم همگرایی برای جبران خسارت های سیل در استان های درگیر این حادثه اظهار داشت: هفته گذشته وزیر کشور میزان خسارت های سیل در استان ها را 350 هزار میلیارد ریال عنوان کرد که احتمالا تاکنون به 500 هزار میلیارد ریال نیز رسیده است و افزایش آن تا 800 هزار میلیارد ریال دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در راستای جبران خسارت های سیل طرح هایی همچون برداشت تا سقف 2 میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی، اختصاص 100 هزار یورو اوارق مشارکت بلند مدت و 50 هزار میلیارد ریال از محل جابجایی اعتبارات ردیف های بودجه سال 98 را در دستور کار دارد.
صادقی گفت: اختصاص مبلغی تا سقف 20 هزار میلیارد ریال از محل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، صدور مجوز به بانک مرکزی برای راه اندازی خط اعتباری برای پرداخت اعتبارات از محل بانک های توسعه ای و تخصصی و الزام بانک ها شرکت ها برای اختصاص حداقل یک درصد هزینه های خود تا سقف 30هزار میلیارد ریال از دیگر اقدامات مجلس شورای اسلامی برای جبران خسارت های سیل است.
وی درخصوص برداشت منابع مالی از صندوق توسعه ملی یادآور شد: منابع مالی این صندوق برای سرمایه گذاری های بلند مدت پیش بینی شده است و هرگونه برداشت خارج از این موضوع نیازمند اذن رهبری است.
وی ادامه داد: تا سال پیش کشور ایران با مشکل کم آبی مواجه بود اما در سال آبی جاری شاهد بارش های خوب باران بوده ایم که اگرچه خسارت های فراوانی در استان ها ایجاد کرد اما در دراز مدت منشا خیر و آبادانی خواهد بود.
صادقی با اشاره به اینکه درحال حاضر در مرحله بازسازی و بازتوانی حادثه سیل قرار داریم گفت: باوجود عدم انسجام لازم در بحث مدیریت این حادثه اما شاهد بودیم تمام نیروهای مردمی،نظامی و غیر نظامی برای مقابله با این سیل به میدان آمدند تا این حادثه با کمترین تلفات مدیریت شود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود درخصوص عدم پرداخت حق آلایندگی شرکت های نفتی به شهرداری اهواز خاطر نشان کرد: در صورت صدور رای برای پرداخت این حق آلایندگی، استنکاف وزارت نفت قابل توجیه نیست و در مجلس پیگیر این مساله خواهیم بود.
بنابراین گزارش هفتاد و چهارمین نشست شورای شهر اهواز با حضور مرتضی الویری رییس شورای عالی استانها، محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای کلانشهر تهران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر اهواز با موضوع بررسی خسارت های سیل در خوزستان و اهواز برگزار شد.
9887/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل 98 خوزستان سيلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز

سخنگونی اورژانس پیش‌بیمارستانی خوزستان گفت: در پی وقوع سه فقره آتش‌سوزی در اهواز در مجموع هشت نفر مصدوم شدند.

عارف اصل شرهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوزستان اظهار کرد: در سه حادثه آتش سوزی امروز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت در اهواز در مجموع هشت نفر مصدوم شدند.

وی افزود: در اولین حادثه که ساعت ۱۷:۲۵ امروز رخ داد در پی آتش سوزی در منطقه شکاره ۲، سه نفر شامل یک خانم ۲۹ ساله و دو آقای ۲۷ و ۶۱ ساله مصدوم شدند که به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شدند.

سخنگوی اورژانس پیش‌بیمارستانی خوزستان ادامه داد: در حادثه دیگری ساعت ۱۷: ۴۵ امروز حریق منزل مسکونی در کوی علوی منجر به مصدومیت یک آقای ۶۰ ساله شد که به وسیله‌ی آمبولانس به بیمارستان طالقانی برای ادامه درمان انتقال یافت.

اصل شرهانی ادامه داد: انفجار گاز در شرکت تخت فشار آریانا از زیرمجموعه‌های شرکت دعبل خزایی چهار مصدوم آقا ۲۹، ۳۴، ۳۵ و۴۱ ساله برجای گذاشت که با حضور به موقع آمبولانس‌های اورژانس مصدومین به بیمارستان طالقانی منتقل شدند

کد خبر 747352

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است
  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم