Web Analytics Made Easy - Statcounter

15 کشته و 400 زخمی بر اثر انفجار در سه کلیسا و سه هتل سریلانکا جو سنگینی از وحشت و نگرانی در این کشور ایجاد کرده است.   به گزارش صدای ایران، تازه ترین گزارش های دریافتی از رسانه های مختلف حاکی از آن است که شمار کشته ها و زخمی های انفجارهای روز یکشنبه سریلانکا از 556 تن گذشت.این انفجارهای همزمان در سه کلیسا و سه هتل کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا روی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شش انفجار همزمان در سه کلیسا و سه هتل در کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا روی داد که بنابر آخرین خبرها دست کم 156 تن کشته و بیش از 400 زخمی برجای گذاشته است.
نشریه تایمز آف ایندیا هند نوشت که انفجارها در کلیساهای'سنت آنتونیو' و 'کاتوواپیتیا' و یک کلیسای دیگر در کلمبو پایتخت این کشور حاشیه اقیانوس هند در جنوب آسیا، هنگام برگزاری مراسم عید پاک مسیحیان رخ داده است. 
گزارش پلیس سریلانکا همچنین حاکی از وقوع انفجارهایی در هتل های مجلل 'شانگریلا'، 'کینگزبری' و یک هتل دیگر در پایتخت این کشور است. 
طبق اظهارات مقامات پلیس وبیمارستانی سریلانکا، 35 نفر از این افراد کشته شده خارجی بودند وهنوز هیچ گروه و یا فردی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.
همچنین رانیل ویکرمسینگه نخست وزیر سریلانکا خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت ملی این کشور برای بررسی حملات بامداد یکشنبه در این کشور شد. 
پلیس سریلانکا نیز اعلام کرد که قبلا در باره احتمال وقوع حملات تروریستی انتحاری هشدار داده است. 
تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، نشان دهنده برهم خوردن تجمع مردم در هنگام برگزاری مراسم عید پاک و تخریب قسمت هایی از این کلیساهاست. 
هنوز مقام های رسمی یا پلیس درباره تروریستی بودن این حملات اظهارنظری نکرده اند وگروه و یا فردی نیز مسئولیت آنها را به عهده نگرفته است.
در همین حال رسانه ها از وقوع هفتمین و هشتمین انفجار در حومه کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا خبر دادند. 
به نوشته رسانه ها هفتمین انفجار در هتلی در نزدیکی یک باغ وحش روی داده که دو کشته برجای گذاشته است. هنوز خبری از تلفات احتمالی هشتمین انفجار مخابره نشده است.
در همین حال دولت سریلانکا به دنبال وقوع این هشت انفجار در کلمبو پایتخت تجاری و دیگر شهرهای این کشور، مقررات منع آمد و شد شبانه اعلام کرد و شبکه های اجتماعی در این کشور مسدود شدند.
بر این اساس رفت وآمد شهروندان از ساعت 18 یکشنبه به وقت محلی به مدت 12 ساعت ممنوع خواهد بود.
همچنین اعلام شده که مسافران زودتر از موعد در برخی فرودگاهها به سبب مسایل امنیتی حاضر شوند.
مقامات کشورها و نهادهای مختلف از جمله اتحادیه اروپا، انگلیس، ایران، پاکستان، امارات، هند، ترکیه و روسیه این حملات را محکوم و با مردم و دولت سریلانکا ابراز همدردی کردند. 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کشته و زخمی انفجارهای سریلانکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امشب به‌تدریج بارش در شرق سواحل دریای خزر، تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد گفت: این بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

ضیائیان با بیان اینکه فردا پنجشنبه در شرق، شمال شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود گفت: در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

او توضیح داد: روز جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

وی تاکید کرد: روز شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد، همچنین ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

او افزود: یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. وی یادآور شد: روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت در برخی از ساعات روز شدید و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط کشور تشدید خواهد شد و هشدار‌های در این زمینه صادر شده است.

دیگر خبرها

  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • رئیس جمهور پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد
  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد
  • رئیسی عازم تهران شد
  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!