Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت برای ایجاد تعادل در بازار واردات گوشت قرمز ارز نیمایی را برای واردات این محصول درنظر گرفته است و بر این اساس تاکنون ۳۹ هزارتن گوشت گوسفندی و ۷۳ هزارراس دام زنده کشتاری ترخیص شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، دولت در جلسه 17 بهمن 97 خود وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد نسبت به توزیع مناسب‌تر گوشت‌های وارداتی با ارز یارانه‌ای اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت وزیران همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی را موظف کرد با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تسریع در مراحل ترخیص گوشت از بنادر اقدام کند. این اقدامات در راستای ایجاد تعادل قیمتی در بازار گوشت قرمز انجام شده است.

 

بنابراین گزارش، کارشناسان اقتصادی بر این اساس پیش بینی کرده بودند که قیمت گوشت روند کاهشی به خود می گیرد و بازار به آرامش می رسد و حالا بنا به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اختصاص ارز نیما به واردات، میزان واردات گوشت قرمز در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است و بنابر آمار تا ۱۹ فروردین، ۹۲ هزار راس گوسفند زنده به مقصد کشتارگاه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان از کشور رومانی حمل و کشتار شده است.

 

«علیرضا رفیعی پور» امروز (یکشنبه اول اردیبهشت) در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «تا ۱۹ فروردین میزان مجوز بهداشتی واردات گوشت گوساله ۴ هزارتن، گوشت گوسفند ۸ تن و مرغ منجمد ۳۵ تن اعلام کرد. مجوز واردات بهداشتی برای ۱۱۸ هزارتن گوشت گوسفند، ۲۲ هزارتن گوشت مرغ و یک میلیون و ۳۸۰ هزار راس دام زنده کشتاری صادر شده است که تاکنون ۳۹ هزارتن گوشت گوسفندی و ۷۳ هزارراس دام زنده کشتاری ترخیص شده است

 

این گزارش می افزاید: با توجه به جلوگیری از خروج دام از مرز‌های کشور و رکود حاکم بر بازار، قیمت گوشت گوسفندی در بازار کاهش یافته است به طوریکه برخی فروشندگان به سبب کاهش تقاضا در برابر عرضه و فروش محصول خود هر کیلو شقه را با نرخ‌های ۹۷ تا ۹۸ هزار تومان در بازار عرضه می‌کنند. با استمرار روند کنترل مرز‌ها و عرضه بره‌های نو به بازار پیش بینی می‌شود که مجدد قیمت گوشت در ماه رمضان افت کند.

 

این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی نیز برای افزایش تولید گوشت قرمز در سال 98 اقداماتی چون توسعه پرورش گاوهای دومنظوره (گوشتی و شیری)، ارائه تسهیلات، فراهم کردن بستر لازم برای افزایش جمعیت دام‌های سبک پربازده که اصلاح شده، چندقلوزا و دارای رشد بالا هستند و همچنین پایه‌گذاری ورود دام‌های پایه‌پروار به خصوص گوساله در نقاط مختلف کشور را در دستور کار دارد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان خبرگزاری شبستان رژه روز ارتش جشن نیمه شعبان روز ارتش سیل خوزستان ارتش بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری اردبیل واردات گوشت قرمز واردات گوشت گوشت قرمز گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.

به گزارش اقتصاد ۱۰۰، وی افزود: سال گذشته برنامه‌ریزی شد تا در یک سند ۵ ساله تجارت دو کشور به ۵ میلیارد دلار دست یابیم. همچنین رؤسای جمهور ایران و پاکستان برای تحقق تجارت ۱۰ میلیارد دلاری توافق کرده‌اند.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا نیز در انتظار مصوبه مجلس است. طرف‌های مقابل ما قول داده‌اند که تا پایان بهار امسال مصوبه مجلس را می‌گیرند و لذا ما نیز امیدواریم قبل از پایان دوره مجلس فعلی مصوبه مجلس را دریافت کنیم.

وی در خصوص تجارت ایران و قاره آفریقا اظهار کرد: قاره آفریقا هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار تجارت دارد لذا بازار کشور‌های آفریقایی بسیار بزرگ است و در حوزه‌های مختلف از جمله معدن، نفت، گاز، پتروشیمی و … می‌توان در این کشور فعالیت کرد و در حوزه‌های مختلف با توجه به مواد اولیه موجود در این کشور می‌توان برای تولید مشترک برنامه‌ریزی کرد.

قنادزاده در پاسخ به این سوال که آیا قرار است یک هیأت تجاری از کره شمالی نیز برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران بیاید، گفت: هنوز هیأتی وارد نشده است. تا قبل از برگزاری نمایشگاه و حضور کشور‌های مختلف در نمایشگاه نمی‌توانیم بگوییم به طور قطع چه کشوری برای بازدید از این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی در خصوص گوشت‌های وارداتی از آفریقا بیان کرد: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • واردات گوشت گرم از آفریقا
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳