Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@19:08:51 GMT

نايب ویژه امام زمان(عج) ولایت فقیه و مراجع تقلید است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۴۴۰۶

نايب ویژه امام زمان(عج) ولایت فقیه و مراجع تقلید است

حجت الاسلام جلیلی، با بیان اینکه نايب ویژه امام زمان(عج) همان ولایت فقیه و مراجع تقلید هستند، گفت: وظایف ما منتظران موعود، دعا و توفیق اطاعت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «حجت الاسلام مرتضی جلیلی» در مراسم جشن بزرگ نیمه شعبان که پیش از ظهر امروز(یکشنبه، ۱ اردیبهشت) به همت کانون تخصصی مهدویت استان در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، گفت: در دعاهای صحیفه سجادیه برای اینکه امام سجاد(ع) مردم را هدایت کنند، از زبان دعا استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه بيان كرد: امام سجاد با زبان دعا راهکارهای زندگی را به مردم معرفی می کردند.

 

وی اظهارکرد: دعایی از خود امام عصر(عج) آمده است که با جمله اللهم الرزقنا توفیق الطاعه شروع شده و وظایف افراد را در زمان غیبت بیان کرده است.

 

حجت الاسلام جلیلی، تاکید کرد: یکی از وظایف منتظران در زمان غیبت این است که از خداوند بخواهیم توفیق اطاعت را به ما عنایت کند.

 

وی با اشاره به اینکه توفیق اطاعت همان رزق مادی و معنوی است، ادامه داد: به این معنی که از خدا بخواهیم رزق مادی مثل خانه و همسر و اتومبیل و غیره را با رزق معنوی همانند توفیق شب زنده داری، ختم قرآن و عبادات معنوی نصیب ما کند.

 

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه خاطرنشان کرد: این دعاها، تکالیف و وظایف منتظران جزء رزق های معنوی خداوند متعال است، که به بعضی از بندگانش این توفیق را عطا کرده است.

 

وی بیان کرد: باید از خداوند بخواهیم ما را عامل به این تکالیف بگرداند و خداوند ما را موفق کند که بتوانیم این عبادت ها را انجام دهیم.

 

حجت الاسلام جلیلی گفت: نشانه اهل تکلیف و اهل اطاعت از خداوند در این آیه آمده است که ” یا ایهاالذین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم ” یعنی ای مردم از خدا اطاعت کنید بعد از پیامبر(ص) و نیز از ولی الامر اطاعت کنید،

 

وی افزود: یکی از معانی ذکر این است که نشانه اطاعت از خدا و پیغمبر و اطاعت از ولی امر است و در زمان غیبت امام زمان باید از روحانیون و مرجع تقلید گاطاعت کنیم که اینان نایب امام زمان هستند.

 

این مقام مسئول، عنوان کرد: خداوند فرموده نائب ویژه امام زمان(عج) همان مراجع تقلید و ولایت فقیه است که امام خمینی(ره) هم در منویاتی بیان کردند که ولی فقیه استمرار رسول خدا و انبیاء است.

 

وی در پایان متذکر شد: پس از اطاعت از ولی فقیه، اطاعت از والدین آمده است، چرا که خداوند فرموده خشنودی من در رضایت آنان از فرزند است.

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: رژه روز ارتش خبرگزاری شبستان نیمه شعبان روز ارتش ارتش جشن نیمه شعبان اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب مسجد مقدس جمکران خبرگزاری غیبت امام زمان اطاعت پذیری از ولایت فقیه انتظار فرج فرهنگ مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است

به گزارش خبرنگار حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دیواندره ضمن دعوت به تقوا و پرهیزگاری و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری و تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)؛ اظهار داشت:  عالم (معلم) باید علم خود را به دیگران بیاموزد، زیرا علم رزقی است که خداوند بدو عطا کرده و از او انفاق آن را خواسته است. «و مما رزقناهم ینفقون» (بقره 3) .
 
وی با بیان اینکه معلم مثل شمع می سوزد تا اطرافش را روشن کند؛ تصریح کرد: معلم همچون انبیاء الهی هدایتگر و هدایت می کنند، لذا معلم چراغ هدایت است و همین افتخار برای معلم بس که اگر تا قیامت بدان مباهات کند که برازنده اوست.
 
ماموستا مرادی عنوان کرد: خداوند متعال می فرماید: خلق الانسان، علمه البیان (سوره الرحمن آیه های 3 و4 ) انسان را بیافرید و به او آموخت، بنابر این آیه شریفه خداوند خود را معلم انسانها و جهان هستی می داند و این خود نشانگر عظمت و شکوه مقام معلم در قاموس هستی است.
 
 امام جمعه دیواندره افزود: در مورد آداب متعلم و دانش آموز گفت: از جمله حقوق مهم اجتماعی که باید والدین و مربیان به آن توجه داشته باشند حق معلم است؛ کسی که عهده دار آموزش و تربیت کودک می باشد، شایسته است که همواره بر رعایت احترام معلم و بزرگداشت او تأکید کنند و آن را به کودک تذکر دهد، تا کودکان، تربیت اجتماعی مناسب بر مبنای رعایت آداب اجتماعی در مقابل کسانی داشته باشند که بر گردن آنها حق تعلیم و تربیت و راهنمایی دارند، خصوصاً معلمینی که به صفت نیکی و تقوی و مکارم اخلاقی آراسته هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: مربی و معلم همه بشریت بخصوص امت اسلام حضرت محمد (ص) سفارش های ارزشمند و رهنمودهای بسیار سودمندی در ارتباط با بزرگداشت علما و احترام به معلمین به امت خویش تقدیم کرده اند تا به مردم بیاموزند که فضیلت و ارزش معلم چیست؟ و کسی که از علم و دانش آنان بهره می گیرد چه وظیفه ای در مقابلشان دارد و چگونه ادب شاگرد بودن را رعایت نماید؟
 
امام جمعه دیواندره در پایان خصوصیات معلم در تراز انقلاب را اخلاص برای الله تعالی، الگو بودن مطابقت گفتار و کردار، تواضع و فروتنی، حسن سلوک و شجاعت برشمرد و گفت: معلم باید به آنچه از آداب و اخلاق و دیگر امور به شاگردان تعلیم می دهد، عمل نماید.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • یادداشت| امام صادق(ع) و نگاه ویژه به شهر مقدس قم
  • استان گلستان در سوگ شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟
  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است