Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز – ايرنا- نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: 30 سال از پايان جنگ تحميلي گذشته اما آثار جنگ از چهره برخي مناطق خوزستان هنوز پاک نشده است.

به گزارش ايرنا محمود صادقي روز يکشنبه در هفتاد و چهارمين نشست شوراي شهر اهواز در سالن اجتماعات اين شورا با تاکيد بر لزوم همگرايي براي جبران خسارت هاي سيل در استان هاي درگير اين حادثه اظهار داشت: هفته گذشته وزير کشور ميزان خسارت هاي سيل در استان ها را 350 هزار ميليارد ريال عنوان کرد که احتمالا تاکنون به 500 هزار ميليارد ريال نيز رسيده است و افزايش آن تا 800 هزار ميليارد ريال دور از انتظار نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: مجلس شوراي اسلامي در راستاي جبران خسارت هاي سيل طرح هايي همچون برداشت تا سقف 2 ميليارد يورو از محل صندوق توسعه ملي، اختصاص 100 هزار يورو اوارق مشارکت بلند مدت و 50 هزار ميليارد ريال از محل جابجايي اعتبارات رديف هاي بودجه سال 98 را در دستور کار دارد.
صادقي گفت: اختصاص مبلغي تا سقف 20 هزار ميليارد ريال از محل سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليکي، صدور مجوز به بانک مرکزي براي راه اندازي خط اعتباري براي پرداخت اعتبارات از محل بانک هاي توسعه اي و تخصصي و الزام بانک ها و شرکت ها براي اختصاص حداقل يک درصد هزينه هاي خود تا سقف 30هزار ميليارد ريال از ديگر اقدامات مجلس شوراي اسلامي براي جبران خسارت هاي سيل است.
وي درخصوص برداشت منابع مالي از صندوق توسعه ملي يادآور شد: منابع مالي اين صندوق براي سرمايه گذاري هاي بلند مدت پيش بيني شده است و هرگونه برداشت خارج از اين موضوع نيازمند اذن رهبري است.
وي ادامه داد: تا سال پيش کشور ايران با مشکل کم آبي مواجه بود اما در سال آبي جاري شاهد بارش هاي خوب باران بوده ايم که اگرچه خسارت هاي فراواني در استان ها ايجاد کرد اما در دراز مدت منشا خير و آباداني خواهد بود.
صادقي با اشاره به اينکه درحال حاضر در مرحله بازسازي و بازتواني حادثه سيل قرار داريم گفت: باوجود عدم انسجام لازم در بحث مديريت اين حادثه اما شاهد بوديم تمام نيروهاي مردمي،نظامي و غير نظامي براي مقابله با اين سيل به ميدان آمدند تا اين حادثه با کمترين تلفات مديريت شود.
وي در بخشي ديگر از سخنان خود درخصوص عدم پرداخت حق آلايندگي شرکت هاي نفتي به شهرداري اهواز خاطر نشان کرد: در صورت صدور راي براي پرداخت اين حق آلايندگي، استنکاف وزارت نفت قابل توجيه نيست و در مجلس پيگير اين مساله خواهيم بود.
بنابراين گزارش هفتاد و چهارمين نشست شوراي شهر اهواز با حضور مرتضي الويري رييس شوراي عالي استانها، محسن هاشمي رفسنجاني رييس شوراي کلانشهر تهران، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، شهردار و اعضاي شوراي شهر اهواز با موضوع بررسي خسارت هاي سيل در خوزستان و اهواز برگزار شد.
9887/6002
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد

روح الله سرگزی اظهار کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب استان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

وی توصیه کرد؛ شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است
  • لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پیگیری می‌شود
  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم