Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:15:07 GMT

انتظار ظهور امام زمان بدون عمل و امور خیر معنا ندارد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۵۰۵۵

انتظار ظهور امام زمان بدون عمل و امور خیر معنا ندارد

اصفهان- ایرنا- رئیس شورای هیات های مذهبی شهر اصفهان گفت: انتظار ظهور امام زمان (عج) باید همراه با فعالیت و اقدام سازنده و مفید برای جامعه باشد و انتظار بدون عمل و امور خیر و مثبت، معنادار نیست.

سیدرضا اخروی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر پایه اعتقاد شیعه، ظهور منجی عالم بشریت تمامی ظلم ها را از بین می برد و نهایت آمال و آرزوها خواهد بود، اما باید شروط آن از جمله درستکاری و فعالیت های مثبت همواره سرلوحه کار منتظران باشد و دعای صرف برای تعجیل، کارگشا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه وجود یک نجاتبخش، زندگی را معنادار می کند، ادامه داد: مهدویت در زندگی همه انسان ها بویژه مسلمانان نقش اساسی دارد و ساماندهی زندگی باید بر مبنای آن باشد.
رئیس شورای هیات های مذهبی شهر اصفهان با بیان اینکه حضرت صاحب الزمان(عج) آخرین ذخیره الهی است، تصریح کرد: اگرچه در رویکرد همه ما باید منجی را به عنوان یک اصل قرار دهیم، اما کارکرد و کردار صحیح خود انسان را نباید فراموش کرد.
اخروی به نیمه شعبان که به نام روز سربازان گمنام امام زمان نامگذاری شد، اشاره کرد و گفت: امنیت جامعه در کنار نیروهای نظامی و انتظامی، مرهون تلاش نیروهای اطلاعاتی است.
رئیس شورای هیات های مذهبی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سربازان گمنام امام زمان وزارت اطلاعات ستون اصلی امنیت کشور محسوب می شوند که ویژگی های منحصر بفردی دارند.
وی اضافه کرد: در اصفهان حدود یکهزار و 400 هیات مذهبی فعالیت می کنند که بیش از 90 درصد آن ها پیش و پس از 15 شعبان، برنامه های مختلف اجرا کرده اند.
اخروی به جوانان به عنوان شاکله اصلی هیات های مذهبی اشاره و تصریح کرد: از این ظرفیت بزرگ اجتماعی به غیر از مباحث دینی و مذهبی می توان در مقوله های فرهنگی و اجتماعی بیشتر و بهتر استفاده کرد.
به گفته اخروی، 30 هیات مذهبی بزرگ در اصفهان در شب میلاد امام دوازدهم بطور ویژه فعالیت می کنند و این مراسم تا عصر روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.
روز میلاد منجی عالم حضرت مهدی (عج) روز سربازان گمنام امام زمان نامگذاری شده است.
محمد بن الحسن عسکری یگانه منجی عالم بشریت روز جمعه نیمه شعبان 255 هجری قمری در خانه امام حسن عسکری(ع) و نرجس خاتون به دنیا آمد.
مهدی موعود(عج) به دور از نگاه ماموران حکومتی عباسیان پس از تولد، حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کرد و در این زمان پدرش، آن حضرت را به بزرگان شیعه معرفی کرد تا در مساله امامت در زمان غیبت دچار اختلاف نشوند.
پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در سال 260 هجری قمری، غیبت صغری آغاز شد و تا سال 329 هجری قمری ادامه پیدا کرد، در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نایب به اداره امور مردم می پرداخت و سپس غیبت کبری آغاز شد.
طبق اسناد و احکام دین اسلام پس از ظهور امام زمان(عج)، حکومت واحد جهانی با محوریت عدل و داد در جهان تشکیل خواهد شد.
حضرت بقیه الله دارای کنیه ‌های مختلفی از جمله ابوالقاسم هم کنیه پیامبر(ص)، ابوعبدالله، اباصالح، و دارای بیش از 300 لقب از جمله مهدی، بقیه الله، منتقم، موعود، قائم، حجت‏ الله، صاحب ‏‌الامر، خلف صالح، خاتم ‌‏الاوصیا، منصور، داعی، باسط، صاحب ‌‏الزمان، برهان، منتظر و خلیفه الرحمان هستند.
6020/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دين انتظار ظهور امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد

مظفر آئینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) ۷۵ مراسم در سطح شهرهای استان کردستان برگزار شد.

وی افزود: مراسم عزاداری در شهر و روستاهای کردستان با حضور مردم و مسؤولان همراه بود.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی کردستان اضافه کرد: آئین دسته‌روی عزاداری نیز در شهرهای قروه، بیجار، سریش‌آباد، حسن‌آباد یاسوکند و توپ‌آغاج برگزار شد.

آئینی عنوان کرد: ۱۴ هیأت مذهبی در شهرستان قروه آئین دسته روی عزاداری امروز را برگزار کردند.

وی اضافه کرد: همچنین در سطح استان ۳۰ ایستگاه صلواتی به منظور پذیرایی از عزاداران در سطح شهرهای استان برپا شد.

کد خبر 6096489

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان
  • کارشناس مذهبی تلویزیون: دانشجویان معترض امریکا پیروان امام صادق هستند | فیلم
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد
  • ساخت سریال‌های جدید «الف ویژه» در دستور کار تلویزیون
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • امام صادق(ع) در مناظرات آموزگار اخلاق و ادب بودند