Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي کامياران گفت: 5 هزار و 615 واحد مسکوني روستايي معادل 45 درصد واحدها در اين شهرستان تاکنون مقاوم سازي شده است.

حميد روحاني روز يکشنبه با اشاره به اينکه اين شهرستان داراي 12 هزار و 850 واحد روستايي است، اظهار داشت: براساس آمار از سال 84 تاکنون بهسازي و نوسازي 45 درصد اين واحدها انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه سال گذشته اين شهرستان 326 مورد در راستاي مقاوم سازي سهميه داشت، افزود: از اين سهميه، 276 مورد معادل 85 درصد تحقق يافت.
روحاني با اشاره به اينکه براي هر واحد مسکوني 250 ميليون ريال تسهيلات با سود 5 درصد و باز پرداخت 15 ساله پرداخت مي شود، اضافه کرد: 200 متقاضي روستايي هم اکنون پشت نوبت دريافت تسهيلات مقاوم سازي مسکن هستند.
رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي کامياران گفت: بر اساس برنامه ريزي‌هاي انجام شده از سوي بنياد مسکن سهميه اين شهرستان تا پايان سال جاري 320 مورد مقاوم سازي واحد روستايي است.
وي با بيان اينکه متقاضيان براي نوسازي و بهسازي مسکن خود در روستاهاي شهرستان مي‌توانند تسهيلات ساخت را دريافت کنند، يادآور شد: طي زلزله سال گذشته در اين شهرستان 123 واحد مسکوني تسهيلات احداث و 115 مورد تسهيلات تعميرات دريافت کردند.
روحاني با اشاره به اهميت مقاومت واحدهاي مسکوني در کاهش خسارت و تلفات جاني و مالي در بلاياي طبيعي تاکيد کرد: فرهنگ مشارکت مردم براي مقاوم سازي واحدهاي مسکوني و حل مشکل ضمانت‌هاي بانکي در اين راستا از جمله موارد مهم نيازمند برنامه ريزي و اقدام است.
به گزارش ايرنا، شهرستان کامياران با 102 هزار نفر جمعيت در 65 کيلومتري جنوب سنندج داراي 165 روستا است که 155 روستاي آن داراي سکنه است و 36 روستا نيز کمتر از 20 خانوار جمعيت دارند.
7349/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ادیب رامندی صبح چهارشنبه در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان، تصریح کرد: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جاری نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان صورت گرفته است که این امر نیز با جدیت بیشتری در سال جاری پیگیری می‌شود.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهادهای انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستاها به خصوص روستاهای محروم و ساخت مسکن محرومین این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومین در سطح شهرها و روستاهای تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

کد خبر 6087289

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا