Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران–ایرنا– عبدالفتاح برهان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان در گفت وگو با تلویزیون این کشور گفت: شورای نظامی در صورت توافق میان گروه های سیاسی بر سر یک دولت توافقی آمادگی انتقال قدرت به غیر نظامیان را دارد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، برهان افزود: آماده ایم حتی از فردا در صورت توافق میان نیروهای سیاسی، قدرت را به یک حکومت غیر نظامی توافقی انتقال دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ما معتقدیم که زمان مناسب برای دوره انتقالی قدرت دو سال است؛ اما اگر نیروهای سیاسی راضی می شوند و یک دولت توافقی را اعلام کنند، می توانیم همین فردا قدرت را انتقال دهیم.
رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اضافه کرد: همان طور که گفتیم ما هیچ چشم داشتی به قدرت نداریم و سعی می کنیم تا دوره انتقالی تحت نظارت یک دولت تکنوکرات اداره شود تا شرایط برای انتقال قدرت مهیا شود.
برهان همچنین تاکید کرد که توافق سیاسی میان گروه های سیاسی برای آغاز مرحله انتقال قدرت ضروری است.
وی ادامه داد، همه زندانیان سیاسی بدون استثناء آزاد شدند و دادستانی در خصوص کسانی که در کشتار تظاهرات کنندگان دست داشتند نیز تحقیق می کنند.
رئیس شورای نظامی انتقالی سودان افزود: از مقر اقامت عمر البشیر برابر هفت میلیون و 350 هزار دلار ارز خارجی کشف و به بانک مرکزی تحویل داده شد.
برهان همچنین گفت: هیاتی از سودان طی روزهای آینده به آمریکا سفر خواهند کرد تا در خصوص خروج نام این کشور از لیست کشورهای حامی تروریسم با مقام های این کشور مذاکره کنند.
در پی اعتراضهای مردمی در سودان که بیش از چهار ماه ادامه داشت، سرانجام ارتش این کشور در تاریخ 22 فروردین با صدور بیانیه ای برکناری البشیر را پس از 30 سال حکومت، تأیید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه ممنوعیت رفت و آمد را در این کشور اعلام کرد.
این شورا هشت عضو دارد که شش نفر آنها از افسران ارتش، دو نفر متعلق به نیروهای پلیس و یک تن نیز مربوط به دستگاه اطلاعاتی و امنیتی سودان است.
در بیانیه 22 فروردین ماه ، مقرر شد؛ شورای نظامی انتقالی به ریاست عوض بن عوف وزیر دفاع به مدت دو سال زمام امور را در دست گیرد.
اما بن عوف یک روز پس از سمت خود کناره گیری کرد و عبدالرحمن البرهان برای این منصب تعیین شد.
شبک**9365**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سودان انتقال قدرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست

به گزارش بامداد دوشنبه الجزیره، در پی حمله موشکی مقاومت فلسطین به پایگاه نظامیان صهیونیست در منطقه کرم ابوسالم که با گذرگاه این منطقه که به همین نام است حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد، ارتش رژیم صهیونیستی این گذرگاه را به روی کمک‌های بشردوستانه به غزه بست.

پیش‌تر دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حمله موشکی به پایگاه نظامیان این رژیم در کرم ابوسالم سه نظامی این رژیم کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

گردان‌های شهید عزالدین القسام عصر یکشنبه اعلام کرد که تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در پایگاه کرم ابوسالم و محوطه آن در نوار غزه را با راکت‌های «رجوم» هدف قرار داده است.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی به زخمی شدن دست کم ۱۱ نظامی صهیونیست در جریان این حمله گردان‌های القسام اذعان کردند. برخی از این رسانه‌ها نیز به کشته شدن چهار نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله اعتراف کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تذکر مهم رهبر انقلاب به نیروهای نظامی از زبان فرمانده بلندپایه ارتش
  • رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش : هرکسی عاشق ایران است، هرچه در توان دارد، برای جوانی جمعیت پای کار بیاورد
  • فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
  • تاکید المشاط بر آگاهی و وحدت یمنی‌ها در برابر توطئه دشمنان
  • هوشمندی سیاسی جلوه دیگری از قدرت میدانی مقاومت است
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • تصاویری از عملیات موفق حماس علیه پایگاه نظامیان صهیونیست | قدرت موشک‌های کوتاه برد رجوم را ببینید + ویدئو
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد