Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار فارس گفت: ترویج اندیشه‌های سعدی و توسعه آرامگاه و مجموعه سعدیه ادای دین کوچکی به سعدی این شاعر گرانمایه است. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عنایت‌الله رحیمی امشب در مراسم بزرگداشت سعدی با اشاره به اینکه سخن سعدی از دل زندگی بر می‌خیزد و بر دل زندگان می‌نشیند، اظهار داشت: غزلیات عاشقانه، روایات عارفانه، مجالس حکیمانه و رباعیات و قطعات شاعرانه سعدی هر روز بر گستره و قلمرو زبان فارسی افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه ترجمه آثار سعدی دیگران را مسحور اندیشه وی کرده است، گفت: پند سعدی مایه گرفته از قرآن و حدیث است و به گفته مقام معظم رهبری سعدی یکی از پایه‌های استوار ادب فارسی است. 

استاندار فارس با بیان اینکه زیباترین اندیشه‌های بشری در گلستان و بوستان سعدی دیده می‌شود، افزود: سعدی منادی صلح و دوستی و مروج انسان‌گرایی است. 

مجتمع فرهنگی سعدی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسدروزی به نام «سعدی شیرازی»؛ از حمایت از سیل‌زدگان تا همنشینی با شاعران جهانتور شیرازگردی در قالب طرح «سیزده به در مردم سعدی» برای سیل‌زدگان شیراز اجرا می‌شود

رحیمی با اشاره به همدلی مردم شیراز در حادثه سیل بیان کرد: همدلی مردم شیراز در آن حادثه نماد پیوند فرهنگی با اندیشه‌های بزرگ سعدی دارد که در آن همدلی آموزه‌های دینی دیده می‌شود. 

وی با اشاره به راه‌اندازی کمپین سعدی، این حرکت را بسیار پسندیده عنوان کرد و گفت: سعدی ارزش‌های انسانی را به شیواترین زبان بیان کرده است و امروز سعدی شاعر ملی و میراث معنوی همه ایرانیان است. 

استاندار فارس تصریح کرد: ترویج اندیشه‌های سعدی و توسعه آرامگاه و مجموعه سعدیه ادای دین کوچکی به سعدی این شاعر گرانمایه است. 

حکمت عملی و نظری در اشعار سعدی موجود است

آیت‌الله لطف‌الله دژکام نیز در این مراسم شیراز را شهری دانست که هیچگاه از بزرگان و اولیا خالی نمی‌شود، گفت: در نثر و نظم کسی به پای سعدی نرسیده و اگر سعدی بر قله ادب فارسی ایستاده به دلیل برخورداری از حکمت است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حکمت عملی و نظری در اشعار سعدی موجود است، افزود: سعدی اصطلاحات سنگین فلسفی را کم به کار برده به همین دلیل مخاطبان بیشتر با او ارتباط گرفتند اما هیچ چیز در شعر سعدی کم گذاشته نشده و تک بیت‌های او کتاب‌هایی از حکمت را به جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه جهان بینی سعدی در اشعارش مشخص است، عنوان کرد: سعدی ساده سخن گفته است اما حرف و معنا را در اوجش تبیین کرده است در واقع از نیست هست کرده است.

انتهای پیام/ ت

R41382/P1336/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ حجت الاسلام علی اصغر ثنایی به مناسبت شانزدهم اردیبهشت سالروز تاسیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به فرمان امام خمینی در سال ۱۳۵۸ با تشریح فعالیت‌های این مجموعه گفت: فعالیت‌های تبلیغی این مجموعه، عرصه‌های فرهنگی تبلیغی، آموزش، پژوهش، هنر و رسانه را شامل می‌شود. 
وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی در موضوعات جدید و مورد نیاز جامعه همچون سبک زندگی، اخلاق و خانواده، فضای مجازی، هنر و فرقه‌های انحرافی اقدامات مناسبی داشته است.

دیگر خبرها

  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • شیراز قهرمان مسابقات ووشو انتخابی جوانان فارس شد
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است
  • استوری عجیب هادی چوپان؛ سعدی و حافظ فقط؟ نه من هم هستم! + عکس
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی