Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@22:42:23 GMT

ساخت یکی از عجیب‌ترین آسمان‌خراش‌های دنیا

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۶۷۷۸

ساخت یکی از عجیب‌ترین آسمان‌خراش‌های دنیا

بر روی نمای این برج ۳۷ طبقه، هر پیکسل، نمایانگر یک شهر یا شهرستان در آلبانی می‌باشد.

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، کار بر روی آسمان‌خراشی، که گفته می‌شود، قرار است بلندترین ساختمان کشور آلبانی باشد، مدتی است که آغاز شده‌است. ساختمانی با ۱۴۰ متر ارتفاع، واقع در منطقه ۱ مرکز شهر تیرانا، که پنل‌های تو رفته و بیرون زده و برش‌های متعددی در بدنه اصلی خود دارد و در نهایت، یک مدل سه بعدیِ پیکسلی، از خود آلبانی را خلق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر ایجاد تصویری کلی از کشور، بر روی نمای این برج ۳۷ طبقه، هر پیکسل، نمایانگر یک شهر یا شهرستان در آلبانی خواهد بود.

معماران اصلی این ساختمان، یعنی گروه هلندی MVRDV معتقدند که آلبانی ظرفیت بسیار بالایی برای پیشرفت و توسعه دارد. این شرکت، برای نوسازی مجموعه Tirana Pyramid ، که در نزدیکی همین پروژه قرار دارد هم فعالیت‌هایی را در دست اقدام دارد.

تیرانا راه طولانی را طی کرده‌است. ده سال پیش فقیرترین کشور اروپا بود و امروز کشوری است، پر از انرژی و جاه‌طلبی، که به‌سوی پیشرفت‌های چشمگیر اقتصادی در حرکت است. "ما با طراحی این ساختمان می‌خواهیم همین چیزها را بازتاب بدهیم". این را وینی ماس، یکی از بنیانگذاران شرکت MVRDV می‌گوید و ادامه می‌دهد که: "این برج درست در مرکز شهر، حس قرار گرفتن در یک ییلاق عمودی را به‌شما می‌بخشد."

برنامه‌ ساخت و تکمیل منطقه ۱ مرکز شهر تیرانا، تا سال ۲۰۲۴ ادامه دارد و تازه آن موقع است که این منطقه، به میزبانی خوب برای انواع آپارتمان‌ها، مراکز خرید، دفاتر اداری و رستوران‌ها تبدیل خواهدشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد و باران در آسمانِ یزد

 اداره کل هواشناسی استان یزد اعلام کرد؛ تا شنبه هفته آینده به ویژه پیش از ظهر امروز پنجشنبه تا صبح جمعه استان تحت تاثیر امواج جوی قرار دارد.

در این مدت وزش باد به‌نسبت شدید، گاهی تند باد با احتمال گردوخاک، رگبار باران و در مناطق مستعد رعدوبرق با احتمال تگرگ برای استان پیش‌بینی می‌شود.

جو استان در روز یکشنبه به‌نسبت آرام خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • بهره‌برداری از بلندترین آسمان‌خراش مسکونی جهان در سال ۲۰۲۸
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • ساخت کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان
  • وزش باد و باران در آسمانِ یزد
  • تلفیق نبوغ و تجربه؛ وقتی حرکت انگشت تونی کروس کار بایرن مونیخ را ساخت! / عکس