Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا به گفته نویسنده این کتاب؛ آرمان شهر بودن اروپا و چرایی ایجاد این تصور از آن و چرایی ایجاد این حس در ذهن بسیاری از مردم مبنی بر اینکه اروپا سرزمین موعود برای زندگی است، از دیگر موضوعاتی است که در این یادداشت‌ها به آن توجه شده است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو،‌ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هر ساله با حضور تعداد قابل ملاحظه‌ای از ناشران از سراسر ایران و جهان در اردیبهشت‌ماه هر سال برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی ۱۰ روز برپایی نمایشگاه کتاب، هزاران عنوان برای مخاطبان عرضه می‌شود، اما موضوعی که همیشه ذهن مخاطب عام را درگیر می‌کند، بحران انتخاب کتاب خوب است. در قسمت سوم سلسله گزارش‌های‌مان به معرفی کتاب «چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟» پرداختیم. دراین قسمت به معرفی کتابی از خبرنگار صدا و سیما و مجری معروف «انقلاب جنسی 3» می‌پردازیم که با سفر سه ساله به دلِ کشورهای اروپایی، ما را با فضای آنجا آشنا می‌کند.

«۹۷۶ روز در پس کوچه‌های اروپا»
این کتاب روایتی از حضور محمد دلاوری خبرنگار معروف صدا و سیما در بلژیک زمانی که مدیر دفتر صداوسیما در پایتخت اروپا بوده است. کمتر خبرنگار ایرانی حاضر در اروپا و البته سایر نقاط جهان را می‌شناسیم که به خودشان زحمت داده‌اند تا مشاهدات و روایت‌های خود را مکتوب کنند.

او در کتابش به دنبال حواشی رفته و با مردم عادی به گفتگور پرداخته و بعضا به بعضی حلبی‌آباد شهرهای اروپا را هم سر زده است، حتی محلات خارجی‌نشین عرب‌ها و ترک‌ها را هم رفته و توصیف کرده و مشاهداتش را گاها با جذابیت‌های طنزگونه‌اش در کتاب پیاده کرده است. نگارنده در کتابش آن چنان که نشان داده می‌شود مبهوت غرب و جبروتش نشده و هر جا که لازم بوده از ساختار و سیستم درست آن کشور تعریف کرده و هر جا هم که نقصی بود، آشکار و عیان بیان کرده تا مخاطبش تصور نکند که همه چیز در اروپا وفق مراد است.

او حتی به شیوه‌های رسمی دورزدن قانون و البته رشوه‌دادن هم اشاره می‌کند تا ما بدانیم که اگر چه این مدل کشورها بر مدار قانون حرکت می‌کنند اما همه جا کسانی هستند که سیستم را دور بزنند و خلاف قانون عمل کنند آنچه در رسانه‌های رسمی دیده نمی‌شود در کتاب پیش روی شما هست و مخاطب آن می‌تواند بعد از زمین گذاشتن کتاب منصفانه درباره کشوری به نام بلژیک قضاوت کند شاید آن تصور مدینه فاضله از اذهان برخی دوست‌داران غرب پاک شود. دلاوری در ابتدای کتاب خاطراتش جذاب‌تر است و خواندنی‌تر ولی هرچه به انتها می‌رویم این مسأله کمتر می‌شود.

آنچه که این کتاب را خواندنی‌تر کرده، خنثی نبودن خاطرات بیان شده، است. دلاوری خاطرات خود را سانسور نکرده و بطور مثال از رفتار نامناسب برخی از کارکنان سفارت انتقاد کرده است.

*انتشارات: قدیانی/ *نویسنده: محمد دلاوری/ *قیمت: ۲۵ هزار تومان

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران معرفی کتاب محمد دلاوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)