Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@17:20:54 GMT

چرا اعزام دائمی دانشجو به خارج قطع شد؟

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۸۰۶۳

چرا اعزام دائمی دانشجو به خارج قطع شد؟

خبرگزاری ایسنا: وزیر علوم از قطع اعزام دانشجو به خارج از کشور خبر داد و گفت: این اعزام فقط برای تعداد رشته‌های محدود و شرایط خاص صورت خواهد گرفت به گونه‌ای که در سال جاری کمتر از ۲۰ نفر اعزام دائمی خواهیم داشت.

دکتر منصور غلامی  ضمن بیان این مطلب به برنامه وزارت علوم در حوزه ارز دانشجویی و فرصت مطالعاتی در سال جاری اشاره و اظهار کرد: سیاست ما در این زمینه تغییری نکرده و همان برنامه سال گذشته است و تلاش داریم از این برنامه حمایت کنیم، اگرچه بیشتر، اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی داخل را توصیه می‌کنیم چرا که این نوع فرصت مطالعاتی مزیت‌های زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: حضور دانشجویان در فرصت مطالعاتی دانشگاه‌های داخل موجب خواهد شد که آن‌ها با امکانات و تجهیزات این مراکز و پژوهشگاه‌های داخل کشور آشنایی کافی پیدا کنند همچنان که بعضاً مشاهده می‌کنیم دانشجویانی که از فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور برمی‌گردند اذعان دارند که تصور نمی‌کردند در داخل دانشگاه در رشته خود امکانات فعلی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد؛ بنابراین حضور در فرصت مطالعاتی داخل کشور ارتباطات علمی دانشجویان را توسعه می‌دهد ضمن اینکه مشکلی برای اعزام دانشجویان به خارج از کشور نداریم.

وزیر علوم از قطع اعزام دائمی دانشجویان به فرصت مطالعاتی خارج از کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تمامی رشته‌های دانشگاهی در داخل کشور نیز وجود دارد بنابراین اعزام دائمی به خارج از کشور قطع می‌شود و این اعزام فقط برای برخی معدود رشته‌ها صورت خواهد گرفت به طوری که در سال ۹۸ احتمالاً چیزی کمتر از ۲۰ نفر اعزام دائمی داشته باشیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزارت علوم وزارت علوم اعزام دانشجو به خارج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشن، ترویج هرچه بیشتر ازدواج آسان بین دانشجویان است.

حجت الاسلام طاهری واسطه گری در امر ازدواج را یکی از اولویت‌های اساسی نهاد‌های فرهنگی موجود در دانشگاه عنوان کرد و گفت: خانه وصال در این دانشگاه برپا شده و با جمع آوری ملاک‌ها و معیار‌های هر یک از دانشجویانی که تمایل به ازدواج دارند، آن‌ها را برای ازدواج به یکدیگر معرفی می‌کنند.

وی بر اهمیت جایگاه مشاوره‌های پیش از ازدواج تاکید کرد و افزود: در خانه‌های وصال دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین برپا می‌شود و دانشجویان می‌توانند با بهره مندی از این دوره‌ها آموزش و آگاهی لازم را برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک کسب کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ازدواج در دوران دانشجویی را یکی از موفق‌ترین زمان‌های تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: بمنظور تسهیل ازدواج دانشجویان سال گذشته به همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ واحد خوابگاه متاهلی ساخته و در اختیار دانشجویان قرار گرفت و در سال جاری نیز برنامه ریزی‌ها برای ساخت ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر انجام شده و امیدواریم با عملیاتی شدن ساخت این واحد‌ها تمام نیاز دانشگاه به خوابگاه‌های متاهلی برطرف شود.

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند