Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها جمعه سوم اسفند ۹۷ در ۷ گروه و ۲۴۵ کدرشته امتحانی برگزار و نتایج اولیه آن اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته  تا فردا سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ماه مهلت دارند که برای این کار اقدام کنند.

انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز صورت می‌گیرد و به این شکل است که این داوطلبان باید پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org و مطالعه کامل دفترچه راهنما، ۵۰ کدرشته محل را انتخاب کرده و به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته ثبت کنند.

در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ تعداد ۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۴ هزار و ۴۵۰ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۱۹۹ نفر مرد بودند، از مجموع این تعداد در گروه علوم انسانی تعداد ۱۱۷ هزار و ۶۳۶ نفر، در گروه علوم پایه ۱۷ هزار و ۴۹۳ نفر، در گروه فنی و مهندسی ۳۴ هزار و ۶۸۸ نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۰ هزار و ۴۹۴ نفر، در گروه هنر ۹ هزار و ۹۰۵ نفر، در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۱۰۱ نفر و در گروه زبان‌های خارجی ۴ هزار و ۳۳۲ نفر ثبت نام کردند.

از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه تعداد ۷۰ هزار و ۹۹۸ نفر زن و تعداد ۹۲ هزار و ۳۲۳ نفر مرد بودند که از تعداد حاضران در جلسه آزمون در گروه علوم انسانی تعداد ۹۷ هزار و ۶۲۱ نفر، در گروه علوم پایه ۱۴ هزار و ۷۰۹ نفر، در گروه فنی و مهندسی ۲۸ هزار و ۸۳ نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۹ هزار و ۱۲۹ نفر، در گروه هنر ۸ هزار و ۳۶۷ نفر، در گروه دامپزشکی ۱ هزار و ۷۵۲ نفر و در گروه زبان‌های خارجی ۳ هزار و ۶۶۰ نفر داوطلب شدند.

از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که از این تعداد ۶۵ هزار و ۵۵۰ نفر زن و ۸۴ هزار و ۹۸۵ نفر مرد هستند و از تعداد مجازین به انتخاب رشته به تفکیک در گروه علوم انسانی تعداد ۸۹ هزار و ۵۳۸ نفر، در گروه علوم پایه ۱۳ هزار و ۵۹۵ نفر، در گروه فنی و مهندسی ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۷ هزار و ۷۸۲ نفر، در گروه هنر ۷ هزار و ۸۶۶ نفر، در گروه دامپزشکی ۱ هزار و ۷۱۴ نفر و در گروه زبان‌های خارجی ۳ هزار و ۵۴۰ نفر مجاز شدند.

داوطلبان مجاز دانشگاه آزاد که قصد ادامه تحصیل در کدرشته محل‌های این دانشگاه را دارند باید از طریق سایت همان دانشگاه برای انتخاب رشته اقدام کنند.

انتهای پیام/

جزئیات برگزاری آزمون دکتری سال  ۹۸

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدریس رشته ایرانشناسی در بیش از ۱۵ دانشگاه کشور

محمود جعفری دهقی رییس انجمن ایرانشناسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موسساتی که در این حوزه فعال هستند، گفت: رشته ایرانشناسی در بیش از ۱۵ دانشگاه کشور در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شود.

وی افزود: بنیاد ایرانشناسی که توسط مرحوم حسن حبیبی تاسیس شده بود، همچنان به فعالیت و پژوهش در این حوزه مشغول است. همچنین دانشگاه های خارجی که کرسی ایرانشناسی دارند، به چنین فعالیت‌هایی مشغول هستند.

دهقی درباره تعریف دقیق ایرانشناسی گفت: مرحوم طهمورث ساجدی صبا، ایرانشناسی را « مطالعه و پژوهش در همه جنبه‌ها و جلوه‌های تمدن ایرانی و شناساندن این تمدن به ملل دیگر» دانسته است.

وی افزود: با در نظر گرفتن تعاریف مختلفی که ارائه شده است، می‌توان گفت ایرانشناسی دانشی میان‌رشته‌ای است و به بررسی و تحلیل مباحث مربوط به فرهنگ و تمدن ایران از دیرباز تا امروز و معرفی آن به ایرانیان و غیرایرانیان می‌پردازد و می‌کوشد این فرهنگ و تاریخ و تمدن را در جایگاه واقعی خود قرار دهد.

رییس انجمن ایرانشناسی ادامه داد: اگرچه تاریخ یا ادبیات، بخش‌هایی از ایرانشناسی است، اما همه آن نیست و این دانش، گستره‌ای بسیار وسیع‌تر دارد و به همه علوم انسانی که به‌نحوی به ایران مربوط می‌شود، ارتباط می‌یابد.

رئیس انجمن ایرانشناسی درباره پیشینه این انجمن گفت: ابراهیم پورداوود حدود ۹۰ سال پیش با همراهی استادانی مانند دکتر محمد معین، منوچهر ستوده، ذبیح‌الله صفا و دیگران، انجمن ایرانشناسی را بنیان گذاشتند. این انجمن پس از دوره‌ای از توقف فعالیت، با همت استادان و پژوهشگران برجسته کشور و با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۶ احیا شد.

نخستین کنگره ملی ایرانشناسی ایران روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت توسط انجمن ایرانشناسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6100454 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • تدریس رشته ایرانشناسی در بیش از ۱۵ دانشگاه کشور
  • راه‌اندازی۶ دانشکده موضوعی جدید در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • ۲۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی جذب می شوند
  • شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد