Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی احمدی (رئیس دانشگاه تربیت مدرس) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به پیگیری بودجه کمک‌هزینه تحصیلی دانشجویان پزشکی که موجی از اعتراضات را در پی داشته است، گفت: دانشجویان پزشکی در زمینه کمک‌هزینه‌ تحصیلی نگرانی داشتند، گرچه دانشگاه تربیت مدرس از منابع خود برای این کمک‎ها مبلغی را در نظر می‌گیرد، اما این میزان در قیاس با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کمتر است، از این رو دانشجویان ما تقاضا داشتند این مقدار کمی رشد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نیز به دانشجویان اعلام کردیم این کمک‌هزینه نسبت به مقدورات بودجه دانشگاه تنظیم شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته رشد شش تا هفت درصدی را برای این کمک‌هزینه در نظر گرفتیم و امسال نیز با توجه به رشد بودجه، یک رشدی را در نظر می‌گیریم، ولی باید این را در نظر داشت که دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به اینکه بیمارستان دارند و از محل این بیمارستان‌ها کسب درآمد می‌کنند، دست‌شان در کمک‌هزینه‌ها بازتر است، اما ما محدودیت‌های زیادی داریم و تنها دانشگاه وزارت علوم هستیم که گرفتار مسئله رشته‌های پزشکی شده ایم.

وی ادامه داد: در زمان انتخاب رشته به داوطلبان اعلام کردیم تا بدانند دانشگاه ما راجع به مقیاس این کمک‌هزینه‌ها با توجه به بودجه و امکانات خودش تصمیم می‌گیرد و اینطور نیست که تابع ضوابط وزارت بهداشت باشد. دانشجویان نیز این مسئله را قبول کردند به شرطی که این هزینه‌ها به تعویق نیفتد و عیدی‌های آنها نیز داده شود که همه اینها نیز مرتب انجام می‌شود.

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا اعتبارات بودجه‌ای دانشگاه تربیت مدرس به طور مرتب داده می‌شود، گفت: وعده‌های خوبی مطرح می شود که این اعتبارات می‌رسد، اما همه دانشگاه‌ها از این بابت به زانو درآمده اند، زیرا ده‌ها میلیارد بدهی ایجاد شده و مدت‌هاست راجع به هزینه‌های غذا و اجاره‌های خوابگاه‌ها بدهکاریم. دولت محترم هم قول داد و بعضا با مکاتباتش تایید کرد که بودجه ما را می‌دهد و ما هم تعهدات دریافت صد درصدی بودجه را ایجاد کردیم، ولی هنوز خبری نشده است.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به تعامل این دانشگاه با جامعه گفت: دانشگاه ما سابقه همکاری خوبی با بنگاه‌ها و دستگاه‌ها در رفع مسائل جامعه داشته است که یکی از نمونه‌های آن هیأت جامع پلاسکو بوده است. دانشگاه ما در این پروژه به عنوان هیأت ملی انتخاب شد و من مسئول اداره آن بودم که در یک زمان مشخص گزارش مهمی را به رئیس جمهور دادیم و روی سایت‌ها نیز منتشر شد.

احمدی افزود: مسئله مهم این بود که یک گروه علمی و دانشگاهی بی‌طرف بدون وابستگی به سازمان‌های اجرایی می‌بایست مسئله را بشکافد تا کمبودها و کاستی‌های سازمان‌ها را بیان کند. این کار را تا به حال هیچ‌کس انجام نداده بود، ولی دانشگاه ما آن را انجام داد. این کار تقریبا فصل‌الخطابی بود تا دعواهایی که می‌توانست مشکلات سیاسی ایجاد کند، کنترل شود. نزدیک به ده‌ها هزار ساعت توسط 140 نفر روی این امر تحقیق کردند. این گروه برای اینکه دیگر اتفاقاتی چون پلاسکو رخ ندهد و کارهای زیربنایی آینده دچار مشکل نشوند، یکسری تحقیقات را تهیه و تقدیم کردند.

وی در خصوص این تحقیقات گفت: چند پیشنهاد مطرح شد که می‌دانم دو، سه مورد از آنها پیش رفت. یکی از آن پیشنهادات بحث ساختمان‌های موجود در تهران است که بایستی ایمنی آنها قاعده‌مند شده و شهرداری  برای اجرای آن وارد عمل شود. در تاریخ کشور هیچ کس تا به حال دنبال این کار نرفته بود و حتی وزارتخانه‌ها نیز در انجام آن کوتاهی می‌کردند.

احمدی با اشاره به پیشنهاد دیگری که از سوی هیأت پلاسکو برای جلوگیری از اتفاقات مشابه ارائه شده بود، گفت: یکی دیگر از پیشنهادات بررسی عملکرد مدیریت ستاد بحران تهران بود که با عنوان «شهر بزرگ» ارائه شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. همچنین  شهرداری تهران و اداره آتش‌نشانی از دستورالعمل‌های آن استفاده کردند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در پایان تاکید کرد: یکی دیگر از کارهایی که دانشگاه ما آن را انجام داده این است که از دو سال پیش برنامه جامعی را به نام دانشگاه پاک به معنی دانشگاه پاسخگو، اشتغالزا و کارآفرین تعریف کرد و مورد تصویب مجلس نیز قرار گرفته است. این طرح به مسائلی از جمله آسیب‌های اجتماعی، سرمایه اجتماعی، اعتماد اجتماعی، موضوع آب و دو، سه محور دیگر به دولت خدمت رسانی خواهد کرد که در وزارت کشور و دفتر ریاست جمهوری در حال بررسی است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه تربیت مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: سهم هزینه‌های جاری در کل بودجه شهرداری قم نسبت به کل بودجه ۱۷.۸ درصد است ک در کل کلانشهرها این نسبت خاص و ویژه است.

مجید محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به فرایند تدوین بودجه شهرداری قم بر اساس اسناد بالادستی و راهبردهای اجرایی اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۳ نیز در برنامه راهبردی شهرداری قم اهدافی ترسیم شده بود و منابعی قابل پیش بینی شد که با ایجاد تناسب میان منابع و مصارف، بودجه‌ای بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان برای شهرداری قم و سازمان‌های تابعه تنظیم شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری قم به صورت خاص ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسید افزود: با احتساب سازمان‌ها این بودجه به ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم، سهم عوارض ساختمانی و جرایم در این بودجه ۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان و سهم تسهیلات بانکی و اوراق، ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

محمد رضاخانی ادامه داد: در حوزه واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای به معنای فروش اموال و مباحث مرتبط با ماده ۱۰۱ مزایده و معوض، ۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان اعتبارات پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش مصارف بودجه دو بخش هزینه‌ای و تملکی وجود دارد خاطرنشان کرد: بودجه هزینه‌ای در واقع هزینه‌های جاری را در بر می‌گیرد که برای سال ۱۴۰۳، حدود دو هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان بوده و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد دارد.

معاون شهردار قم اضافه کرد: سهم بودجه هزینه‌ای نسبت به کل بودجه ۱۷.۸ درصد است که در میان کلانشهرهای کشور این نسبت خاص است.

به گفته محمدرضاخانی، شهرداری قم تمام توان خود را در مسائل عمرانی صرف می‌کند و با کاهش هزینه از طریق ارتقای بهره‌وری به دنبال تحقق اهداف راهبردی خود است.

وی ادامه داد: هزار و ۶۳ میلیارد تومان نگهداری فضای سبز و رفت و روب است که نیمی از بودجه جاری را در بر می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان برای کمک به سازمان‌های شهرداری و هزار و ۱۰۰ حقوق و دستمزد برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

محمدرضاخانی به مصارف عمرانی بودجه ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: برای این حوزه در مجموع ۱۱ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان برای هزار و ۴۵ ردیف بودجه عمرانی ذر قالب بیش از دو هزار و ۲۰۰ پروژه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و۳۰۰ هزار نفری شهر قم گفت: سرانه هزینه‌های شهری اعم از نگهداری شهر و عمرانی حدود ده میلیون تومان به ازای هر شهروند است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به اینکه در مأموریت شهرسازی و کالبد شهری ۴۸۸ میلیارد تومان پیش بینی بودجه صورت گرفته که ۳.۵ درصد بودجه را تشکیل می‌دهد گفت: در مأموریت محیط زیست و خدمات شهری، ۱۵.۱ درصد بودجه به مبلغ دو هزار و ۱۰۷ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

محمدرضا خانی افزود: ایمنی و مدیریت بحران ۵۶۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری سهم دارد ۳.۹ درصد از کل بودجه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک اعم از ساماندهی معابر معابر جدید اتوبوس قطار شهری ۵۳.۴ درصد بودجه شامل هفت هزار و ۸۲ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در مأموریت اجتماعی و فرهنگی ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه تعریف شده که ۵.۱ درصد از بودجه شهرداری قم را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 750356

دیگر خبرها

  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان