Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@02:16:47 GMT

همین آش است و همین کاسه

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۹۲۶۲

همین آش است و همین کاسه

علی‌اصغر حداد می‌گوید: نمایشگاه کتاب در ایران از روز ازل تا حالا به آن مفهومی که در دنیا نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود نبوده است.

این مترجم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: نمایشگاه در این‌جا فقط یک فروشگاه بزرگ کتاب است و نقشی را که باید به‌عنوان نمایشگاه کتاب بازی کند، از اول بازی نکرده است، حالا هم بازی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا وقتی هم که کسانی خارج از حیطه ادبیات و فرهنگ بگویند در نمایشگاه کتاب چه باید اتفاق بیفتد و چه نباید اتفاق بیفتد، همین آش است و همین کاسه؛ نمایشگاه کیفیتی نداشته و در آینده هم نخواهد داشت.

او معتقد است برای بهبود وضعیت نمایشگاه کتاب، سیاست نباید در فرهنگ دخالت کند و می‌گوید باید فرهنگ را به دست فرهنگی‌ها بسپرند و سیاست کار خودش را بکند.

حداد سپس درباره تاثیری که بحران کاغذ بر نمایشگاه کتاب امسال خواهد داشت بیان کرد: اوضاع را که مطمئنا سخت‌تر می‌کند. کتاب‌های کمتری چاپ می‌شود و مردم هم امکان خرید کمتری خواهند داشت. همچنین برای چاپ یک‌سری کتاب‌ها خصوصا کتاب‌های قطورتر رغبتی وجود نخواهد داشت. 

مترجم آثار کافکا در پاسخ به سوالی درباره تاثیری که انتظارها و واکنش مردم به نحوه برگزاری نمایشگاه داشته است نیز گفت: مردم به طور عام، نقطه دیدی ندارند و هرچه برای‌شان وجود داشته باشد به همان عادت می‌کنند. آن‌ها وقتی به نمایشگاه می‌آیند تصور می‌کنند نمایشگاه باید همین باشد. ولی نمایشگاه نباید این باشد. یعنی کسی نباید از کرمان بیاید تهران تا کتاب بخرد. کتاب باید به کرمان برود. نمایشگاه این نیست که شهرستانی‌ها بیایند تهران و خریدشان را بکنند و از این‌جا آن را بکشند و ببرند به شهرستان. البته باید چیزی متفاوت به مردم ارائه شود تا آن‌ها امکان مقایسه داشته باشند و بتوانند تشخیص دهند. مردم از روز اول فقط همین را دیده‌اند.

حداد همچنین از حضور کتابش با عنوان «برلین، میدان الکساندر» نوشته برونو آلفرد دوبلین در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد. 

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه در مصلای تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی اصغر حداد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

آیین افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3082338 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه کتاب تهران (عکس)
  • استقبال مردم در روز اول نمایشگاه کتاب تهران از نگاه ناشرین
  • روز شلوغ اخبار فرهنگی؛ از نمایشگاه کتاب تا کیانوش عیاری و حامد بهداد
  • آیین افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • تازه ترین کتاب اسماعیل امینی درباره مردم کوچه و بازار است
  • پیش بینی رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از استقابل ویژه مردم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد