Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:08:44 GMT

تخریب بافت اطراف حرم رضوی خسارت زیادی به هویت مشهد زده است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۹۶۸۸

تخریب بافت اطراف حرم رضوی خسارت زیادی به هویت مشهد زده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حیدری صبح دوشنبه در پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شورا برگزار شد با تبریک عید بزرگ نیمه شعبان اظهار کرد: سپاه طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی جزو ارکان کشور بوده و سالروز تأسیس این نیرو امسال مصادف با اقدام غیرقانونی آمریکا علیه سپاه شده است که باید تاکید کرد آنها با این اقدام نمی‌توانند افکار عمومی را از اقدامات نامشروع خود در منطقه را منحرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با گرامی داشت سالروز تولد شیخ بهایی و روز معمار بیان کرد: در مشهد به دلیل عدم توجه به معماری آسیب‌های جدی دیده و میراث و هویت خود را در بافت اطراف حرم مطهر رضوی از دست داده ایم و حالا بعد از ۲۰ سال افرادی دغدغه مند می‌خواهند اصلاحات لازم را در این محدوده انجام دهند که بسیار سخت و پرهزینه است و ما نیز تا حد ممکن از این حرکت دفاع می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با اشاره به روز زمین پاک تصریح کرد: حفاظت از زمین وظیفه همگانی بوده و با همکاری نهادهای غیردولتی و سمن‌ها باید نسبت به حفاظت از زمین اقدامات بیشتری را به انجام رسانده و آسیب‌هایی که به زمین وارد می‌کنیم را به حداقل ممکن برسانیم و از ان حفاظت کنیم.

کد خبر 4596758

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر مشهد محمدرضا حیدری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم

به گزارش قدس آنلاین؛  حجت الاسلام و المسلمین جلیل علی نژاد روز یکشنبه در شورای اداری خوزستان اظهار کرد: توجه استاندار خوزستان به مسائل فرهنگی بسیار ستودنی بوده و امیدوارم که بتوانیم در مسیر تحکیم معارف و برکات اهل بیت (ع) گام برداریم.

وی با بیان اینکه خوزستان و اهواز دروازه تشیع است افزود: مردم ایران با ورود امام رضا (ع) به مذهب تشیع روی آورده و به برکت ایشان هر ساله میلیون ها زائر حسینی عازم کربلا می شوند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان خوزستان گفت: به همت آستان قدس رضوی در ایام کرونا، سیل، بازسازی مساکن و اشتغال اقدامات موثری انجام شد و این روند همچنان در حال انجام است.

وی با اشاره به پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از سوی آستان قدس رضوی به استان خوزستان بیان کرد: با تزریق این اعتبار و به کمک سپاه و استانداری در شعیبیه خوزستان کارهای خوبی صدرت گرفت تا حدی که مهاجرت معکوس از شوشتر به این منطقه صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین علی نژاد افزود: کانون های خوزستان در مسائل آموزشی اقدامات موثری انجام داده همچنین در اهدای جهیزیه به خوبی عمل کردند.

وی به جشن های زیر سایه خورشید در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود: بنا نداریم که این جشن ها به صورت دولتی انجام شود بلکه جلوه مردمی بودن آن بسیار مهم است. هر جا مردم را وارد صحنه کردیم پیروز میدان بودیم و این روند باید ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • چرا بارورسازی ابرها بحث برانگیز است و چگونه انجام می‌شود؟