Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سیدصمصام‌الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم و رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: تفسیر مدیریتی از قرآن کریم توسط این بنیاد چند سالی است که آغاز و سوره حمد همچنین سوره بقره تا آیه 209 تفسیر شده است و تاکنون یک جلد از آن به چاپ رسیده است.

قوامی با بیان اینکه بناست این تفسیر به صورت ترتیبی تا سوره مبارکه ناس یعنی پایان قرآن با رویکرد مدیریتی نوشته شود، اظهار کرد: همچنین یک جلد تفسیر موضوعی درسی تاکنون در این زمینه نوشته شده که در چهار فصل با عنوان مدیریت اسلامی در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز علمی و در حال تدریس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه پردیسان قم با تأکید بر اینکه تمامی آیات قرآن از نگاه بنده، مدیریتی است، تصریح کرد: همچنین مباحث فقه‌الاداره در این بنیاد در حال تدریس و بحث است زیرا عمده بحث، استفاده از مباحث تفسیر تربیتی به مباحث فقه اداره و اصول فقه اداره است که این نوع مباحث نیز در حال انجام است و نیروهایی تربیت شده و در حال تربیت هستند.

قوامی با بیان اینکه مجموعه مباحث در قالب مقاله، کتاب و نرم‌افزار در حال نشر است، اظهار کرد: مدیریت اسلامی مورد ادعای ما عملاً در شهر پردیسان قم در قالب طرح امامت و امارت در حال اجراست تا نشان دهیم مدیریت اسلامی قابلیت پیاده‌سازی دارد.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان اینکه مدیریت در قالب مدیریت منابع، رفتار، فرهنگ سازمانی و ... قابل اجراست، بیان کرد: تفسیر مدیریتی بناست المیزانی برای اداره جامعه باشد که حداکثر در قالب 30 جلد چاپ خواهد شد.

وی تأکید کرد: المیزان هم وقتی از سوی علامه طباطبایی نوشته شد در ابتدا با اقبال روبه‌رو نشد و حتی برخی وی را از نوشتن نهی می‌کردند ولی به تدریج به عنوان کتابی مبنایی تبدیل شد و بنا داریم تفسیر مدیریتی نیز چنین جایگاهی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی و وزارت راه و شهرسازی متشکل از بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی که با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، با اشاره به این فرمایش امام راحل که قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی نداشتن مسکن مشکل اساسی مردم به شمار می‌رفت، گفت: امام راحل امید داشتند دولت‌های آتی مشکل مسکن را حل کنند، هر چند وضعیت مسکن قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست و قبل از انقلاب بخش بزرگی از شهرها را حلبی آبادی‌ها تشکیل می‌داد اما امروز مستأجران هم مسکن مناسبی دارند و بد مسکنی چندان زیاد نیست.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به مهاجرت مردم از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ گفت: عزم دولت سیزدهم حل مشکلات بخشی از مردم در حوزه مسکن است.

روحانی‌نژاد تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خانه دار کردن مردم، در بازسازی حوادث بعد از زلزله و سیل، گام‌های بلندی برداشته است و دلیل آن هم وجود گروه‌های جهادی است که در حوادث جزو اولین گروه‌ها هستند که در کنار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت خانه‌های جدید تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت این گروه‌های جهادی برای نوسازی مسکن استفاده کرد، گفت: دولت سیزدهم توجه بسیاری برای حل مشکل مسکن دارد و وزیر راه و شهرسازی نیز تمرکز خود را بر این موضوع گذاشته است.

روحانی نژاد اظهار کرد: زمین رایگان برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن برای اقشار کم درآمد در این دولت تخصیص یافته است. امیدواریم در سال‌جاری با تخصیص زمین برای ۵۰ هزار واحد مسکونی دیگر دولت سیزدهم به دوران طلایی ساخت مسکن کم درآمدها تبدیل شود.

کد خبر 6098549 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • تحویل گواهینامه های بین المللی به ذوب آهن اصفهان
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • پاسخ به شبهه قرآنی تحلیلگر اسرائیلی در توجیه غصب سرزمین فلسطین
  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند