Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- استاد برجسته دانشگاه اتریش گفت: جامعه دانشگاهی اتریش در صورت درخواست ایران برای همکاری در احیای بافت قدیم شهر بوشهر آماده است.

هرمن کنو فلاخر روزدوشنبه درگفت وگو با ایرنا در بوشهر افزود: احیا، سرزندگی، رونق تجاری اقتصادی بافت های تاریخی ایران همانند بافت قدیم شهر بوشهر نیازمند خروج ویروس مخرب خودرو از این بافت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: در اروپا نیز درچند دهه تجربه شد که برخی از خانواده های دارای کودک بخاطر تردد خودورها در بافت قدیمی محل زندگی خود از این محدوده کوچ کردند ولی با رفتن خودروها از بافت دوباره به محل سابق زندگی خود بازگشتند.
وی بیان کرد: در بافت های قدیمی بر اساس میراث کهن، معرفت نیاکان به محیط، اقلیم و سبک زندگی، شهرسازی بسیار هوشمندی براساس معیارهای پایدار خلق شده است.
کنوفلاخر گفت: در این مدل شهرسازی به دلیل تسهیل دسترسی ها و کوتاه شدن مسیرها استفاده از دوچرخه و یا پیاده روی زمان تردد را طولانی نمی کند.
وی ادامه داد: معماری خاص کوچه های کم عرض با دیوارهای بلند و پرسایه مانند بوشهر نیز شرایط سخت تری به لحاظ گرما نسبت به طراحی به اصطلاح شهری امروز ایجاد نمی کند.
کنوفلاخر افزود: با این وجود چنانچه در شهر بوشهر که در مقطعی به دلیل گرمای زیاد هوا امکان خارج سازی خودروها از بافت تاریخی وجود ندارد پیاد سازی سیستم حمل و نقل مدرن و بهینه برای ارتقا آسایش شهروندان قابل مطالعه است.
وی یادآور شد: بخش قدیمی شهر فوق العاده است و بطور دقیق به شکلی است که یک شهر باید باشد.
کنوفلاخر ادامه داد: تخریب هایی که در این بافت صورت می گیرد بسیار نگران کننده است و باید قسمت های تخریب شده این بافت احیا شود.
وی اظهار داشت: فرمول موفقیت در این زمینه کارشناسان و متخصصان، دستگاه های اجرایی و رهبران سیاسی هستند که در صورت نبود حتی یکی از آنها این مهم محقق نمی شود.
کنوفلاخر ادامه داد: در این ارتباط باید از دانشجوهای موجود برای تولید کارشناس و متخصصان زبده بخوبی استفاده شود.
وی افزود: براساس تجربه 50 ساله آماده کمک به ایران از طریق ظرفیت جامعه دانشگاهی اتریش هستیم و این بستگی به درخواست ایران دارد.
کنوفلاخر افزود: در این ارتباط امسال برنامه هایی برای هند دارم ولی برای سال آینده در صورت وجود درخواست قادر به همکاری با ایران در زمینه احیای بافت های تاریخی هستیم.
این استاد برجسته جامعه دانشگاهی اروپا به همراه هیاتی 30 نفره از کشور اتریش برای شرکا در رویداد بین المللی معماری و تجربه زیست شهری روز شنبه هفته جاری به بوشهر سفر کرده است.
6043/7212

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بافت قديم اتريش بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو ظهر دوشنبه در دیدار با سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ضمن تبریک به سرپرست جدید سازمان انتظارات و راهکارها بخش کشاورزی را عنوان کرد.

فرمانده محترم سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: کارها باید با روحیه جهادی، نه اداری انجام شود و سلامتی کار یکی از مهمترین مسائل است.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه سپاه و بسیج جامعه کشاورزی و بسیج سازندگی در هر زمینه‌ای که باعث رشد بخش کشاورزی در مناطق محروم می‌شود، آماده همکاری است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: فضا و محیط جهاد باید مانند دهه اول انقلاب باشد و کارکنان با روحیه جهادی و با تلاش و پشتکار وظایف خود را انجام دهند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به ارائه برنامه‌ها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمان و همچنین طرح‌هایی که با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم می‌توان تا پایان سال به انجام رسد پرداخت.

مرتضی بحرانی همچنین از مسئول بسیج جامعه کشاورزی استان دعوت کرد تا در نشست‌های مهم سازمانی حضور فعال داشته باشند.

در پایان سرگرد دسترس، مسئول بسیج جامعه کشاورزی استان بوشهر ضمن آرزوی توفیق برای دکتر منفرد در عرصه‌های مختلف و آرزوی موفقیت برای سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در مسئولیت جدید بیان کرد: این جامعه با توجه به نیروهای انسانی که دارد به طور کامل در کنار سازمان و آماده هرگونه همکاری در جهت پیشرفت اهداف سازمانی دارد.

کد خبر 6098162

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود