Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی عنوان داشت: مسکو تلاش می‌کند تا مذاکراتی میان دونسک، لوگانسک و کی یف انجام شود. ما تلاش زیادی انجام می‌دهیم تا سران جمهوری‌های خودخوانده دونسک و لوگانسک را متقاعد به اجرای توافقنامه مینسک نمائیم.

منظور لاوروف از توافقنامه مینسک، توافقی است که میان رهبران روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه برای کاهش تنش‌ها در اوکراین و همچنین میان کی‌یف و بخش‌های جدا شده از اوکراین حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: این ما هستیم که این افراد را متقاعد می‌کنیم تا یک بار دیگر آمادگی خود را برای حل تنش‌ها نشان داده و با اوکراین به صلح برسند.

لاوروف در ادامه از نحوه برخورد مقامات اوکراین با اقدامات روسیه برای بازگرداندن آرامش به منطقه انتقاد کرد.

در پی بحران سال‌های گذشته در اوکراین و به دنبال جدا شدن کریمه از این کشور، مقامات لوگانسک و دونسک نیز ادعای استقلال و جمهوری کردند. کی‌یف مسکو را متهم به تحریک مقامات دونسک و لوگانسک برای جدایی از اوکراین می‌کند.

کد خبر 4596863 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: سرگئی لاوروف اوکراین توافق مینسک دونتسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله در میان مقامات اسراییلی

دریافت 31 MB کد خبر 6091087

دیگر خبرها

  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • زلزله در میان مقامات اسراییلی
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد