Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:14:15 GMT

زنبورداران آذربایجان غربی در برابر افت دما دست بکار شوند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۰۸۸۰

زنبورداران آذربایجان غربی در برابر افت دما دست بکار شوند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: زنبورداران استان جهت پیشگیری از خسارت های ناشی از سرما و کنترل عوامل بیماری‌زا به توصیه های مراقبتی توجه کنند و دست بکار شوند.

کامیار داهیم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گرما یا سرمای بیش از حد تحمل‌، بارندگی پیوسته و زیاد‌، هوای ابری در بیشتر اوقات سال یا فصل مورد نظر‌، بادهای شدید‌، هوای شرجی یا مه آلود‌، افزایش یا کاهش ناگهانی درجه حرارت هوا و آلودگی غیرقابل تحمل هوا ممکن است زنبور‌داران را با ضرر مواجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت بهداشت زنبورستان ها، مراقبت از کندوها، سلامت و بهداشت زنبوران، عدم استفاده خود سرانه از آنتی بیوتیک ها و دیگر داروها در مبارزه با آفات و بیماری ها ضروری است.
وی با بیان اینکه باید زنبورداران با شرکت در کلاس های آموزشی از تهدیدهای بهداشتی آگاهی یابند، گفت: اطمینان از اینکه زنبورهای نر و ملکه از منابع قابل اعتماد و عاری از بیماری تامین می‌شوند، لازم است.
«داهیم» با اشاره به اینکه اجرا و تاکید بر موارد بهداشتی از ورود بیماری ها به داخل کندو جلوگیری می‌کند، گفت: کارگران، بازدیدکنندگان، وسایل نقلیه و تجهیزات می‌توانند عوامل بیماری زا را پخش کنند.
وی ادامه داد: باید با افزایش مراقبت از کندوها، سلامت و بهداشت زنبورها به طور مرتب کنترل شود و دانستن عملکرد کندوها و زنبورهای عسل به شناسایی بروز بیماری های جدید و غیرمعمول کمک خواهد کرد.
وی بیان کرد: زنبورداران باید بازدیدها و سوابق عملیات در زنبورستان را ثبت و بایگانی کنند زیرا بیماری‌ می‌توانند به سرعت افزایش یابد و مراقبت دائمی برای شناسایی زودهنگام بیماری های زنبوران عسل ضروری است.
وی اظهار داشت: کشاورزان و زنبورداران مواظب سمپاشی نابهنگام شکوفه های درختان میوه باشند و در 10 تا 15 روزی که درختان میوه شکوفه دارد، سمپاشی نکنند یا دست کم قواعد سمپاشی را رعایت کنند.
«داهیم» گفت: از استقرار زنبورستان‌ها در سواحل دریا یا رودخانه جلوگیری شود و در شرایطی که بیماری‌های مسری در زنبورستان‌های همسایه مشاهده شد، حداقل فاصله لازم در هر منطقه برای هر زنبورستان به میزان 6 کیلومتر رعایت شود.
به گزارش ایرنا این استان با تولید بیش از21 هزارتن عسل و داشتن بیش از یک میلیون و 100 هزار کندو، مقام اول کشوری را از لحاظ تعداد کندو و تولید عسل به خود اختصاص داده است.
7125/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد زنبورداري افت دما آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرمربی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران برای فتح لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پاریس لیست ۳۰ نفره خود را اعلام کرد که از این بین ۹ بازیکن و سه مربی از آذربایجان‌ غربی هستند.

از بین بازیکنان حاضر در لیگ ملت‌های والیبال که در ترکیب تیم ملی کشورمان قرار خواهند گرفت، ۹ بازیکن سهم آذربایجان‌غربی است.

این بازیکنان شامل میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، محمدرضا حضرت‌پور، میثم صالحی، بردیا سعادت، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مبین نصری، مرتضی شریفی و عرشیا بهنژاد هستند که در فهرست اولیه تیم ملی برای حضور در پاریس قرار گرفتند.

امیرحسین توخته و رضا رضایی، دو بازیکن ارزنده والیبال از خطه آذربایجان‌غربی نیز باوجود دعوت به اردوی آماده‌سازی توسط سرمربی جدید تیم ملی خط خوردند.

همچنین سه مربی نیز از ارومیه در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد که عبدالرضا علیزاده، امیر ملک‌زاده و توحید اصغری سه مربی کاربلد ارومیه، سرمربی تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی و کمک خواهند کرد.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از شانزدهم خرداد تا سوم تیر سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعودکننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حمله خرس خرابکار به کندوهای زنبورداران در بانه
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۷ اردیبهشت
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد