Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا ميلان پس از 5 فصل غیبت قادر خواهد بود، در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رود؟

طرفداری - با مشخص بودن نحوه برگزاری و کسب سهمیه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در فصل 2019/20، وب سایت یوفا به بررسی تیم هایی که با شرایط موجود قادر خواهند بود در فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا به میدان روند، پرداخت.

26 تیم به صورت مستقیم سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را به دست خواهند آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این 26 سهمیه شامل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا نیز می شود. 6 سهمیه دیگر از طریق دیدارهای مقدماتی به دست خواهد آمد. فعلاً هشت تيم حضورشان در فصل آتی مسابقات قطعی است كه به صورت بولد شده در زير مشخص شده است.

تیم هایی که در وضعیت فعلی در فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا حاضر خواهند بود کشور باشگاه ها اسپانیا بارسلونا، اتلتیکو مادرید، رئال مادرید، ختافه انگلیس لیورپول، منچسترسیتی، تاتنهام هاتسپر، آرسنال ایتالیا یوونتوس، ناپولی، اینتر، ميلان آلمان بایرن مونیخ، بروسیا دورتموند، لايپزيش، آینتراخت فرانکفورت فرانسه پاری سن ژرمن، ليل روسیه زنیت سن پترزبورگ، لوکوموتیو مسکو پرتغال پورتو اوکراین شاختار دونتسک بلژیک خنک ترکیه استانبول باشاک شهير

قهرمانان ليگ‌های اسپانيا، انگليس، ايتاليا، آلمان، فرانسه و روسيه به طور قطع در سيد يك قرار خواهند گرفت. اين شش تيم در كنار قهرمانان ليگ قهرمانان اروپا و ليگ اروپا هشت سرگروه مرحله گروهی ليگ قهرمانان اروپا در فصل 2018/19 را تشكيل خواهند داد. اگر قهرمانان ليگ قهرمانان اروپا و ليگ اروپا از طريق مسابقات ليگ موفق به حضور در سيد يك شوند، به ترتيب قهرمانان پرتغال و اوكراين ديگر تيم‌های سيد يك را تشكيل خواهند داد. بنابراين حضور يوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن در سيد يك مسجل شده است.

اگر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا از طریق مسابقات داخلی موفق به کسب سهمیه شود، سهمیه مذکور به قهرمان رتبه یازدهم یوفا (اتريش) تعلق خواهد گرفت. اگر قهرمان لیگ اروپا از طریق مسابقات داخلی موفق به کسب سهمیه شود، سهمیه مذکور به تیم سوم رتبه پنجم یوفا (فرانسه) تعلق خواهد گرفت. نكته قابل ذكر اينكه سيدبندی ليگ‌ها در پايان فصل 2017/18 تعداد نماينده ليگ‌ها در فصل 2019/20 را مشخص می‌كند.

هیچ کشوری نمی تواند بیش از پنج سهمیه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد، بنابراين در صورتی كه تاتنهام هاتسپر قهرمان ليگ قهرمانان اروپا و يكی از دو تيم آرسنال/چلسی قهرمان ليگ اروپا شوند و از طريق مسابقات داخلی نيز موفق به كسب سهميه نشوند، تيم چهارم ليگ انگليس از راهيابی به ليگ قهرمانان اروپا بازمانده و به جای آن راهی ليگ اروپا خواهد شد.

بارسلونا با حضور در مرحله گروهی فصل آتی با 24 حضور در ليگ قهرمانان اروپا ركورددار خواهد بود. يوونتوس نيز به ششمين باشگاهی بدل خواهد شد كه 20 بار در ليگ قهرمانان اروپا حاضر شده است.

آژاكس كه در مرحله نيمه‌نهايی ليگ قهرمانان اروپا در فصل جاری حضور دارد، در صورت عدم كسب عنوان قهرمانی مسابقات نمی‌تواند به صورت مستقيم سهميه ليگ قهرمانان اروپا را بگيرد و در صورت كسب عنوان قهرمانی يا نايب قهرمانی ليگ هلند در مرحله مقدماتی فصل آتی حاضر خواهد بود.

ختافه يا آلاوز در صورت كسب سهميه از طريق لاليگا، برای اولين بار حضور در ليگ قهرمانان اروپا را تجربه خواهند كرد. اين درحاليست كه هر دو باشگاه فقط دو بار در جام يوفا/ليگ اروپا حاضر بوده‌اند.

آينتراخت فرانكفورت پس از كسب عنوان نايب قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا در فصل 1959/60، ديگر طعم حضور در جام‌باشگاه‌های‌اروپا/ليگ‌قهرمانان‌اروپا را نچشيده است.

ميلان به عنوان دومين تيم پرافتخار تاريخ جام‌باشگاه‌های‌اروپا/ليگ‌قهرمانان‌اروپا می‌تواند پس از 5 فصل غيبت به ليگ قهرمانان اروپا بازگردد. آخرين حضور اين تيم در مرحله گروهی مسابقات به فصل 2013/14 باز می گردد.

كراسنودار روسيه كه در سال 2008 تاسيس شده، می تواند برای اولين بار در ليگ قهرمانان اروپا به ميدان رود. استانبول باشاك شهير تركيه نيز ديگر باشگاهی است كه می‌تواند اولين حضور خود در اين مسابقات را جشن بگيرد.

همه این احتمالات در حالیست که تا پایان رقابت های لیگ در کشورهای مختلف زمان زیادی باقی مانده است و تیم‌هایی که می‌توانند مجوز حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورند ممکن است تغییر کنند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ قهرمانان زنان اروپا؛ تقابل بارسلونا و لیون در فینال

فینال فصل 22-2021 تکرار می شود.

به گزارش طرفداری، تیم زنان بارسلونا برای چهارمین سال متوالی راهی فینال لیگ قهرمانان زنان اروپا شد و این فرصت را دارد تا انتقام شکست مقابل لیون در فینال دو سال قبل را دارد.

در نیمه نهایی لیگ قهرمانان زنان اروپا در فصل 24-2023، بارسلونا به مصاف چلسی رفت و پس از شکست 1-0 در بازی رفت در خانه، در بازی برگشت در انگلیس به پیروزی 2-0 دست یافت تا با حذف چلسی راهی فینال شود. از سوی دیگر لیون که در بازی رفت مقابل پاری سن ژرمن به پیروزی 3-2 دست یافته بود، در بازی برگشت نیز امروز رقیب خود را با نتیجه 2-1 شکست داد تا با پیروزی مجموع 5-3 دیگر فینالیست این دوره از رقابت ها باشد.

تقابل بارسلونا و لیون در فینال لیگ قهرمانان زنان اروپا، یادآور تقابل این دو تیم در فینال فصل 22-2021 است که در آن، لیون با نتیجه 3-1 بارسلونا را شکست داد و مانع تکرار قهرمانی این تیم شد. بارسلونا که فصل پیش دومین قهرمانی تاریخ خود در لیگ قهرمانان زنان اروپا را کسب کرد، امیدوار است بتواند انتقام آن فینال را از پرافتخارترین تیم تاریخ رقابت ها بگیرد و برای دومین سال متوالی قهرمان شود. در حال حاضر لیون با 8 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم در لیگ قهرمانان زنان اروپاست. بارسلونا 2 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی در کارنامه دارد که همه آن ها مربوط به چهار دوره اخیر است. باید دید کدام یک به تعداد قهرمانی های خود اضافه می کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی بایرن مونیخ 2-2 رئال مادرید (لیگ قهرمانان اروپا - 2023/24)
  • بایرن - رئال؛ تکراری‌ترین تقابل تاریخ چمپینوزلیگ
  • با پیروزی مقابل والنسیا؛ حضور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 قطعی شد
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • جزییات سهمیه ایران در لیگ نخبگان و قهرمانان
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا؛ تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا | تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • صعود اینتر به فینال لیگ قهرمانان اروپا و حذف بارسلونا در نیوکمپ (2010/4/28) / فیلم
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس