Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@02:41:27 GMT

نرخ‌ها به ثبات رسيد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۲۹۷

نرخ‌ها به ثبات رسيد

خبرگزاري آريا - عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به اينکه خريد و فروش کاذب ارز به حداقل ممکن رسيد، افزود: نرخ‌ها به ثبات نزديک شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، نادر قاضي پور با اشاره به کاهش تلاطم ارزي در کشور و به حداقل رسيدن نوسانات در اين حوزه، گفت: متاسفانه برخي از اقلام اساسي مردم به بهانه هاي واهي از جمله نوسانات ارزي همچنان دستخوش تغيير قيمتي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه دستگاه هاي نظارتي بايد جلوي دلالي در بحث بازار را بگيرند، تصريح کرد: در حال حاضر دولت به ويژه بانک مرکزي توانسته اند کنترل بازار ارز و تا حدودي طلا را به دست بگيرند، اما وجود چنين دلالي هايي زحمات شبانه روزي را به هدر مي دهد.
اين نماينده مردم در مجلس دهم با تاکيد بر اينکه نرخ ارز بايد با تشديد نظارت ها روند کاهشي خود را تا ٩ هزار تومان ادامه دهد، افزود: در حال حاضر هيچ دليل اقتصادي منطقي به نوسانات دامن نمي زند و تنها جو رواني نامناسب بازار را سمت عدم تعادل هدايت مي‌کند.
وي با بيان اينکه خوشبختانه دادگاهي شدن علني اخلال گران بازار ارز تجربه مناسبي براي ساير افراد سودجو شده است، تصريح کرد: اکنون ديگر خريد و فروش کاذب ارز به حداقل ممکن رسيده و برنامه مداري بانک مرکزي در اين زمينه توانسته نرخ ها را به ثبات نزديک کند.
قاضي پور با اشاره به برخي شايعات در خصوص گراني برنج به علت نابودي اين محصول در سيل اخير، گفت: چنين شايعاتي در خصوص تمامي اقلام مردم بازار را آشفته مي کند که در اين رابطه بازار ارز و شايعه نبود ارز کافي نيز وضعيت نامطلوبي را در برهه اي رقم زد.
وي بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نيمايي را لازمه ايجاد ثبات در بازار خواند و افزود: دولت بايد ضمن تشويق صادرات با هدف ارزآوري براي کشور مراقب نيازهاي داخلي نيز باشد. عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: نرخ ارز بدون دخالت دست هاي پشت پرده و سم پاشي هاي رواني به کانال منطقي خود نزديک خواهد شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیسی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌ دولت سیزدهم با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901688

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • نیکبخت: نوسانات بازار را با تولید به حداقل می‌رسانیم
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • نقش ۴۵ نماینده باقیمانده بر عملکرد مجلس
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود