Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@20:54:26 GMT

ابهام در سرانجام تنها تفرجگاه شهر

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۵۹۴

ابهام در سرانجام تنها تفرجگاه شهر

در این گزارش که به قلم «مریم مقدم» در شماره 2451 این روزنامه منتشر شده، آمده است: بلوار ارم همدان روزگاری مأمن تفریحات آخر هفته مردم شهر بود کمتر کسی آخر آسفالت همدان را نمی‌شناسد بلواری که از دو طرف با باغات سرسبز و آسمانی پهناور احاطه شده است این بلوار سال‌هاست بدون آنکه زیرساخت خاص فرهنگی داشته باشد اول و آخر انتخاب همدانی‌ها برای گذراندن روزهای تعطیل بود اما حالا چند صباحی است این بلوار میزبان میهمان ناخوانده طرح‌هایی شده است که هر عنوانی را به یدک می‌کشد از (آرام‌سازی تا فرهنگ‌سازی) عناوینی که تا امروز هیچ کدام معنا پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگر روز جمعه اوایل عصر گذرتان به این بلوار بیفتد از رانندگی در آن دلزده و کلافه می‌شوید چرا که بلوار با رد پای ناتمام پروژه‌ای احاطه شده است که راه تردد خودروها را تنگ و درگیر با ترافیک کرده است.
نکته حائز اهمیت این است که یک ایستگاه آتش‌نشانی، یک بیمارستان مهم بیشتر از پانزده رستوران و کافی‌شاپ، دو هتل پر رفت و آمد و یک مرکز تفریحی توریستی راهشان از همین بلوار ارم می‌گذرد اما این روزها چرخ فعالیت آنها به بود و نبود ترافیک‌های عصرگاهی مرتبط می‌شود.
اگر منطقه‌ای دچار آتش‌سوزی شود خودرو آتش‌نشانی در صورت اقدام به تردد در یک عصر جمعه بین زنجیره بی سر و ته خودروها اسیر خواهد شد و از سوی دیگر اگر آمبولانسی حامل یک بیمار بد حال برای بیمارستان بهشتی شهر همدان باشد و در صورتی که زمان پایان هفته را نشان دهد قطع یقین تردد این آمبولانس با چالش جدی بین خودروها روبه‌رو خواهد بود.
از سوی دیگر هر دو هتل که صاحب تالارهای پذیرایی برای میزبانی از مهمانی‌های شبانه هستند در صورت برگزاری مراسم مهمانان خود را درگیر در این ترافیک خواهند دید.
خلاصه آن که در نظر بگیرید هوس گذراندن تفریح در سایت توریستی تفریحی همدان را داشته باشیم در راه برگشت مجبور خواهید بود بار ترافیکیتان را بر خودروهای درگیر در ترافیک بلوار تحمیل کنید از اشاره کردن به مشتریان شهر بازی و رستوران‌های سنتی و مدرن این منطقه چشم‌پوشی می‌کنیم اما آنچه سوال برانگیز است این است که چرا در روزگاری که متولیان امر و مسئولان شهری در تکاپو هستند تا قفل‌های بسته را باز کنند در همدان شریان فعال حمل و نقل خودرو در بلوار ارم را با حجم سنگین ترافیک ناخواسته درگیر می‌کند.
در این گزارش رییس شورای شهر همدان و رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در زمینه پروژه بلوار ارم توضیح می دهند.

** کار در بلوار دو شیفته شد
رییس شورای شهر همدان هم با تأکید بر اینکه این طرح رویکرد اجتماعی را دنبال می‌کند تا مسأله ترافیکی هم برطرف شود، گفت: در حال حاضر در دو شیفت کار عمرانی پروژه بلوار ارم همدان در حال انجام است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود تا پایان سال پروژه بلوار ارم همدان پایان می یابد.
کامران گردان گفت: در حال حاضر لاین سمت راست بلوار در حال تکمیل است و نقشه ارائه شده پروژه آرام‌سازی بلوار ارم، طرح جامعی است که تغییر رویکرد به سمت انسان‌ محور در معبر را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه می‌توان این پروژه را برند برتر و نخست کشوری معرفی کنیم، افزود: برای تغییر نگاه مردم نسبت به اجرای مناسب این پروژه، باید کاری کنیم تا ایرادات و پیشرفت رفع آن را درک کنند.
گردان با توجه به اعتراض شهروندان برای عدم ضرورت اجرای این طرح و مشکلاتی از جمله کمتر شدن دسترسی مردم به باغ‌ها، اظهار کرد: برای رفع شبهات مردم، باید حواشی کار و اثرات مثبت این طرح از جمله افزایش ارزش افزوده و امکانات جانبی این منطقه، اطلاع‌ رسانی بیشتری صورت گیرد.
وی با تأکید بر ورود بخش خصوصی برای تکمیل پروژه آرام‌سازی بلوار تفریحی و گردشگری ارم، ادامه داد: بخشی از مرحله دوم پروژه از جمله ساخت سینما و بالن باید آغاز شود، زیرا مباحث جانبی آن از جمله مزایده و انتخاب سرمایه‌گذاران، زمان‌بر خواهد بود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه اجرا و زیرسازی لاین دوچرخه‌سواری در پروژه بلوار ارم باید با کیفیت تعریف شده، مدنظر قرار گیرد؛ گفت: باید پیشرفت کار این پروژه اثرگذار شهری، با سرعت بیشتری پیش برود و امکانات آن‌هم با کیفیت بالا به کار گرفته شود که شورای شهر هم برای اجرای مناسب طرح و رفع مشکلات، کمک می کند.
رییس شورای شهر همدان عنوان کرد: با توجه به اینکه در اجرای این طرح باید مردم را همراه مدیریت شهری کنیم؛ می‌توانیم در آینده شاهد حضور و استقبال مسئولان و مردم کشور از این طرح برتر شهری همدان باشیم.

** چرایی تعلل پروژه
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در پاسخ به این سوال که تکلیف مردم با این پروژه سردرگم کننده چه خواهد بود عنوان کرد: شرایط متغیر اقتصادی در سال 97 موجب شد توقف اجرای پروژه بلوار ارم طولانی شود این مشکلات حاصل تغییر قیمت مصالح و عقد قرارداد با پیمانکاران بود که البته امسال این موارد در حال حل و فصل شدن است.
علی رحیمی‌فر گفت: این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که پس از تکمیل پروژه مباحث اضطراری در منطقه به سهولت نسبت به گذشته حل خواهد شد چرا که مسیرهای تردد خودروهای اورژانسی در طرح بلوار ارم دیده شده است.
اما در حال حاضر اجرای این پروژه‌ها ترافیک ناخواسته را بر شهر تحمیل کرده است که فقط می‌توانیم از مردم بخواهیم برای تحول وضع موجود صبور باشند.
رحیمی‌فر عنوان کرد: تغییر شرایط موجود برای بلوار ارم همدان به گونه‌ای رقم خورده است که عملکرد تنها ترافیکی بلوار ارم سال‌های پیش قرار است به عملکرد ترافیکی اجتماعی در سال‌های آتی تغییر پیدا کند و شهرداری و شورای شهر در تکاپو هستند تا با احیا و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی بلوار ارم همدان را به گونه‌ای که مطلوب شهروندان باشد بازسازی کند.
9904/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بازی بیمارستان دوچرخه سواری سرمایه گذاران گردشگری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان

عملیات ساخت پیاده‌راه در خیابان باباطاهر همدان که جزو طرح‌های مصوبه طرح جامع شهری همدان بوده است امروز با حضور مسئولان و مردم آغاز شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077171 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد