Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@20:52:22 GMT

آغاز نشست‌های علمی یادروز سعدی در زادگاهش

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۲۰۸۰

آغاز نشست‌های علمی یادروز سعدی در زادگاهش

به گزارش ایكنا از فارس، مطابق روال هر ساله، همزمان با فرا رسیدن یادروز سعدی، نشست‌های علمی با حضور اندیشمندان و فرهنگوران داخلی و خارجی در شیراز برگزار می‌شود.
این نشست از صبح امروز، 2 اردیبهشت‌ماه از ساعت 9 صبح در محل سالن كتابخانه اسناد ملی فارس آغاز شده و تا ساعت 19 امروز ادامه خواهد داشت كه در 3 بخش اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نشست اول شامل سخنرانی‌های كوروش كمالی سروستانی با موضوع «سعدی و نظریه اخلاق سیاست»، جعفر مؤید شیرازی با موضوع «شیراز سعدی»، محمدابراهیم انصاری لاری با موضوع «نگاه سعدی به انسان»، نصرالله پورجوادی با موضوع «سماع عارفانه در شعر سعدی» و شعرخوانی منصور اوجی بود كه پایان یافت.
نشست دوم كه از دقایقی پیش آغاز شده است، شامل سخنرانی‌های حسن ذوالفقاری با موضوع «جریان هفتصد ساله سعدی‌خوانی در مكتب‌ها و مدارس ایران و كشورهای فارسی‌زبان»، محمدحسین كرمی با موضوع «پیری و جوانی از نگاه سعدی» و زیبا اشراقی با موضوع این صورت انگشت‌نما» است.
نشست سوم نیز از ساعت 17 امروز با سخنرانی محمدرضا خالصی، استاد دانشگاه و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی فارس با موضوع «تأثیر تفكر عاشقانه ابوالحسن دیلمی بر سعدی شیرازی» آغاز خواهد شد.
در ادامه منصور پایمرد با موضوع «از سجاده طامات سعدی تا دلق بسطامی حافظ» و امین رضا نوشین با موضوع «زیباشناسی سعدی یا طور دیگر، زیبایی‌شناسی در فرهنگ ایرانی ـ اسلامی» به سخنرانی خواهند پرداخت.
یادآور می‌شود، همچنین عصر امروز برنامه‌هایی نظیر «بر خوان سعدی» در همان كتابخانه اسناد ملی فارس و بداهه‌نویسی اشعار سعدی در جوار آرامگاهش برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي نشست علمي يادروز سعدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز آغاز شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در آستانه برگزاری شصت و دومین سال جایزه البرز صبح امروز در محل بنیاد برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز آغاز شد
  • نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه آغاز شد
  • نخستین نشست سخنگوی جدید قوه قضاییه آغاز شد
  • آغاز بیست‌ودومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند
  • آغاز بیست‌ویکمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده