Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@01:39:04 GMT

گام دوم بهار در غرب اصفهان با برف و باران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۲۴۷۴

گام دوم بهار در غرب اصفهان با برف و باران آغاز شد

اصفهان- ایرنا- رییس اداره هواشناسی فریدن گفت: بر اساس پیش بینی ها از نخستین ساعت صبح روز دوشنبه بارش برف و باران در بیشتر شهر ها و روستاهای غرب اصفهان آغاز شده است.

نوروز ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون این بارش ها در برخی از بخش های شهرستان های فریدونشهر و بویین میاندشت و فریدن به شکل برف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی با تقویت سامانه رگبارهای بهاری این بارش ها شدت خواهد یافت که در برخی نقاط با پدیده رعد و برق و وزش باد شدید همراه است.
ملکی از کاهش 2 تا سه درجه ای دمای هوا خبر داد و افزود: گردشگران از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه ها و زیر درختان خودداری کنند.
وی تصریح کرد : محورهای مواصلاتی غرب استان در زمان حاضر لغزنده و در برخی نقاط مه آلود است و رانندگان و مسافران نکات ایمنی را رعایت کنند.
رییس اداره هواشناسی فریدن از کشاورزان، باغداران و زنبورداران خواست به توصیه های هواشناسی توجه کنند تا با مشکل سرمازدگی محصولات مواجه نشوند.
ملکی به بارش های سیل آسای اخیر در غرب استان اشاره و بیان کرد: مجموع بارندگی فریدن در سال زراعی جاری تا روز نخست اردیبهشت نزدیک به 417 میلی متر بوده که در مقایسه با میانگین سال گذشته نزدیک به 40 درصد افزایش پیدا کرده است.
بر این اساس، مجموع بارش ها در فریدونشهر افزون بر740 میلی متر و در چادگان افزون بر 390 میلی متر گزارش شده است که در مقایسه با میانگین بارش های سال گذشته به ترتیب رشد 45.2 و 60 .5 را نشان می دهد.
به گفته مسوولان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، اکنون محورهای دامنه - خوانسار، داران - بویین میاندشت - الیگودرز، فریدونشهر - قلعه سرخ، فریدونشهر - مصیر و فریدونشهر - اسلام آباد به دلیل بارش برف لغزنده است.
سازمان هواشناسی استان نیز در اطلاعیه ویژه ای از کاهش دمای حداقل به زیر صفر و سرمازدگی بهاره خبر داده است.
بر این اساس امروز دوشنبه به سبب فعالیت سامانه بارشی نسبتاً سرد، بارش برف و باران همراه با وزش بادشدید در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غرب و شمال استان انتظار می رود. همچنین به سبب نفوذ توده هوای سرد از عرض های شمالی به داخل استان از دوشنبه شب تا پایان هفته جاری کاهش دمای بین 6 تا 7 درجه سانتی گراد در اکثر مناطق استان و در مناطق شمال ، غرب و جنوب غرب استان پیش بینی شده است.
فعالیت دو دوره سامانه پر بارش اخیر در غرب استان حرکت رواناب ها و جاری شدن بسیاری از رودخانه دائمی و فصلی غرب استان را به دنبال داشت.
میزان خسارت بارش های اخیر در فریدونشهر 700 میلیارد ریال برآورد شد که بیشترین خسارت به بخش مسکن، کشاورزی و راه‌های روستایی بود.
شهرستان های فریدن با بیش از 49 هزار نفر جمعیت، فریدونشهر با 35 هزار نفر جمعیت، چادگان با 32 هزار نفر و بوئین میاندشت با بیش از 24 هزار نفر به ترتیب در 140، 180، 110 و180 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.
6026/9861

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فريدن طوفان و بارندگي برف بهاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرماندار بهار در این مراسم گفت: ساختمان ستاد اورژانس ۱۱۵ حسن قشلاق با پیش بینی سه میلیارد تومان اعتبار در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۲۰ متر مربع ساخته خواهد شد.

آقای فیض اللهی افزود: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پایگاه، از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان
  • آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار
  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • باران بهاری و تگرگ مهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم