Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در دومین همایش ملی زن و علم (جایزه دکتر مریم میرزاخانی) که امروز در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر نقش زنان در حوزه علم، دانش و دانشگاه بسیار گسترده است و این به عنوان یک واقعیت قطعی در جامعه پذیرفته شده، گفت: هنگامی که مهمانان خارجی، آمار حضور زنان در دانشگاه را مشاهده می‌کنند، از نقش و به‌کارگیری ظرفیت‌های آنان بهت‌زده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از اتهاماتی که در گذشته به انقلاب اسلامی وارد می‌شد، کمرنگ شدن نقش زنان در جامعه و فعالیت‌های اجتماعی بود، افزود: اکنون بیش از ۴۵ درصد دانشجویان در دانشگاه تهران زنان هستند که بعضاً عملکردی بسیار موفق‌تر از مردان دارند لذا در دانشگاه موضوع تبعیض جنسیتی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه جمع کثیری از اعضای هیئت علمی که تقاضای ورود به دانشگاه را دارند، زنان هستند، اظهار داشت: نقش بانوان در تاریخ دانشگاه تهران در حوزه مدیریت انکار نشدنی است و در حال حاضر ریاست دانشکده مستقل، مدیریت کل و دیگر پست‌های علمی و مدیریتی را زنان تشکیل می‌دهند.

نیلی احمدآبادی ضمن ابراز خرسندی نسبت به بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارزشمند زنان، مطرح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که در آینده‌ای نزدیک، تعداد بانوان در انجام مسئولیت‌های اجرایی افزایش یابد.

کد خبر 4596928 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران مریم میرزاخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

مشاور امور زنان و خانواده وزارت علوم گفت: بیش از ۸۰۰۰ نفر عضو هیات علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه‌سازی در این حوزه در حال راه اندازی است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین دکتر فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • خزعلی: گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت
  • خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود