Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادکشاورزي گفت: عمليات پايش 563هزار هکتار اراضي کشاورزي استان به منظور شناسايي و مبارزه با آفت ملخ انجام شد.

محمد قاسمي نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پس از انجام پايش ، 127 گروه رديابي و 17 گروه سمپاشي ، عمليات مبارزه با اين آفت در سطح 6 هزار و 300هکتار در اراضي کشاورزي مناطق هنديجان ، ماهشهر و بهبهان که کانون هاي اصلي اين آفت بودند با هواپيماي سمپاش ، پهپاد و سمپاش هاي دستي انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهبود توليدات کشاورزي سازمان جهادکشاورزي خوزستان در ادامه گفت: براي پيشگيري از گسترش اين آفت ، برخي اراضي استان بوشهر تا عمق 10 تا 15کيلومتر انجام شد.
وي گفت: در پنج شهرستان استان خوزستان نيز ، آفت ملخ به صورت غيرتهاجمي و پراکنده مشاهده شد ولي خسارتي به همراه نداشتند.
قاسمي نژاد با بيان اينکه نخستين گله هاي ملخ، يازدهم بهمن ماه پارسال در هنديجان مشاهده شد و سپس براي مهار آلودگي و کاهش خطرات ناشي از اين آفت مهلک اقدام هاي مقدماتي انجام شد افزود: با توجه به اينکه هم اکنون نيز کشورهاي عراق و کويت از ناحيه آفت ملخ در وضعيت زرد قرار دارند احتمال خطر طغيان اين آفت در مناطقي از استان خوزستان همچنان وجود دارد.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادکشاورزي خوزستان در ادامه از همه کشاورزان و بهره برداران محلي خواست به محض مشاهده اين آفت در مزرعه ، به نزديک ترين مرکز خدمات کشاورزي مراجعه کنند تا نسبت به رفع آلودگي اقدام شود.
آفت ملخ دريايي (صحرايي) که از مضرترين انواع ملخ است از صحراي آفريقا و عربستان عبور کرده و از خليج فارس وارد برخي شهرهاي جنوبي ايران از جمله هرمزگان و بوشهر شدند.
سه روز پس از اخطار فائو، ورود نخستين دسته هاي ملخ دريايي در هشتم بهمن امسال در منطقه بندرلنگه هرمزگان محرز شد.در نيمه اول بهمن ماه سال گذشته نيز جهاد کشاورزي هنديجان مشاهده اين آفت را تاييد کرد.
6065/6002
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشای مکانیزه برنج ظهر پنج شنبه با حضور مسؤولان در روستای لاقان واقع در بخش مرکزی شهرستان شفت انجام شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در حاشیه این آئین با بیان اینکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بسیار ضروری است، اظهار کرد: باید کشاورزی را از حالت سنتی به مکانیزه تبدیل کنیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه با بهره گیری از روش‌های علمی می‌توانیم برای پیشرفت کشاورزی و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه آب گام‌های مؤثری برداریم، گفت: از مهمترین مزایای کشت مکانیزه کاهش هزینه تولید و افزایش محصولات در واحد سطح است.

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت نیز در ادامه اضافه کرد: در سال زارعی جاری ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان معادل بیش از ۱۱ هزار هکتار از ۱۴ هزار و ۳۳۶ هکتار به صورت مکانیزه کشت می‌شوند.

گفتنی است، شهرستان شفت با داشتن ۲ بخش مرکزی و احمد سرگوراب، چهار دهستان جیرده، ملاسرا، چوبر، نصیر محله و ۱۰۲ روستا و ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بالغ بر ۱۴۳۳۶ هکتار اراضی شالیزاری دارد که در این زمین‌ها سالانه ۴۵ هزار تن برنج سفید تولید می‌شود.

کد خبر 6088504

دیگر خبرها

  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت