Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب اله موسوی بهار روز دوشنبه در آیین افتتاحیه هفته سلامت بیان کرد: همچنین به اندازه افراد مبتلا به دیابت شناسایی شده، بیمار دیابتی شناسایی نشده در استان همدان وجود دارد.
وی افزود: مراقبان سلامت، وضعیت سلامت افراد را با اندازه گیری قد، وزن، دور کمر، دور ران پا و آزمایش ها میزان چربی، فشار خون و دیگر آزمایش ها می سنجند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان تاکید کرد: مراقبان سلامت نباید منتظر حضور مردم در مراکز جامع سلامت شوند بلکه باید به افراد تماس برقرار کرده و به در خانه آنها مراجعه کنند.
موسوی بهار اضافه کرد: مسئولان باید وضعیت فعال بودن مراقبان سلامت را بررسی کنند و هیچگونه کم کاری مورد تایید و پذیرش نیست.
وی بیان کرد: مراقبت های اولیه یکی از اصول مورد تاکید در شعار هفته بهداشت است که تحقق این موضوع موجب محقق شدن بخش دوم این شعار یعنی «پوشش همگانی سلامت» می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان افزود: علوم پزشکی جزو معدود واحد هایی است که بی درنگ بعد از ارایه خدمت، درباره نحوه ارایه خدمات، از مراجعان نظر سنجی می شود.
موسوی بهار بیان کرد: این مجموعه پیوسته در معرض سنجش افکار عمومی قرار دارد و در صورت اعلام نارضایتی موضوع به سرعت پیگیری می شود.
وی اضافه کرد: نحوه ارایه تمامی خدمات حتی در دور افتاده ترین مناطق به راحتی قابل رصد و دسترسی است به گونه ای که می توان هر لحظه عنوان کرد در کدام روستا چه خدمات پزشکی توسط مراقبان سلامت در حال ارایه است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان درباره پرونده الکترونیک سلامت گفت: سامانه سیب به منظور ارایه خدمات سلامت به صورت الکترونیکی دایر شد که تاکنون بیشتر شهرستانها به صورت 100 درصد زیر پوشش این سامانه قرار گرفتند.
موسوی بهار ادامه داد: استقبال در 2 شهرستان همدان و ملایر کمتر از مابقی شهرستان ها است که علت آن مراجعه نکردن افراد ساکن در بالای شهر، افراد تحصیل کرده و نظامی ها برای تکمیل پرونده است.
وی اضافه کرد: گام بعدی دانشگاه علوم پزشکی اجرای طرح نظام ارجاع است و در این صورت شهروند با مراجعه به مراکز بهداشتی ویزیت شده و در صورت نیاز ارجاع داده می شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اجرای این طرح را در کاهش هزینه سرسام آور درمان و ساماندهی وضعیت کنونی موثر دانست و گفت: تمامی طرح های بهداشتی به منظور بهره مندی مناسب مردم از خدمات اجرایی می شود.
موسوی بهار اظهار داشت: با وجود امکانات مناسب پزشکی اما بسیاری از شهروندان در صورت بیماری به مراکز سلامت مراجعه می کنند در حالیکه باید برای پیشگیری از بروز بیماری به این مراکز حضور یافت.
برنامه های هفته سلامت از یکم اردیبهشت با شعار «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» آغاز شده است.
7526/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان همدان دانشگاه علوم پزشکی درمان علوم پزشکی فشار خون 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه، اظهار کرد: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق بهورزان را رکن اصلی شبکه های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: بهورزان از شریف ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

خلیل آبادی با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس نمایند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به زحمات کادر درمان و پرستاران در ایام شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا پرستاران سراسر کشور صبر، حوصله، فداکاری، از خود گذشتگی و ایثار را به نمایش گذاشتند و با جانفشانی در کنار مردم و بیماران بودند که تقدیر از آنان شاید بخش کوچکی از زحمات این عزیزان را جبران کند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از  ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند