Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@07:00:54 GMT

پافشاری مجلس برای افزایش حقوق کارمندان

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۳۷۶۶

پافشاری مجلس برای افزایش حقوق کارمندان

علارغم اصرار دولت برای سرباز زدن از افزایش حقوق کارمندان طبق مصوبه مجلس، نمایندگان ملت بر اجرای کامل مصوبه افزایش حقوق کارمندان در سال 98 پافشاری کردند.
به گزارش صدای ایران از ایسنا، نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که قانون شوخی‌بردار نیست، در پاسخ به تذکر حاجی‌بابایی گفت:‌ دولت باید دقت لازم را داشته باشد و آن چه که مجلس در خصوص افزایش حقوق کارمندان تصویب کرده است لازم‌الاجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حمیدرضا حاجی بابایی، در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به مواد "۱۸" تا "۲۲" آیین‌نامه‌ داخلی مجلس شورای اسلامی، بیان‌ کرد: هیات رییسه مجلس شورای اسلامی باید از مصوبات مجلس در محاوره‌های عمومی دفاع کند. ما مصوبه‌ای در خصوص افزایش حقوق کارمندان دولت داشته ایم، اما شاهد آن هستیم که هر روز یک مسئول دولتی در این خصوص صحبت می‌کند و صحبت‌های متناقضی در خصوص نحوه اجرای آن مطرح می‌شود.

وی در ادامه‌ اظهاراتش، خاطرنشان کرد: در حالی که قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق کارمندان در سال جاری کاملا روشن است، خواهشمند هستم تا هیات رییسه بر این موضوع تاکید کند تا دیگر شاهد این صحبت‌ها نباشیم، چرا که همین ۴۰۰ تومان برای بسیاری از کارمندان ارزشمند است و به آن نیاز دارند. کارمندان انتظار داشتند تا در فروردین ماه آن را دریافت کنند.
مسعود پزشکیان که اداره جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر حاجی بابایی، بیان‌ کرد: حرف شما درست است و دولت باید دقت لازم را داشته باشد که قانون مجلس شورای اسلامی شوخی بردار نیست. آن چه که در خصوص افزایش حقوق در سال جاری تصویب شده است، لازم الاجراست.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پزشکیان نایب رئیس مجلس افزایش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سبا باشگاه خبرنگاران جوان ید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تعطیلی روزهای هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشورها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشورها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

کد خبر 847165 برچسب‌ها حقوق و دستمزد خبر مهم

دیگر خبرها

  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • توضیحات سخنگوی دولت در خصوص لایحه افزایش تعطیلات + فیلم