Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:08:31 GMT

برگزیدگان دومین جشنواره ملی زن و علم معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۴۱۰۸

برگزیدگان دومین جشنواره ملی زن و علم معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، برگزیدگان دومین جشنواره ملی زن و علم (جایزه دکتر مریم میرزاخانی) با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی زن و علم که به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد، در گروه فنی و مهندسی، بنفشه زهرایی دانشیار دانشکده مهندسی عمران پردیس فنی دانشگاه تهران، سارا نظیف استادیار دانشکده مهندسی عمران پردیس فنی دانشگاه تهران، مهتاب میرمحسنی استادیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف و آزاده احمدی دانشیار دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در گروه کشاورزی، محیط زیست و دامپزشکی، گیتی کریم استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، سادات فیض نیا استاد دانشکده منابع طبیعی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و رقیه نجف زاده استادیار گروه گیاهان دارویی و معطر مرکز آموزش عالی شهید باکری دانشگاه ارومیه تقدیر شدند.

در گروه علوم پزشکی، لیلا آزادبخت استاد گروه تغذیه جامعه دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران، منیژه مختاری استاد گروه فیزیک پزشکی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، فاطمه دارابی استادیار گروه بهداشت عمومی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اسدآباد همدان و سمیه کاظم نژاد لیلی دانشیار گروه پژوهشی حقوق و اخلاق‌زیستی پژوهشکده نانوبیوتکنولوژی پژوهشگاه ابن‌سینا؛ در گروه علوم انسانی، انسیه خزعلی استاد گروه زبان و ادبیات عربی دانشکده ادبیات دانشگاه الزهرا (س)، ستاره موسوی دانش آموخته دکترای علوم تربیتی – برنامه‌ریزی درسی دانشگاه اصفهان و زهرا فتحی رضایی استادیار گروه رفتار حرکتی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

در گروه علوم پایه، ناهید پوررضا استاد گروه شیمی دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز، طیبه مدرکیان استاد گروه شیمی تجزیه دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی سینا همدان، ناهید شبانیان بروجنی دانشیار مرتع و آبخیزداری دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه شهرکرد و در گروه هنر نیز نسرین مقدم استادیار گروه طراحی صنعتی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران به عنوان برگزیده معرفی شدند.

کد خبر 4597139 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران معاون اول رئیس جمهور وزارت علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

نخستین رویداد «فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی» (فن‌آب) با هدف حمایت از ایده‌های برتر و با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد و در این رویداد ۲۹ طرح از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها اولیه ۹ طرح در بخش دانشجویی و ۲ طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به مرحله نهایی راه یافتند.

برگزیدگان رویداد فن‌آب پس از داوری نهایی مشخص شدند و مقام اول بخش دانشجویی به علی شاکر از دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، رتبه دوم به فرزانه علی حسینی و عبدالله رحیمی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان و جایگاه سوم به زینب بخشی نفوتی و گلنسا برادران کوکانی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعلق گرفت.

همچنین شرکت تولیدی دانش‌بنیان توسعه فناوری ازن تجهیز نوین و شرکت مهندسی کاشفان نیلفام در این رویداد مورد تقدیر قرار گرفتند. 

مدیر اجرایی رویداد فن‌آب در مراسم تجلیل از برگزیدگان گفت: هدف اصلی از برگزاری این رویداد، رشد اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نساجی و حرکت در مسیر منافع ملی کشور است.

سید مهدی حجازی با بیان اینکه نساجی یکی از ۱۱ صنعت پیشران کشور است، افزود: اقتصاد دانش‌بنیان صنعت نساجی دچار ضعف‌هایی است و سرمایه‌های انسانی در دانشگاه‌ها می‌توانند این ضعف‌ها را برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان هم گفت: این استان در صنعت نساجی به‌ویژه ابتدای زنجیره ارزش این صنعت سرآمد است، اما باید با کمک دانشگاه برای ارتقا و رفع محدودیت‌های آن تلاش شود.

رسول سواری با اشاره به اهمیت کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت، افزود: مشکلات صنعت با مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان حل می‌شود.

او تصریح کرد: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی در حد نیاز ایجاد شده، اما همین توسعه در برخی موارد محدودیت‌هایی ایجاد کرده است به همین دلیل در بخش تامین زیرساخت‌ها به‌ویژه در بخش آب و برق با مشکلاتی مواجهیم.

سواری، یکی از راهکار‌های رفع این مشکل را بهینه‌سازی و مدیریت مصرف دانست و افزود: دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند و در بخش مدیریت بهینه و همچنین فناوری پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم.

او خاطرنشان کرد: برگزیدگان رویداد فن‌آب مورد حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مانند ارائه تسهیلات استقرار و کمک هزینه ثبت برند تجاری، تجاری‌سازی و ایجاد بازار ایده‌ها قرار می‌گیرند.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • معرفی همراه اول به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت