Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:45:01 GMT

55میلیارد ریال زکات دراستان بوشهر جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۴۲۶۸

55میلیارد ریال زکات دراستان بوشهر جمع آوری شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: در سال گذشته 55 میلیارد ریال زکات در این استان جمع آوری شد.

به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز دوشنبه در نشست شورای زکات استان بوشهر افزود: از این میزان 30 میلیارد ریال فطریه و 20 میلیارد ریال مربوط به خرما و مابقی زکات مستحبی است.
وی بیان کرد: 98 درصد زکات جمع آوری شده برای فعالیت های توانمند سازی و کمک به نیازمندان هزینه شده است که از این محل تاکنون 300 واحد مسکونی مددجویی در استان تعمیر و ساخت شده و جهیزیه 300 نوعروس تامین، حمایت از یکهزار بیمارصعب العلاج و هزینه تحصیل 250 دانش آموز و دانشجوی زیرپوشش پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لطفی ادامه داد: در مجموع از40 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد 50 درصد از کمک های جمع آوری شده در حوزه زکات استفاده کردند که نشان از راهبری مناسب هزینه کرد در این بخش است.
وی ادامه داد: استراتژی سال جدید کمیته امداد در استان بوشهر، جمع آوری 70میلیارد ریال زکات است و تلاش می شود متوسط پرداخت زکات در استان به 20 درصد ارتقا یابد.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: شناسایی ظرفیت های 80 درصد باقیمانده پرداخت کنندگان زکات در این استان در دستور کار است و تلاش می شود در قالب نهضت احیا فریضه زکات چهره به چهره در نشست با کشاورزان، ائمه جمعه ، فرمانداران و بخشداران از این ظرفیت بهره ببریم.
لطفی گفت: امسال نزدیک به 140 هزار تن گندم در سطح استان برداشت می شود که ضروری است همه امکانات مردمی و دولتی بسیج تا از این ظرفیت برای جمع آوری زکات استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: برای احیای فرهنگ زکات در جامعه باید هفته اول ماه مبارک رمضان به عنوان هفته زکات استان بوشهرنام گذاری شود.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: زکات فریضه ای الهی است اما نباید حالت اجبار داشته باشد و باید فرهنگ سازی لازم در این زمینه انجام شود.
وی اظهارداشت: دهیاران، شهرداران و شوراهای روستایی و شهری می‌ توانند با فرهنگ سازی زمینه ساز احیای فرهنگ زکات باشند.
امام جمعه بوشهر افزود: زکات چرخه اقتصاد را روان می ‌کند و با توجه به اینکه زکات جمع آوری شده در همان محل توزیع می شود می‌ تواند ضمن کاهش فقر، زمینه رفع محرومیت را نیزفراهم سازد.
وی بیان کرد: مردم باید بدانند زکات جمع آوری شده در طرح های هادی روستایی، رفع فقر، ساخت مسجد، درمانگاه، حسینیه و سایر زیرساخت‌ها هزینه می‌ شود و این امر نیاز به اطلاع رسانی گسترده دارد.
امام جمعه بوشهر گفت: زکات مستحبی از جمله ظرفیت هایی است که مورد غفلت قرار گرفته و باید یک برنامه ریزی جامعی در این زمینه انجام شود.
استاندار بوشهر گفت: زکات فریضه ای الهی است که فرهنگ پرداخت آن باید در جامعه ترویج شود.
عبدالکریم گراوند افزود: گرفتن زکات راحت است ولی باید بدانیم در چه اموری هزینه می شود.
وی اضافه کرد: تاکنون 32 هزار تن گندم برداشت و تحویل سیلوها شده است.
استاندار بوشهر برضرورت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم در زمینه پرداخت زکات در استان تاکید کرد.
6047/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد زكات كميته امداد بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ همزمان با هفته زمین پاک، دانش آموزان و دوستداران محیط زیست در منطقه جاجرود، زباله های رها شده در حاشیه شهر خسروآباد را جمع کردند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها