Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: با وجود آسیب سیل به حوزه کشاورزی اما امسال کاهش تولید در محصولات زراعی را نداریم و 85 درصد شالیزارهای استان نیز خزانه گیری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عزیزالله شهیدی فر در نشست با خبرنگاران  که در سالن استانداری مازندران برگزار شد،با بیان اینکه سیل اخیر 600 میلیارد تومان به بخش کشاورزی، دام، طیور و زیرساخت‌های کشاورزی نظیر جاده‌های بین مزارع، تأسیسات آبی باغات و غیره آسیب زده است، اظهار کرد: ارزیابی از خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی انجام شده و برای جبران خسارت‌ها مقرر شد که تسهیلات بلاعوض و کم بهره به کشاورزان و خسارت دیدگان داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون 50 درصد از خسارت کشاورزانی که بیمه بودند از طریق صندوق بیمه کشاورزی پرداخت شد، افزود: در مجموع 20میلیارد تومان در این بخش از سوی صندوق بیمه کشاورزان پرداخت می‌شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با یادآوری این امر که کشاورزان باید محصولات خود را بیمه کنند،گفت: 158 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و 450میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت چهار درصدی برای جبران خسارت به بخش کشاورزی تخصیص داده شده است .

وی تصریح کرد: پنج بانک عامل برای ارائه تسهیلات درنظرگرفته شده و هر بانک 90 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به کشاورزان خواهند داد که تاکنون 79میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان آسیب دیده پرداخت شده است .

شهیدی فر با بیان اینکه مخلوط‌ های رودخانه‌ای براثر سیلاب وارد برخی اراضی و مزارع شده است، گفت: در حاضر 45 دستگاه لودر، گریدر و بیل مکانیکی مستقر هستند تا برای آماده سازی اراضی و کشت شالی مورد استفاده قرار گیرند .

وی تصریح کرد:امسال مازندران با وجود بحران سیل و آسیب هایی که این رخداد به بخش کشاورزی وارد کرد در تولید محصولات دچار کاهش نمی شود.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به سیراب بودن اراضی کشاورزی یادآورشد: امید است امسال شاهد افزایش تولید مرکبات نیز در مازندران باشیم.

وی با بیان اینکه کشاورزی مازندران در حال عبور از سنتی به مدرنیته است، خاطرنشان کرد: مازندران به عنوان قطب کشاورزی نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارد به طوری که 600 هزار هکتار از اراضی سطح زیر کشت با احتساب کشت دوم به تولید محصولات کشاورزی اختصاص دارد.

شهیدی فر با اشاره به اینکه 85 درصد خزانه گیری اراضی شالیزاری انجام شده است، گفت: 15 درصد باقی مانده تا آخر هفته انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بخش کشاورزی جهاد کشاورزی قرض الحسنه کشاورزی محصولات کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند.

 قاسمعلی نیک‌پسند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: محققین توانسته‌اند با جایگزین کردن منابع و تولید برق از انرژی خورشید به نفع خود و برای تولید برق استفاده کنند.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: شهرستان جوین دارای ۳۶۰ حلقه چاه عمیق می‌باشد که از این میزان در اولین کمیته فنی بالغ‌بر ۱۷۰ حلقه از آن متقاضی مجهز شدن به پنل خورشیدی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه شهرستان جوین دارای تعداد ۳۶۰ حلقه چاه است، اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بدون شک کشاورزی را باید به سمت و سوی نوین‌سازی و کاهش هزینه‌های تولید پیش ببریم، افزود: طرح تجهیز چاه‌های عمیق به پنل‌های خورشیدی با هدف جلوگیری از خسارت قطعی برق در تابستان با توجه به افت عملکرد محصولات و سوختگی پمپ‌ها و ریزش میل چاه‌ها در حال ترویج است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

نیک‌پسند اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با اعلام اینکه شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی، نقش عمده‌ای در تأمین امنیت غذایی منطقه دارد، گفت: وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

جوین ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دام‌پروری و طیور دارد و کارخانه قند و مجتمع کشت و صنعت جوین از صنایع مهم مرتبط با بخش کشاورزی در این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد