Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: 250 جهادگر بروجردی برای کمک و امدادرسانی به پلدختر اعزام شدند و تاکنون200 تن کالای جمع آوری شده برای سیل زدگان ارسال شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک سرهنگ مجید سوری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تاسیس سپاه اظهار داشت: سپاه از بدو تاسیس تاکنون همیشه در همه صحنه های مختلف حضور داشته و با حضور خود سبب امید دوستان و ناامیدی دشمنان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به امدادرسانی و کمک رسانی به سیل زدگان پلدختر افزود: با توجه به دستور فرماندهی و اعلام مدیریت بحران ما در حالت آماده باش بودیم و در 48 ساعت اولیه در مناطق سیلابی بروجرد حضور داشتیم و رسیدگی به مشکلات مردم در دستور کار صورت گرفت و چندین روستا در دشت سیلاخور که دچار آبگرفتگی شده بودند امدادرسانی شد.

وی با اشابه به حضور 20 گروه جهادی اضافه کرد: 250 نفر از بسیجیان، پاسداران و گروه های جهادی از بروجرد به پلدختراعزام شدند و یک منطقه از شهر پلدختر را تحویل گرفتیم  و با پای کار آوردن امکانات مورد نیاز، طی 6 روز اول پاکسازی منازل و معابر صورت گرفت.

به گفته وی در کنار این اقدامات، موکبی در سه کیلومتری پلدختر راه اندازی شد و طبخ غذا برای سیل زدگان صورت می گرفت و روزانه 3000 بسته غذا توزیع می شد.

سوری تصریح کرد: همچنین تاکنون 200 تن کالا که توسط بسیجیان در پایگاه ها با همت خیرین جمع آوری شد و بین سیل زدگان پلدختر توزیع شده است.

وی با اشاره به وضعیت پلدختر پس از سیل بیان کرد: اکثر منازل قسمت جنوبی این شهردچار آبگرفتگی شدند و حدود 300 منزل کاملا تخریب شدند و برخی هم که دچار آبگرفتگی شدند به طوری که گل و لای تا ارتفاع  یک متری بالا آمده بود و عمق فاجعه در روزهای اول بسیار زیاد بود ولی بعد از حضور گروه های جهادی و سایر نیروها آرامش به شهر برگشت و هم اکنون کار پاکسازی معابر رو به اتمام است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد کمک های مردمی در سیل اخیر را بی نظیر داشنت و افزود: مردم بروجرد سنگ تمام گذاشتند و همیشه برای کارهای خیر پای کار بوده اند و در سیل اخیر کمک ها بسیار کم نظیر بود به طوری که ارسال 200 تن کالا، 2000 تخته پتو و 200 فرش از جمله کمک های مردم شهرستان بروجرد به سیل زدگان پلدختر بوده است.

وی طرح جهاد همبستگی  ملی را اقدامی مهم خواند و گفت: در اجرای این طرح هر مسجد یک منزل با مشارکت بنیاد مسکن و بسیج  برای سیل زدگان خواهد ساخت که هر مسجد متولی ساخت و بازسازی یک منزل شود که در این راستا قرارگاهی در بروجرد شکل گرفته است.

سوری با اشاره به اقدامات سپاه در حوزه های مختلف اضافه کرد: سپاه در هر جایی که نیاز بوده وارد صحنه شده و هر جایی که این مجموعه قدم نهاده باعث شده نظام خوب بدرخشد به طوری که در بخش های سازندگی، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی اقدامات چشمگیری انجام داده و پروژه های عظیمی که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در سطح کشور انجام می شود از اقدامات سپاه است.

به گفته وی  امسال بنا داریم طرح های که تحت عنوان اعتلای بسیج است را دنبال کنیم که 2 سال است گشت های محله محور بسیج را با هدف ایجاد امنیت آغاز کردیم و این برنامه ادامه دارد و همه پایگاه ها این موضوع را دنبال می کنند.

وی بیان کرد: در هر پایگاه یک گروه جهادی وجود دارد که در راستای ساخت منزل محرومان و در شرایط بحرانی و سخت آماده هستند و علاوه بر این، طرح شهید رهنمون با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم در حال اجراست که هر ماه گروه های پزشکی از بسیج جامعه پزشکی به منطاقه محروم اعزام می شوند.

سوری با تاکید بر کاهش آسیب های اجتماعی افزود: کاهش آسیب های اجتماعی یکی از برنامه ها است که مشکلات در محلات آسیب پذیری شناسایی و پیگیری می شود و برای رفع آنها اقداماتی صورت می گیرد  به طوری که در ایام عید 3280 بسته مواد غذایی در محلات حاشیه نشین توزیع شد و تعداد 100 جهیزیه برای نیازمندان تهیه و اهدا شد.

وی بیان کرد: همچنین سال گذشته 200 معتاد با هزینه خیرین به کمپها تحویل داده شد که تعداد زیادی از آنها به زندگی بازگشتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر

اکبر مهری اظهار داشت: مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح ایستگاه‌های پمپاژ «جایدر» و «چم مهر» شهرستان پلدختر نیاز است.

وی تأکید کرد: تکمیل شبکه آبیاری «جایدر» و ایستگاه پمپاژ «چم مهر» از مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به استان لرستان بود.

مدیر منابع آب پلدختر، افزود: در این سفر به‌طورکلی مبلغ ۱۰۰ میلیارد به ترتیب ۵۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور، ۲۰ میلیارد تومان توسط وزارت نفت و مبلغ ۳۰ میلیارد تومان وزارت نیرو و اعتبارات استانی به نسبت مساوی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای شبه آبیاری ایستگاه «جایدر» اختصاص یافت.

تشریح آخرین وضعیت ایستگاه پمپاژ «جایدر»

مهری، بیان داشت: پروژه ایستگاه پمپاژ «جایدر» با ۱۲۱.۱۳ میلیارد تومان از سازمان برنامه‌وبودجه و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار استانی در مجموع با تخصیص ۱۳۱.۱ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۷۹.۵ در حال تکمیل و بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از هزار ۹۰۰ هکتار شبکه ایستگاه پمپاژ «جایدر» مقدار هزار و ۵۰۰ هکتار شبکه با ۹۵ درصد پیشرفت ساختمانی و تجهیزاتی برقی و مکانیکی ایستگاه اصلی احداث شده است.

مدیر منابع آب پلدختر، عنوان کرد: ایستگاه فرعی یک این پمپاژ نیز ۱۰۰ درصد و ایستگاه فرعی پنج و چهار آن ۸۰ درصد پیشرفت دارند که در مجموع هزار و ۵۰۰ هکتار شبکه امکان بهره‌برداری موقت توسط زارعین را دارد.

مهری، گفت: عملیات باقیمانده پمپاژ «جایدر» شامل تکمیل شبکه‌ها و ایستگاه‌های فرعی است که تکمیل آن نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

آخرین خبر‌ها از ایستگاه پمپاژ «چم مهر»

وی به شرح مصوبه ایستگاه پمپاژ «چم مهر» پلدختر اشاره کرد و افزود: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل این ایستگاه توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور در سال ۱۴۰۱ اختصاص یافت.

مدیر منابع آب پلدختر، بیان داشت: عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ «چم مهر» با تخصیص ۱۷.۸ میلیارد تومان از اعتبارات سفر اول رئیس‌جمهور به لرستان توسط سازمان برنامه‌وبودجه دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که اتاق پمپاژ آن تکمیل و تجهیزات برقی و مکانیکی نیز در حال نصب است.

مهری، به اقدامات صورت‌گرفته پمپاژ «چم مهر» اشاره کرد و افزود: خط برق تا محل ایستگاه پمپاژ اصلی به طور کامل اجرا، خط پمپاژ و شبکه اصلی آبیاری و زهکشی به طول چهار کیلومتر برای ۶۵۰ هکتار نیز انجام شده است.

وی افزود: ساخت مجدد ایستگاه پمپاژ آسیب‌دیده از سیل «چم مهر» شامل ساختمان و خرید تجهیزات برقی و مکانیکی با پیشرفت ۷۵ درصد شامل عملیات قسمت بتن‌آرمه ساختمان، تهیه و نصب سوله ساختمانی، تهیه پمپ‌ها و ساخت تابلو‌های برق به طور کامل و تهیه بخش عمده‌ای از کابل‌ها از اقدام‌های انجام شده برای راه‌اندازی این ایستگاه است.

مدیر منابع آب پلدختر، تصریح کرد: انجام بخشی از سازه آبگیر و فعالیت برای انجام کامل آن، تهیه شیرآلات و اتصالات موردنیاز، اجرای یک کیلومتر خط فولادی ابتدای خط پمپاژ نیز از دیگر اقدامات برای تکمیل و راه‌اندازی پمپاژ «چم مهر» است.

مهری، گفت: عملیات باقیمانده ایستگاه «چم مهر» شامل تکمیل خط انتقال به طول ۳۰۰ متر، نصب و راه‌اندازی الکتروپمپ‌ها و تکمیل حوضچه شیرآلات شبکه اصلی است که در این راستا مبلغ ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد
  • حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟