Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@13:56:45 GMT

ترس غرب از الگو قرار گرفتن سپاه برای منطقه

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۴۹۲۰

ترس غرب از الگو قرار گرفتن سپاه برای منطقه

منصوری گفت: سپاه پاسداران می تواند الگوی بسیاری از قیام های مردم منطقه قرار بگیرد و این همان تهدیدی بزرگی است که غرب به شدت در مقابل آن موضع می گیرد و از آن می ترسد.

خبرگزاری شبستان - گروه سیاسی - فرزانه تهجا: «جواد منصوری» اولین فرمانده سپاه از (اردیبهشت تا اسفند ۱۳۵۸) با حکم شهید بهشتی است و تجربیات و خاطرات بسیاری از زمان دفاع مقدس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سال ۱۳۲۴ در محله صابونی‌های شهر کاشان به دنیا آمد. وی دوران تحصیل را  در دبستان نوشیروان و دبیرستان علوی زادگاه خود گذراند و در سال ۱۳۴۶ در زندان دیپلم گرفت. جواد منصوری عضو حزب گروه ملل اسلامی معروف به گروه ۵۵ نفره بود و به دنبال فعالیت‌های سیاسی نخستین‌ بار در سال ۱۳۴۴ دستگیر و به 6 سال زندان محکوم اما در سال ۱۳۴۸ آزاد شد.وی مبارزات خود را در گروه حزب الله ادامه داد و مجددا در سال ۱۳۵۱ دستگیر و تا پیروزی انقلاب در زندان بود.

 

او از فروردین ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷ معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه بود. سپس در سال ۱۳۶۸ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران به پاکستان رفت و تا سال ۱۳۷۲ در این سمت بود. جواد منصوری سال ۱۳۷۲ معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به عهده گرفت و تا سال ۱۳۷۴ در این سمت بود. وی همچنین از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ سفیر ایران در پکن بود و چندی بعد در مرکز اسناد انقلاب اسلامی مشغول به کار شد. به همین منظور خبرگزاری شبستان به مناسبت 2 اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه درباره چگونگی شکل گیری سپاه و اقدامات انجام شده توسط این نیروها به گفتگو پرداخته است که مشروح آن را در زیر می خوانید:

 

ضرورت ایجاد سپاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را بفرمایید؟

شرایط پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاب می کرد تا یک تشکیلاتی از نیروهای  انقلابی برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب و همچنین حفظ موجودیت ، تمامیت ارضی و امنیت در کشور بوجود بیاید ، اگر چه دستگاههایی برای این منظور در کشور وجود داشت اما به دلیل شرایط انقلاب ایجاب می کرد تا سازمان یا نهاد انقلابی سریعا تشکیل  شود و این مسئولیت ها را برعهده بگیرد تا بعدها نیز با هماهنگی نهادها و دستگاههای دیگر در این زمینه  امنیت و تمامیت ارضی کشور را حفظ کند.

 

حوزه فعالیت های سپاه پاسداران را تشریح کنید؟

این نهاد انقلابی علاوه بر بخش نظامی و امنیتی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی و حتی بخشهای خدماتی  که نیاز کشور بود اقداماتی را ارایه کرد به همین دلیل در اساسنامه سپاه عنوان شده است که سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و کمک کننده به دستگاههای کشور برای حفظ و اداره کشور است.

 

در حقیقت سپاه پاسداران یک نیروی مردمی است که در هر جا که لازم باشد وارد صحنه می شود و به همین دلیل سپاه در حوزه های فرهنگی، عمرانی، سازندگی در دولتهای مختلف خدماتی را ارایه کرده است.

 

ریشه موضع گیری ها در برابر سپاه از کجا نشات می گیرد؟

از روز تاسیس سپاه بلافاصله جریان های معارض با سپاه پاسداران موضع گیری کردند و علیه سپاه به تبلیغات و شایعه  پراکنی و تهدید متوسل شدند زیرا به خوبی می دانستند که این نهاد انقلابی قطعا در برابر جریان های  سازش کار، معارض و ضد انقلاب و وابسته می ایستد.

 

سپاه چگونه از انقلاب اسلامی محافظت می کند؟

در قیامهای گذشته در کشور تاریخ نشان می دهد که پس از مدتی دوباره کشور به دست همان جریان بازمی گردد اما در انقلاب اسلامی با تاسیس انقلاب اسلامی از این بازگشت مجدد جلوگیری شد و همین دلیل از روز اول تشکیل سپاه پاسداران تا امروز همواره علیه سپاه موضع گیر های مختلفی شده است و به نظر می رسد پس از این نیز این موضع گیریها ادامه دارد زیرا آنها می بینند که سپاه در کنار مردم و بعنوان یک بازوی قوی نظام و در خدمت رهبری انقلاب است و از این نظر این نهاد برای آنها به هیچ وجه مطلوب نیست.

 

علت تشدید تهدیدات علیه سپاه چیست؟

سپاه پاسداران همچنان بر اسلامی بودن نظام و کمک به قیامها و نهضت های آزادی بخش نقش موثری را ایفا کرده است و این موضوع به طور طبیعی برای قدرتهای بزرگ قابل تحمل نیست و به همین دلیل در داخل و خارج از کشور بصورت دائمی علیه سپاه بعنوان نهادی که از نظر دشمنان نیروی غیرقابل است، تهدیدات و موضع گیری هایی اعمال می شود و همین غیر قابل قبول بودن از نظر دشمنان نشانه دقیقی برای آن است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید بماند و تقویت شود و نقش مثبت و تاثیر گذارش را ادامه دهد. ما در سالهای اخیر این نقش سپاه  را پررنگ تر دیدیم و به همین دلیل تهدیدات علیه این نهاد انقلابی تشدید شد.

 

ارزیابی شما از اقدام اخیر امریکا مبنی بر تروریست خواندن سپاه چیست؟

اقدام اخیر دولت امریکا در تروریست خواندن سپاه که یک اقدام غیرقانونی و غیر منطقی از سوی این کشور بود حاکی از شدت عصبانیت و ضعف و استیصال در برابر این نهاد انقلابی است. استکبار جهانی تصور می کند با این نقشه می تواند نقش سپاه و موقعیت مردمی این نهاد انقلابی را تضعیف کند، اما انچه دیده شده این بود که مردم به طور وضوح نسبت به این اقدام امریکا عکس العمل منفی نشان دادند و اقبال مردم نسبت به سپاه گویای این امر است که این نهاد انقلابی یک نیروی خدمتگذار و مدافع انقلاب اسلامی ایران است.

 

ارزیابی شما  از عملکرد سپاه در طی 40 سال چیست؟

سپاه پاسداران در طی  40 سال گذشته سیر تکاملی خود را طی کرده و در طی این مدت حداکثر توان خود را برای انجام رسالتی که بر عهده داشته است انجام داده است شاید در تهران و شهرهای بزرگ نقش سپاه آنچنان پررنگ نشان داده نشود اما اگر به مناطق مرزی شهرها و روستاها برویم می بینیم که سپاه حتی در محرومیت  زدایی و کمک به مستضعفین و سازندگی کشور نقش عظیمی دارد.

 

سپاه تا چه اندازه توانسته است در تکالیفی که بر عهده دارد موفق باشد؟

سپاه پاسداران در حفظ موجویت کشور  نقش بسیار مهمی را در کنار سایر نیروهای مسلح داشته است و این امر را همگان به خوبی می دانند اما آیا توانسته است تمامی برنامه های خود را  با قوت اجرا کند باید بگوییم که این موضوع تا حدی تابع شرایط عمومی کشور است و کادر مدیریت و شرایط  خاص بین المللی در آن اثر گذار بوده است اما در مجموعه ، سپاه بیش از آنچه  که در ابتدا از این نهاد انقلابی تصور می شد موفق بوده است.

 

فکر می کنم سپاه  بر اساس همان اصلی که برای آن تاسیس شده یعنی آیه قران و اعدو لهم من استطعتم من قوه ... واقعا تمام توان خود برای مقابله با هر تهدیدی به خوبی بکار برده است و حتی می تواند الگوی بسیاری از قیام های مردم منطقه قرار بگیرد و این همان تهدیدی بزرگی است که غرب به شدت در مقابل آن موضع می گیرد و از آن می ترسد./

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان جشن نیمه شعبان خبرگزاری شبستان امام زمان عج مسجد مقدس جمکران خبرگزاری اردبیل استان بوشهر تهدید غرب سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر حسین سلامی در پیامی خطاب به پیمان جبلی از تلاش‌های رسانه ملی در انعکاس عملیات وعده صادق و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد این واقعه عظیم تاریخی و نمایش پشتیبانی ملت ایران از سپاه و سایر قوای مسلح قدردانی کرد.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه رسانه ملی در انعکاس عملیات وعده صادق و نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه‌سازی سپاه و سایر قوای مسلح قدردانی کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند آقای دکتر پیمان جبلی

رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

عملیات " وعده صادق "جلوه عینی و شکوهمند از تحقق وعده الهی در "پیروزی حق بر باطل " و واقعه ای عظیم برای ظهور و تثبیت " قدرت اراده ملت ایران " و " نیروهای مسلح کشور " در عرصه بین المللی و فروپاشی قدرت اهریمنی و بازدارندگی تار عنکبوتی رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی بود، که دستاوردها و پیامدهای تاریخی و راهبردی آن مایه مباهات ایرانیان غیرتمند و بلکه امت اسلامی و حق طلبان و آزادیخواهان جهان است.

بی تردید نقش "رسانه ملی" در انعکاس این اقدام حماسی و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد و زوایای شگفت انگیز و معنادار آن در شبکه‌های مختلف ملی و برون‌مرزی صدا و سیما به ویژه نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه سازی فرزندان رشید و شجاع خود در "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و سایر قوای مسلح و نیز ارائه واکنش ها و بازتاب‌های بین‌المللی آن تحسین برانگیز و درخور تقدیر است.

بر خود وظیفه می‌دانم از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه "رسانه ملی" تحت راهبری هوشمندانه آن برادر عزیز در این صحنه باشکوه و قدرت ساز تاریخی و نیز همکاری و هم افزایی با " روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی " در این موقعیت خطیر قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

دوام توفیق جنابعالی، معاونین، مدیران و آحاد کارکنان شریف و رسالت آشنای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از تدابیر، فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) را از خدای قادر متعال مسئلت می‌جویم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

کد خبر 6092568 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه
  • انگلیس: شناسایی سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» به سودمان نیست
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما برای انعکاس عملیات وعده صادق
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند